-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2
.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Marcin Jan <t...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
Date: Sun, 16 Mar 2014 13:39:39 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 39
Message-ID: <lg462c$98v$1@node2.news.atman.pl>
References: <lfrnk4$h3d$1@node2.news.atman.pl> <o...@l...mshome.net>
NNTP-Posting-Host: 093105042025.dynamic.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1394973580 9503 93.105.42.25 (16 Mar 2014 12:39:40 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 16 Mar 2014 12:39:40 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.3.0
In-Reply-To: <o...@l...mshome.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2527371
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-03-13 20:52, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> W dniu 13.03.2014 o 08:43 WW <w...@v...pl> pisze:
>
>> Witam
>>
>> Ostatnio jechał ze mną kolega i opitolił mnie za złe używanie skrzyni
>> DSG.
>>
>> Błędy jakie mi zarzucił:
>> 1. Zapalam samochód po przestawieniu dźwigni w pozycje "N".
>> 2. Stojąc w korku, mam dźwignie w pozycji "N".
>> 3. Dotaczając się do korka, przestawiam dźwignie z pozycji "D" na "N"
>> i na niej dojeżdżam.
>>
>> Ma racje?
>> Źle robię?
>> Jak robić to prawidłowo?
>>
>>
>
> Robisz wszytko czego zabraniają w instrukcji do mojego auta (automat).
> Mam tam wytłuszczone na czerwono, że zapalmy na P, w korku tylko i
> wyłącznie D (na N skrzynia nie jest odpowiednio chłodzona i smarowana),
> pozycja N tylko i wyłącznie po unieruchomieniu pojazdu i dodatkowo nie
> powinno się trzymać pracującego silnika na pozycji N.
> Prawidło: odpalasz silnik, przestawiasz na D, kończysz jazdę -
> przestawiasz na P.
> Czy na D jedziesz, czy stoisz 30 min - dla skrzyni to "rybka" - ale gdy
> postoisz na N,P przez 30 min - skrzynia może tego nie przeżyć.
>
> TG
Hmm a to mnie zmartwiłeś bo często zdarza mi się stać z włączonym
silnikiem i wajchą na pozycji P - godzinę albo dłużej. Aż muszę zerknąć
co tam user manual pisze w tej sprawie. Fakt N według instrukcji służy
jako luz dla celów serwisowych (przetaczanie na warsztacie, wciągnięcie
na lawetę etc.)
pozdrawiam
marcin jan
Następne wpisy z tego wątku
- 16.03.14 17:21 Tomasz Pyra
- 16.03.14 19:22 neoniusz
- 16.03.14 21:23 mk4
- 17.03.14 00:19 Michal Lukasik
- 17.03.14 08:01 dddddddd
- 17.03.14 09:23 Jan Koval
- 17.03.14 10:25 Marek Dyjor
- 17.03.14 10:29 Marek Dyjor
- 17.03.14 11:26 Marek
- 17.03.14 12:28 Grzegorz Tomczyk
- 17.03.14 13:25 Jan Koval
- 17.03.14 19:51 Axel
- 17.03.14 22:52 Marek Dyjor
- 18.03.14 00:14 Przyjazny
- 18.03.14 08:59 Tomasz Gorbaczuk
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia