-
11. Data: 2014-03-14 18:44:16
Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2014-03-13 17:21, Mumin wrote:
> W dniu 2014-03-13 08:43, WW pisze:
>> Witam
>>
>> Ostatnio jechał ze mną kolega i opitolił mnie za złe używanie skrzyni
>> DSG.
>>
>> Błędy jakie mi zarzucił:
>> 1. Zapalam samochód po przestawieniu dźwigni w pozycje "N".
>> 2. Stojąc w korku, mam dźwignie w pozycji "N".
>> 3. Dotaczając się do korka, przestawiam dźwignie z pozycji "D" na "N" i
>> na niej dojeżdżam.
>>
>> Ma racje?
>
> Ma, we wszystkich p-tach. Zapalasz na P, w korku nie przełączasz na N
> tylko trzymasz nogę na hamulcu
A ma jeszcze jakis patent, ze by nie swiecic po oczach temu co stoi za nim?
--
mk4
-
12. Data: 2014-03-14 20:15:09
Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Fri, 14 Mar 2014 18:44:16 +0100 osobnik zwany mk4 napisał:
> On 2014-03-13 17:21, Mumin wrote:
>> W dniu 2014-03-13 08:43, WW pisze:
>>> Witam
>>>
>>> Ostatnio jechał ze mną kolega i opitolił mnie za złe używanie skrzyni
>>> DSG.
>>>
>>> Błędy jakie mi zarzucił:
>>> 1. Zapalam samochód po przestawieniu dźwigni w pozycje "N". 2. Stojąc
>>> w korku, mam dźwignie w pozycji "N". 3. Dotaczając się do korka,
>>> przestawiam dźwignie z pozycji "D" na "N" i na niej dojeżdżam.
>>>
>>> Ma racje?
>>
>> Ma, we wszystkich p-tach. Zapalasz na P, w korku nie przełączasz na N
>> tylko trzymasz nogę na hamulcu
>
> A ma jeszcze jakis patent, ze by nie swiecic po oczach temu co stoi za
> nim?
masz problem ze stopami?
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
13. Data: 2014-03-15 11:49:50
Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Fri, 14 Mar 2014 09:53:37 +0100, p0li napisał(a):
> T->Dnia 2014-03-13 20:52:09 niejaki Tomasz Gorbaczuk napisał:
>> Robisz wszytko czego zabraniają w instrukcji do mojego auta (automat)
>
> dokładnie
> z tym że on pisze o dsg
> a to nie jest automat tylko zrobotyzowany manual
> więc niech se dalej psztryka dźwigienką ;)
> rachunek dostanie potem
Rachunku raczej nie dostanie, bo czemu by miał.
Natomiast po to się kupuje automat żeby nie musieć niczego robić z dźwignią
zmiany biegów :)
Pomysły przypominają kogoś kto kupiłby sobie pralkę automatyczną, a potem
zamiast puścić program "pranie", bo będzie przerzucał po kolei różne
namaczania, płukania i inne takie :)
-
14. Data: 2014-03-15 12:13:58
Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2014-03-14 20:15, masti wrote:
> Dnia pięknego Fri, 14 Mar 2014 18:44:16 +0100 osobnik zwany mk4 napisał:
>
>> On 2014-03-13 17:21, Mumin wrote:
>>> W dniu 2014-03-13 08:43, WW pisze:
>>>> Witam
>>>>
>>>> Ostatnio jechał ze mną kolega i opitolił mnie za złe używanie skrzyni
>>>> DSG.
>>>>
>>>> Błędy jakie mi zarzucił:
>>>> 1. Zapalam samochód po przestawieniu dźwigni w pozycje "N". 2. Stojąc
>>>> w korku, mam dźwignie w pozycji "N". 3. Dotaczając się do korka,
>>>> przestawiam dźwignie z pozycji "D" na "N" i na niej dojeżdżam.
>>>>
>>>> Ma racje?
>>>
>>> Ma, we wszystkich p-tach. Zapalasz na P, w korku nie przełączasz na N
>>> tylko trzymasz nogę na hamulcu
>>
>> A ma jeszcze jakis patent, ze by nie swiecic po oczach temu co stoi za
>> nim?
>
>
> masz problem ze stopami?
Owszem, jak ktos kto stoi z przodu trzyma hamulec i swieci mocno po
oczach swoimi "stopami". Zaleznei od pojazdu (niestety czesto im nowszy
tym gorzej - wiecej swiatel i mocniejsze) swiatko jest mocne, razi po
oczach z bliskiej odleglosci.
--
mk4
-
15. Data: 2014-03-15 12:18:49
Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sat, 15 Mar 2014 12:13:58 +0100, mk4 napisał(a):
>> masz problem ze stopami?
>
> Owszem, jak ktos kto stoi z przodu trzyma hamulec i swieci mocno po
> oczach swoimi "stopami". Zaleznei od pojazdu (niestety czesto im nowszy
> tym gorzej - wiecej swiatel i mocniejsze) swiatko jest mocne, razi po
> oczach z bliskiej odleglosci.
Cały kontynent amerykański wyposażony w skrzynie automatyczne, stoi pod
każdymi światłami trzymając hamulec i jakoś nikt od tego nie umarł :-)
Nie ma co świrować - jakieś straszne te światła stop nie są.
W zasadzie w kategoriach oślepiania, dużo gorszy jest migający
kierunkowskaz, też proponujesz nieużywanie?
-
16. Data: 2014-03-15 14:43:42
Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2014-03-15 12:18, Tomasz Pyra wrote:
> Dnia Sat, 15 Mar 2014 12:13:58 +0100, mk4 napisał(a):
>
>>> masz problem ze stopami?
>>
>> Owszem, jak ktos kto stoi z przodu trzyma hamulec i swieci mocno po
>> oczach swoimi "stopami". Zaleznei od pojazdu (niestety czesto im nowszy
>> tym gorzej - wiecej swiatel i mocniejsze) swiatko jest mocne, razi po
>> oczach z bliskiej odleglosci.
>
> Cały kontynent amerykański wyposażony w skrzynie automatyczne, stoi pod
> każdymi światłami trzymając hamulec i jakoś nikt od tego nie umarł :-)
>
> Nie ma co świrować - jakieś straszne te światła stop nie są.
> W zasadzie w kategoriach oślepiania, dużo gorszy jest migający
> kierunkowskaz, też proponujesz nieużywanie?
Jednak kierunek tak mocno nie swieci jak swiatla gdy wciskany jest stop.
W zwiazku z tym nie widze zwiazku pomiedzy jednym i drugim - a zwlaszcza
inputowania mi tezy, ze "proponuje nie uzywac kierunkow". Jak masz
mozliwosc to zmierz natezenie swiatla od kierunkowskazu i od stopu (co
nie zmienia faktu, ze niektore keirunki tez sa takie jakby producent na
sile chcial to zrobic inaczej - aby sie tylko wyroznialo).
Zreszta chodzi o to, ze przeszkadza to w miescie jak trzeba jechac
godzine czy wiecej w korku. Jednak to daje po slepiach. Zauwaz, ze w
takiej nagminnej miejskiej sytuacji nie stoisz kilka metrow za
poptrzednikiem ale moze z metr albo i blizej. Poki co malo jest
automatow a wiekszosc kierowcow ja ksie zatrzyma to jednak puszcza
hamulec - po co meczyc noge przez pol minuty jak sie stoi. W zwiazku z
tym problem nie ma jeszcze skali masowej a "zdarza sie". Niemniej jest
to nieprzyjemne.
Dodatkowo swiatla stopu sa tak zrobione, zebys je dobrze widzial np. na
autostradzie gdzie pojazd jest np. ze 100 metrow przed toba. To i nic
dziwnego, ze stojac metr za nim natezenie swiatla jest dosc neadekwatne
do sytuacji.
--
mk4
-
17. Data: 2014-03-15 17:25:45
Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
Od: WW <w...@v...pl>
W dniu 2014-03-14 18:44, mk4 pisze:
> A ma jeszcze jakis patent, ze by nie swiecic po oczach temu co stoi za nim?
>
Mam, nazywa się Auto-Hold.
Łapie po zatrzymaniu kół i puszcza po naciśnięciu pedału gazu. Nic z
tyłu nie świeci a więc i nie razi.
Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm
-
18. Data: 2014-03-15 19:38:49
Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2014-03-15 14:43, mk4 wrote:
> Zreszta chodzi o to, ze przeszkadza to w miescie jak trzeba jechac
> godzine czy wiecej w korku.
W mieście to jest jasno i bzdzidełko ze stopów raczej nie ma szans kogoś
oslepić.
Shrek.
-
19. Data: 2014-03-15 21:29:21
Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sat, 15 Mar 2014 14:43:42 +0100, mk4 napisał(a):
> On 2014-03-15 12:18, Tomasz Pyra wrote:
>> Dnia Sat, 15 Mar 2014 12:13:58 +0100, mk4 napisał(a):
>>
>>>> masz problem ze stopami?
