-
21. Data: 2014-03-16 09:33:09
Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>
On 13/03/2014 16:21, Mumin wrote:
> w korku nie przełączasz na N tylko trzymasz nogę na hamulcu
No właśnie, w DSG są jakiś przeciwskazania by nie używać ręcznego?
Żona ma ~10-cio letnie Saxo z automatem (nie DSG ;D) i w 'manualu' jest,
że używanie obu jest poprawne. Gdy mam okazję nim jeździć to w 90% na
światłach zaciągam ręczny i nie widzę żadnych efektów ubocznych poza
lekkim unoszeniem się przodu - jak tu niektórzy sugerują, nie oślepiam z
tyłu za to pewnie mogę z przodu.
--
_____ __________________________
\` Y (__) __\` | | | '/
T | | | | \__T = | ! T UIN 53883184 GG#1902559
|__|_|__|__|_____|__|__|_____| _ l @ t l e n . p l
-
22. Data: 2014-03-16 10:00:03
Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2014-03-15 23:20, Przyjazny pisze:
> Oślepiania przez światła stopu w korku to raczej
> powszechny problem, spora część znajomych narzeka.
To wyłącznie sugestia.
Kiedyś też mi się wydawało, że jestem oślepiany
i sam starałem się nie trzymać nogi na hamulcu w korku, ale jak kilka
lat temu zorientowałem się, że mamy coraz więcej automatów i to nie zła
wola tych
"świecących stopami" tylko normalny tryb użytkowania, to jakoś przestało
mi to przeszkadzać.
Najlepiej zacząć jeździć samemu automatem i okaże się , że nikt nie
oślepia :-)
-
23. Data: 2014-03-16 12:25:37
Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
mk4 wrote:
>> masz problem ze stopami?
>
> Owszem, jak ktos kto stoi z przodu trzyma hamulec i swieci mocno po
> oczach swoimi "stopami". Zaleznei od pojazdu (niestety czesto im
> nowszy tym gorzej - wiecej swiatel i mocniejsze) swiatko jest mocne,
> razi po oczach z bliskiej odleglosci.
zmień sobei oczy...
-
24. Data: 2014-03-16 13:39:39
Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
Od: Marcin Jan <t...@g...pl>
W dniu 2014-03-13 20:52, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> W dniu 13.03.2014 o 08:43 WW <w...@v...pl> pisze:
>
>> Witam
>>
>> Ostatnio jechał ze mną kolega i opitolił mnie za złe używanie skrzyni
>> DSG.
>>
>> Błędy jakie mi zarzucił:
>> 1. Zapalam samochód po przestawieniu dźwigni w pozycje "N".
>> 2. Stojąc w korku, mam dźwignie w pozycji "N".
>> 3. Dotaczając się do korka, przestawiam dźwignie z pozycji "D" na "N"
>> i na niej dojeżdżam.
>>
>> Ma racje?
>> Źle robię?
>> Jak robić to prawidłowo?
>>
>>
>
> Robisz wszytko czego zabraniają w instrukcji do mojego auta (automat).
> Mam tam wytłuszczone na czerwono, że zapalmy na P, w korku tylko i
> wyłącznie D (na N skrzynia nie jest odpowiednio chłodzona i smarowana),
> pozycja N tylko i wyłącznie po unieruchomieniu pojazdu i dodatkowo nie
> powinno się trzymać pracującego silnika na pozycji N.
> Prawidło: odpalasz silnik, przestawiasz na D, kończysz jazdę -
> przestawiasz na P.
> Czy na D jedziesz, czy stoisz 30 min - dla skrzyni to "rybka" - ale gdy
> postoisz na N,P przez 30 min - skrzynia może tego nie przeżyć.
>
> TG
Hmm a to mnie zmartwiłeś bo często zdarza mi się stać z włączonym
silnikiem i wajchą na pozycji P - godzinę albo dłużej. Aż muszę zerknąć
co tam user manual pisze w tej sprawie. Fakt N według instrukcji służy
jako luz dla celów serwisowych (przetaczanie na warsztacie, wciągnięcie
na lawetę etc.)
pozdrawiam
marcin jan
-
25. Data: 2014-03-16 17:21:57
Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 16 Mar 2014 08:33:09 +0000, Michal Lukasik napisał(a):
> On 13/03/2014 16:21, Mumin wrote:
>
>> w korku nie przełączasz na N tylko trzymasz nogę na hamulcu
>
> No właśnie, w DSG są jakiś przeciwskazania by nie używać ręcznego?
> Żona ma ~10-cio letnie Saxo z automatem (nie DSG ;D) i w 'manualu' jest,
> że używanie obu jest poprawne. Gdy mam okazję nim jeździć to w 90% na
> światłach zaciągam ręczny i nie widzę żadnych efektów ubocznych poza
> lekkim unoszeniem się przodu - jak tu niektórzy sugerują, nie oślepiam z
> tyłu za to pewnie mogę z przodu.
Niby tak :-)
Ale tyle co ja sobie pojeździłem automatami, to właśnie fajną sprawą jest
tu to, że nie trzeba robić nic.
Chcesz jechać to gaz, chcesz stać to hamulec.
Gdybym miał z tej okazji przerzucać jeszcze jakieś dźwignie - czy to
ręczny, czy to jak niektórzy sugerują jakieś N, P czy inne takie, no to
cały bajer automatu znika :)
-
26. Data: 2014-03-16 19:22:49
Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
Od: neoniusz <n...@j...org>
W dniu 16.03.2014, 13:39, Marcin Jan pisze:
> Hmm a to mnie zmartwiłeś bo często zdarza mi się stać z włączonym
> silnikiem i wajchą na pozycji P - godzinę albo dłużej.
O, mandacik sie nalezy.
-
27. Data: 2014-03-16 21:23:58
Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2014-03-16 12:25, Marek Dyjor wrote:
> mk4 wrote:
>>> masz problem ze stopami?
>>
>> Owszem, jak ktos kto stoi z przodu trzyma hamulec i swieci mocno po
>> oczach swoimi "stopami". Zaleznei od pojazdu (niestety czesto im
>> nowszy tym gorzej - wiecej swiatel i mocniejsze) swiatko jest mocne,
>> razi po oczach z bliskiej odleglosci.
>
> zmień sobei oczy...
Po co jak na badaniu akurat to wyszlo bardzo dobrze - tzn szybko moglem
odczytac co trzeb apo oslepieniu.
Ty chyba nie rozumiesz - nie chodzi o to, ze jest sie oslepionym i nie
widac. Chodzi o to, ze swiatlo "stop" (i znow dotyczy to pewnej grupy
pojazdow) z tej odleglosci jest nieprzyjemne i razi - po prostu w czesci
przypadkow zmusza do odwracania wzroku aby zniwelowac dyskomfort. To
chyba zle, ze jest sie "naklanianym" do odwracana wzroku w innym kierunku.
--
mk4
-
28. Data: 2014-03-17 00:19:48
Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>
On 16/03/2014 16:21, Tomasz Pyra wrote:
> Niby tak :-)
> Ale tyle co ja sobie pojeździłem automatami, to właśnie fajną sprawą jest
> tu to, że nie trzeba robić nic.
> Chcesz jechać to gaz, chcesz stać to hamulec.
>
> Gdybym miał z tej okazji przerzucać jeszcze jakieś dźwignie - czy to
> ręczny, czy to jak niektórzy sugerują jakieś N, P czy inne takie, no to
> cały bajer automatu znika :)
Żona się dziwi, ale mi serio jest wygodniej zaciągnąć ręczny niż stać z
nogą na pedale. Tylko ja tak mam???
--
_____ __________________________
\` Y (__) __\` | | | '/
T | | | | \__T = | ! T UIN 53883184 GG#1902559
|__|_|__|__|_____|__|__|_____| _ l @ t l e n . p l
-
29. Data: 2014-03-17 08:01:13
Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
Od: dddddddd <f...@e...com>
W dniu 2014-03-13 20:52, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> Prawidło: odpalasz silnik, przestawiasz na D, kończysz jazdę -
> przestawiasz na P.
> Czy na D jedziesz, czy stoisz 30 min - dla skrzyni to "rybka" - ale gdy
> postoisz na N,P przez 30 min - skrzynia może tego nie przeżyć.
>
czyli co - nawet na P nie można stać z odpalonym silnikiem?
To co wy robicie jak na dworze -20 a trzeba w aucie 10 minut
przesiedzieć - jeździcie w koło? i nie mówcie mi o ekologii, gdzieś
odpoczywać muszę i zdarza mi się zatrzymać na parkingu i przy odpalonym
silniku zorganizować sobie drzemkę.
Pytam z ciekawości, nigdy auta z automatem nie miałem.
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
30. Data: 2014-03-17 09:23:58
Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>
Użytkownik "Michal Lukasik" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
news:lg5bik$ois$1@news.mixmin.net...
> Żona się dziwi, ale mi serio jest wygodniej zaciągnąć ręczny niż stać z
> nogą na pedale. Tylko ja tak mam???
Nie. Jest nas już dwóch. :)
J.