-
11. Data: 2021-12-09 14:53:22
Temat: Re: Jak popsuc bezpieczenstow faceliftem
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 9 Dec 2021 14:33:35 +0100, ii wrote:
> W dniu 09.12.2021 o 13:55, K pisze:
>> On 09/12/2021 12:47, ii wrote:
>>> W dniu 09.12.2021 o 12:05, K pisze:
>>>> https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/renault-
zoe-given-zero-stars-euro-ncap-safety-tests
>>>>
>>>> Oprocz faceliftingu dostal tez nowa/wieksza baterie. Ciekawe jak
>>>> szybko mozna zjechac z pieciu gwiazdek do zera.
>>>
>>> Twizy ma 2 :-)
>>
>> Ale Twizzy nie oferuje nic poza to co oferowal 126p przy wypadku.
>
> Bredzisz jak potłuczony.
>
> Maluch nie posiadał poduszki powietrznej a także pasy bezwładnościowe
> wprowadzono dopiero pod koniec jego produkcji, której zatprzestano w
> 2000 roku. Chyba nawet nie było wtedy obowiązku korzystania z tych
> pasów. No i oczywiście nie miał testów zderzeniowych NCAP. Testy
> zderzeniowe NCAP Twizy są z roku 2014. Twizy ma zarówno pasy
> bezwładnościowe i to podwójne, oraz poduszkę.
Cos tam jednak maluch mial
https://wrc.net.pl/mz-co-sie-dzieje-z-cialem-kierowc
y-fiata-126p-przy-40-km-h-to-nagranie-z-crash-testu-
ujawnia-brutalna-prawde-o-legendzie-prl
Malucha rozpędzono do 40 km/h, po czym auto uderzyło w ścianę.
Początkowo mogłoby się wydawać, że mały fiacik poradził sobie dość
dobrze. Kabina nie uległa deformacji, ponieważ przednia część bagażowa
okazała się dobrą strefą zgniotu. W wytłumieniu energii pomogło m.in.
koło zapasowe i akumulator.
Jednak po przypatrzeniu się powyższemu nagraniu widać, że wewnątrz
auta doszło do tragedii. Przy zaledwie 40 km/h pasy bezpieczeństwa
kompletnie nie zdały egzaminu, bo... urwały się! Manekin efektownie i
przerażający sposób przebił także przednią szybę samochodu, więc można
sobie wyobrazić w jakim stanie byłby prawdziwy człowiek. Na domiar
złego brak zagłówka w fotelu doprowadził do mocnego wygięcia szyi
manekina. Od samego patrzenia można poczuć ból.
J.
-
12. Data: 2021-12-09 15:09:17
Temat: Re: Jak popsuc bezpieczenstow faceliftem
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 09-12-2021 o 12:16, J.F pisze:
> Czyli co - nowe Zoe duzo gorsze od starego, czy podobnie dobre,
> ale kryteria sie podniosly i teraz facelifting nie wystaczy?
Jedno i drugie.
Skoro testowali wersję bez poduszedk bocznych, to taka gdzieś istnieje.
Nie wiem gdzie, bo w Polsce jej raczej nie kupisz.
Nawet moje Zoe z 2018 miało boczne poduszki i teraz też mają.
Niemniej - standardy się podnoszą, a Zoe stoi w miejscu, a czuć że
konstrukcja ma 10 lat.
To był jeden z powodów, dla których się pozbyłem tego auta (skądinąd
fajnego niedrogiego jako używka).
> J.
>
> P.S. No i komu z grupowiczów taka "prasówka" przeszkadza ?
Mnie np..
Bo to polska grupa, więc można się wysilić i dać linka po polsku.
https://elektrowoz.pl/porady/renault-zoe-2021-i-test
y-zderzeniowe-euro-ncap-wynik-zero-gwiazdek-na-piec-
mozliwych-wideo/
Poza tym co innego ciekawe info o samochodzie, a co innego kretyńskie
wrzucanie gołych linków do wypadków.
Nie do tego jest ta grupa.
-
13. Data: 2021-12-09 15:29:11
Temat: Re: Jak popsuc bezpieczenstow faceliftem
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 9 Dec 2021 15:09:17 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 09-12-2021 o 12:16, J.F pisze:
>> Czyli co - nowe Zoe duzo gorsze od starego, czy podobnie dobre,
>> ale kryteria sie podniosly i teraz facelifting nie wystaczy?
>
> Jedno i drugie.
> Skoro testowali wersję bez poduszedk bocznych, to taka gdzieś istnieje.
> Nie wiem gdzie, bo w Polsce jej raczej nie kupisz.
> Nawet moje Zoe z 2018 miało boczne poduszki i teraz też mają.
Ale to ma poduszki boczne.
Tylko ze w fotelach, i jak rozumiem - nie chronia glowy.
> Niemniej - standardy się podnoszą, a Zoe stoi w miejscu, a czuć że
> konstrukcja ma 10 lat.
> To był jeden z powodów, dla których się pozbyłem tego auta (skądinąd
> fajnego niedrogiego jako używka).
ale co - zaczelo Ci brakowac gwiazdek, czy jakies inne przyczyny
jednak?
>> P.S. No i komu z grupowiczów taka "prasówka" przeszkadza ?
>
> Mnie np..
> Bo to polska grupa, więc można się wysilić i dać linka po polsku.
> https://elektrowoz.pl/porady/renault-zoe-2021-i-test
y-zderzeniowe-euro-ncap-wynik-zero-gwiazdek-na-piec-
mozliwych-wideo/
No to uzupelnij :-)
Ale to tez by byla prasówka.
A przeciez moja prasowka po polsku byla :-P
> Poza tym co innego ciekawe info o samochodzie, a co innego kretyńskie
> wrzucanie gołych linków do wypadków.
> Nie do tego jest ta grupa.
Do ciekawych wypadkow :-)
J.
-
14. Data: 2021-12-09 15:42:53
Temat: Re: Jak popsuc bezpieczenstow faceliftem
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 09.12.2021 o 14:37, J.F pisze:
> On Thu, 9 Dec 2021 14:02:05 +0100, ii wrote:
>> W dniu 09.12.2021 o 13:47, ii pisze:
>>> W dniu 09.12.2021 o 12:05, K pisze:
>>>> https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/renault-
zoe-given-zero-stars-euro-ncap-safety-tests
>>>>
>>>>
>>>> Oprocz faceliftingu dostal tez nowa/wieksza baterie. Ciekawe jak
>>>> szybko mozna zjechac z pieciu gwiazdek do zera.
>>>
>>> Twizy ma 2 :-)
>>
>> No dobra, podam link bo widzę, że nie możecie doczekać się :-)
>>
>> http://niusy.pl/@youtube.com/agh
>
> Ale to test sprzed 8 lat.
> Ile bedzie po liftingu? minus dwie gwiazdki?
A będzie lifting? Po doświadczeniach z Zoe raczej nie zdecydują się :-)
>
> Za brak automatycznych hamulcow, pilnowania pasa ruchu,
> brak bocznych poduszek, no i wynik testu uderzenia bocznego :-)
Cena, cena niższa ! :-)
-
15. Data: 2021-12-09 15:47:34
Temat: Re: Jak popsuc bezpieczenstow faceliftem
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 09.12.2021 o 14:53, J.F pisze:
> On Thu, 9 Dec 2021 14:33:35 +0100, ii wrote:
>> W dniu 09.12.2021 o 13:55, K pisze:
>>> On 09/12/2021 12:47, ii wrote:
>>>> W dniu 09.12.2021 o 12:05, K pisze:
>>>>> https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/renault-
zoe-given-zero-stars-euro-ncap-safety-tests
>>>>>
>>>>> Oprocz faceliftingu dostal tez nowa/wieksza baterie. Ciekawe jak
>>>>> szybko mozna zjechac z pieciu gwiazdek do zera.
>>>>
>>>> Twizy ma 2 :-)
>>>
>>> Ale Twizzy nie oferuje nic poza to co oferowal 126p przy wypadku.
>>
>> Bredzisz jak potłuczony.
>>
>> Maluch nie posiadał poduszki powietrznej a także pasy bezwładnościowe
>> wprowadzono dopiero pod koniec jego produkcji, której zatprzestano w
>> 2000 roku. Chyba nawet nie było wtedy obowiązku korzystania z tych
>> pasów. No i oczywiście nie miał testów zderzeniowych NCAP. Testy
>> zderzeniowe NCAP Twizy są z roku 2014. Twizy ma zarówno pasy
>> bezwładnościowe i to podwójne, oraz poduszkę.
>
> Cos tam jednak maluch mial
> https://wrc.net.pl/mz-co-sie-dzieje-z-cialem-kierowc
y-fiata-126p-przy-40-km-h-to-nagranie-z-crash-testu-
ujawnia-brutalna-prawde-o-legendzie-prl
>
> Malucha rozpędzono do 40 km/h, po czym auto uderzyło w ścianę.
> Początkowo mogłoby się wydawać, że mały fiacik poradził sobie dość
> dobrze. Kabina nie uległa deformacji, ponieważ przednia część bagażowa
> okazała się dobrą strefą zgniotu. W wytłumieniu energii pomogło m.in.
> koło zapasowe i akumulator.
>
> Jednak po przypatrzeniu się powyższemu nagraniu widać, że wewnątrz
> auta doszło do tragedii. Przy zaledwie 40 km/h pasy bezpieczeństwa
> kompletnie nie zdały egzaminu, bo... urwały się! Manekin efektownie i
> przerażający sposób przebił także przednią szybę samochodu, więc można
> sobie wyobrazić w jakim stanie byłby prawdziwy człowiek. Na domiar
> złego brak zagłówka w fotelu doprowadził do mocnego wygięcia szyi
> manekina. Od samego patrzenia można poczuć ból.
>
> J.
Miałem zdaerzenie maluichem z drzewem przy takiej mneij więcej
prędkości. Tzn może coś zwolniłem, ale niewiele raczej. Złamałem jakąś
manetkę i chyba palec. Przez miesiąc bolała mnie klata. I to tyle.
Samochód został przywrócony do używalności jakoś tak bez większego problemu.
-
16. Data: 2021-12-09 16:31:22
Temat: Re: Jak popsuc bezpieczenstow faceliftem
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 09-12-2021 o 15:29, J.F pisze:
> On Thu, 9 Dec 2021 15:09:17 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 09-12-2021 o 12:16, J.F pisze:
>>> Czyli co - nowe Zoe duzo gorsze od starego, czy podobnie dobre,
>>> ale kryteria sie podniosly i teraz facelifting nie wystaczy?
>>
>> Jedno i drugie.
>> Skoro testowali wersję bez poduszedk bocznych, to taka gdzieś istnieje.
>> Nie wiem gdzie, bo w Polsce jej raczej nie kupisz.
>> Nawet moje Zoe z 2018 miało boczne poduszki i teraz też mają.
>
> Ale to ma poduszki boczne.
> Tylko ze w fotelach, i jak rozumiem - nie chronia glowy.
Czyli co, jednak nie chodziło o poduszki boczne, tylko o kurtyny?
>
>> Niemniej - standardy się podnoszą, a Zoe stoi w miejscu, a czuć że
>> konstrukcja ma 10 lat.
>> To był jeden z powodów, dla których się pozbyłem tego auta (skądinąd
>> fajnego niedrogiego jako używka).
>
> ale co - zaczelo Ci brakowac gwiazdek,
Jakich gniazdek?
BTW: Pamiętasz, że mówimy o sytuacji sprzed roku?
> czy jakies inne przyczyny
> jednak?
Zaczęło mi brakować nowoczesności, wspomagaczy jazdy, współczesnego
wyglądu, trochę też przestrzeni...
>> Poza tym co innego ciekawe info o samochodzie, a co innego kretyńskie
>> wrzucanie gołych linków do wypadków.
>> Nie do tego jest ta grupa.
>
> Do ciekawych wypadkow :-)
Nie - cała ta tematyka jest kretyńska, podobnie jak brandzlowanie się nią.
To samo dotyczy wszelkiej maści stopchamów i tego typu "twórczości".
-
17. Data: 2021-12-09 16:51:37
Temat: Re: Jak popsuc bezpieczenstow faceliftem
Od: K <n...@e...com>
On 09/12/2021 13:53, J.F wrote:
> On Thu, 9 Dec 2021 14:33:35 +0100, ii wrote:
>> W dniu 09.12.2021 o 13:55, K pisze:
>>> On 09/12/2021 12:47, ii wrote:
>>>> W dniu 09.12.2021 o 12:05, K pisze:
>>>>> https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/renault-
zoe-given-zero-stars-euro-ncap-safety-tests
>>>>>
>>>>> Oprocz faceliftingu dostal tez nowa/wieksza baterie. Ciekawe jak
>>>>> szybko mozna zjechac z pieciu gwiazdek do zera.
>>>>
>>>> Twizy ma 2 :-)
>>>
>>> Ale Twizzy nie oferuje nic poza to co oferowal 126p przy wypadku.
>>
>> Bredzisz jak potłuczony.
>>
>> Maluch nie posiadał poduszki powietrznej a także pasy bezwładnościowe
>> wprowadzono dopiero pod koniec jego produkcji, której zatprzestano w
>> 2000 roku. Chyba nawet nie było wtedy obowiązku korzystania z tych
>> pasów. No i oczywiście nie miał testów zderzeniowych NCAP. Testy
>> zderzeniowe NCAP Twizy są z roku 2014. Twizy ma zarówno pasy
>> bezwładnościowe i to podwójne, oraz poduszkę.
>
> Cos tam jednak maluch mial
> https://wrc.net.pl/mz-co-sie-dzieje-z-cialem-kierowc
y-fiata-126p-przy-40-km-h-to-nagranie-z-crash-testu-
ujawnia-brutalna-prawde-o-legendzie-prl
>
> Malucha rozpędzono do 40 km/h, po czym auto uderzyło w ścianę.
> Początkowo mogłoby się wydawać, że mały fiacik poradził sobie dość
> dobrze. Kabina nie uległa deformacji, ponieważ przednia część bagażowa
> okazała się dobrą strefą zgniotu. W wytłumieniu energii pomogło m.in.
> koło zapasowe i akumulator.
>
> Jednak po przypatrzeniu się powyższemu nagraniu widać, że wewnątrz
> auta doszło do tragedii. Przy zaledwie 40 km/h pasy bezpieczeństwa
> kompletnie nie zdały egzaminu, bo... urwały się! Manekin efektownie i
> przerażający sposób przebił także przednią szybę samochodu, więc można
> sobie wyobrazić w jakim stanie byłby prawdziwy człowiek. Na domiar
> złego brak zagłówka w fotelu doprowadził do mocnego wygięcia szyi
> manekina. Od samego patrzenia można poczuć ból.
>
> J.
>
Czyli Maluch z zaglowkami i lepszym mocowaniem pasow oferowal nawet
wiecej niz Twizzy ;)
-
18. Data: 2021-12-09 19:26:38
Temat: Re: Jak popsuc bezpieczenstow faceliftem
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 09.12.2021 o 16:51, K pisze:
> On 09/12/2021 13:53, J.F wrote:
>> On Thu, 9 Dec 2021 14:33:35 +0100, ii wrote:
>>> W dniu 09.12.2021 o 13:55, K pisze:
>>>> On 09/12/2021 12:47, ii wrote:
>>>>> W dniu 09.12.2021 o 12:05, K pisze:
>>>>>> https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/renault-
zoe-given-zero-stars-euro-ncap-safety-tests
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Oprocz faceliftingu dostal tez nowa/wieksza baterie. Ciekawe jak
>>>>>> szybko mozna zjechac z pieciu gwiazdek do zera.
>>>>>
>>>>> Twizy ma 2 :-)
>>>>
>>>> Ale Twizzy nie oferuje nic poza to co oferowal 126p przy wypadku.
>>>
>>> Bredzisz jak potłuczony.
>>>
>>> Maluch nie posiadał poduszki powietrznej a także pasy bezwładnościowe
>>> wprowadzono dopiero pod koniec jego produkcji, której zatprzestano w
>>> 2000 roku. Chyba nawet nie było wtedy obowiązku korzystania z tych
>>> pasów. No i oczywiście nie miał testów zderzeniowych NCAP. Testy
>>> zderzeniowe NCAP Twizy są z roku 2014. Twizy ma zarówno pasy
>>> bezwładnościowe i to podwójne, oraz poduszkę.
>>
>> Cos tam jednak maluch mial
>> https://wrc.net.pl/mz-co-sie-dzieje-z-cialem-kierowc
y-fiata-126p-przy-40-km-h-to-nagranie-z-crash-testu-
ujawnia-brutalna-prawde-o-legendzie-prl
>>
>>
>> Malucha rozpędzono do 40 km/h, po czym auto uderzyło w ścianę.
>> Początkowo mogłoby się wydawać, że mały fiacik poradził sobie dość
>> dobrze. Kabina nie uległa deformacji, ponieważ przednia część bagażowa
>> okazała się dobrą strefą zgniotu. W wytłumieniu energii pomogło m.in.
>> koło zapasowe i akumulator.
>>
>> Jednak po przypatrzeniu się powyższemu nagraniu widać, że wewnątrz
>> auta doszło do tragedii. Przy zaledwie 40 km/h pasy bezpieczeństwa
>> kompletnie nie zdały egzaminu, bo... urwały się! Manekin efektownie i
>> przerażający sposób przebił także przednią szybę samochodu, więc można
>> sobie wyobrazić w jakim stanie byłby prawdziwy człowiek. Na domiar
>> złego brak zagłówka w fotelu doprowadził do mocnego wygięcia szyi
>> manekina. Od samego patrzenia można poczuć ból.
>>
>> J.
>>
>
> Czyli Maluch z zaglowkami i lepszym mocowaniem pasow oferowal nawet
> wiecej niz Twizzy ;)
A TWizy z frędzlami umie latać jak dywan.
-
19. Data: 2021-12-10 14:05:40
Temat: Re: Jak popsuc bezpieczenstow faceliftem
Od: K <n...@e...com>
On 09/12/2021 18:26, ii wrote:
>>
>> Czyli Maluch z zaglowkami i lepszym mocowaniem pasow oferowal nawet
>> wiecej niz Twizzy ;)
>
> A TWizy z frędzlami umie latać jak dywan.
Masz jakis filmik?
-
20. Data: 2021-12-11 08:16:23
Temat: Re: Jak popsuc bezpieczenstow faceliftem
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2021-12-09 12:05, K wrote:
> https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/renault-
zoe-given-zero-stars-euro-ncap-safety-tests
>
>
> Oprocz faceliftingu dostal tez nowa/wieksza baterie. Ciekawe jak szybko
> mozna zjechac z pieciu gwiazdek do zera.
Te gwiazdki teraz to o kant tylka potluc.
Nawet sie tych raportow czytac sie nie chce skoro sa punkty np. za
bezpieczenstwo pieszego i cale stado asystentow kierowcy...
A jak tego calego asystenckiego gowna nie ma to wlasnie wychodzi wynik
jak powyzej.
--
mk4