>>>
>>> Owszem, jak ktos kto stoi z przodu trzyma hamulec i swieci mocno po
>>> oczach swoimi "stopami". Zaleznei od pojazdu (niestety czesto im nowszy
>>> tym gorzej - wiecej swiatel i mocniejsze) swiatko jest mocne, razi po
>>> oczach z bliskiej odleglosci.
>>
>> Cały kontynent amerykański wyposażony w skrzynie automatyczne, stoi pod
>> każdymi światłami trzymając hamulec i jakoś nikt od tego nie umarł :-)
>>
>> Nie ma co świrować - jakieś straszne te światła stop nie są.
>> W zasadzie w kategoriach oślepiania, dużo gorszy jest migający
>> kierunkowskaz, też proponujesz nieużywanie?
>
> Jednak kierunek tak mocno nie swieci jak swiatla gdy wciskany jest stop.
> W zwiazku z tym nie widze zwiazku pomiedzy jednym i drugim - a zwlaszcza
> inputowania mi tezy, ze "proponuje nie uzywac kierunkow". Jak masz
> mozliwosc to zmierz natezenie swiatla od kierunkowskazu i od stopu
Kierunkowskaz będzie świecił mocniej.
Pomarańczowy filtr żarówki jest mniej restrykcyjny niż czerwony klosza
stopów, a żarówka w jednym i drugim taka sama (21W), tyle że kierunkowskaz
jest jeden i miga, a stopy zazwyczaj trzy i świecą ciągle.
> nie zmienia faktu, ze niektore keirunki tez sa takie jakby producent na
> sile chcial to zrobic inaczej - aby sie tylko wyroznialo).
>
> Zreszta chodzi o to, ze przeszkadza to w miescie jak trzeba jechac
> godzine czy wiecej w korku. Jednak to daje po slepiach.
Prawdę mówiąc nie spotkałem się z takim zjawiskiem, stoi samochód z przodu,
świeci stopami no i wcale nie jest to uciążliwe.
Dodatkowo ich zgaśnięcie pokazuje że poprzednik będzie ruszał.
Nie musisz przecież patrzeć prosto w lampę poprzednika, a jeżeli nie
kierujesz wzroku prosto w źródło światła to żadnych problemów z oślepieniem
mieć nie powinieneś.
A jeżeli masz, to może należałoby odwiedzić okulistę? - są jakieś wady
wzroku objawiające się podatnością na oślepianie. Na badaniach dla
kierowców zawodowych jest to badane.
-
20. Data: 2014-03-15 23:20:28
Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>
On 2014-03-15 20:29, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
> Dnia Sat, 15 Mar 2014 14:43:42 +0100, mk4 napisał(a):
>
>> nie zmienia faktu, ze niektore keirunki tez sa takie jakby producent na
>> sile chcial to zrobic inaczej - aby sie tylko wyroznialo).
>>
>> Zreszta chodzi o to, ze przeszkadza to w miescie jak trzeba jechac
>> godzine czy wiecej w korku. Jednak to daje po slepiach.
>
> Prawdę mówiąc nie spotkałem się z takim zjawiskiem, stoi samochód z przodu,
> świeci stopami no i wcale nie jest to uciążliwe.
> Dodatkowo ich zgaśnięcie pokazuje że poprzednik będzie ruszał.
Wystarczy wyjechać stać w korku gdzieś, gdzie nie ma latarni. I trafić
na dobry samochód poprzedzający, większość ma jakoś na tyle dobrze lampy
zrobione, że nie ma problemów, ale można trafić na taką kombinację
wysokość lamp poprzedzająceg - wysokość głowy, że nie wiadomo gdzie
uciekać.
> Nie musisz przecież patrzeć prosto w lampę poprzednika,
Na wprost masz trzecie światło stopu, bo bokach dwa pozostałe. Jak się
chce patrzeć na drogę, to nie bardzo jest wybór.
> A jeżeli masz, to może należałoby odwiedzić okulistę? - są jakieś wady
> wzroku objawiające się podatnością na oślepianie. Na badaniach dla
> kierowców zawodowych jest to badane.
Są dwie sprawy - choroby to jedno, a ogólna podatność to drugie. Na
przykład dla średniej społeczeństwa podatność na oślepianie spada z
wiekiem, i to inna skala niż choroby, ale dostatecznie duża żeby było
widać różnicę. Oślepiania przez światła stopu w korku to raczej
powszechny problem, spora część znajomych narzeka.