  • 21. Data: 2021-12-11 11:29:11
    Temat: Re: Jak popsuc bezpieczenstow faceliftem
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.12.2021 o 14:53, J.F pisze:
    > Na domiar
    > złego brak zagłówka w fotelu doprowadził do mocnego wygięcia szyi
    > manekina. Od samego patrzenia można poczuć ból.

    Zawsze mnie fascynował tok procesów myślowych towarzyszący obecności
    pasów przy braku zagłówków. I to przecież nie dotyczyło tylko kaszlaka a
    przez jakiś czas było zdaje się standardem...

    --
    Shrek

  • 22. Data: 2021-12-11 11:36:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.12.2021 o 14:02, ii pisze:
> [...]
    zoe-given-zero-stars-euro-ncap-safety-tests

    > No dobra, podam link bo widzę, że nie możecie doczekać się :-)
    >
    > http://niusy.pl/@youtube.com/agh

    Kiedyś to w ścianę walili a nie jakieś miękkie. A i tak wychodzi że przy
    bocznym to chyba lepiej motocyklem jechać;)

    --
    Shrek

  • 23. Data: 2021-12-11 20:19:51
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.12.2021 o 14:05, K pisze:

    > Masz jakis filmik?

    Jakbym wiedział, że zapytasz to bym się powstrzymał :-)

  • 24. Data: 2021-12-11 20:20:59
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.12.2021 o 11:36, Shrek pisze:
    zoe-given-zero-stars-euro-ncap-safety-tests

    > Kiedyś to w ścianę walili a nie jakieś miękkie. A i tak wychodzi że przy
    > bocznym to chyba lepiej motocyklem jechać;)

    Hulajnogą!

  • 25. Data: 2021-12-12 07:15:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-12-2021 o 09:16, mk4 pisze:

    > Nawet sie tych raportow czytac sie nie chce skoro sa punkty np. za
    > bezpieczenstwo pieszego i cale stado asystentow kierowcy...
    >
    > A jak tego calego asystenckiego gowna nie ma to wlasnie wychodzi wynik
    > jak powyzej.

    I słusznie.
    Bo to jednak mocno poprawia bezpieczeństwo, nawet gdy tego nie chcesz....

  • 26. Data: 2021-12-12 09:30:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.12.2021 o 20:20, ii pisze:

    > Hulajnogą!

    Pieszo tez:P

    --
    Shrek

  • 27. Data: 2021-12-13 10:57:08
    Od: K <n...@e...com>

    On 11/12/2021 07:16, mk4 wrote:
> [...]
    > bezpieczenstwo pieszego i cale stado asystentow kierowcy...
    >
    > A jak tego calego asystenckiego gowna nie ma to wlasnie wychodzi wynik

    Nawet maski samochodow maja od jakiegos czasu taki bajer (pop-up bonnet):
    https://www.youtube.com/watch?v=q4zfwUL3joI

    wie ktos jak sie pop-up bonnet po Polsku nazywa?

  • 28. Data: 2021-12-13 11:33:48
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2021-12-12 07:15, Cavallino wrote:

    > I słusznie.
    > Bo to jednak mocno poprawia bezpieczeństwo, nawet gdy tego nie chcesz....

    Ta.. a to nie mialy byc testy zderzeniowe czasem?

    Mnie przede wszystkim interesuje jak samochod ochroni swoich pasazerow,
    kiedy do zderzenia juz dojdzie.

    Reszta zasadniczo malo mnie obchodzi - czyli czy ma rozne pomocnicze
    gownosystemy, ktore nie maja zadnego wplywu na jakość ochrony podczas
    zderzenia. Podobnie srednio mnie interesuje czy sa jakie spoduszki dla
    pieszych czy rowerzystow.

    Aby to wszystko mialo sens powinny byc dwie oceny - jedna taka
    konserwatywna oznaczajaca tylko i wylacznie stopien bezpieczenistwa przy
    zderzeniach i druga - a tam to juz niech sobie biora pod uwage co chca -
    nawet kolor tapicerki.

    --
    mk4

  • 29. Data: 2021-12-13 11:40:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-12-2021 o 12:33, mk4 pisze:

    > Ta.. a to nie mialy byc testy zderzeniowe czasem?

    Ale co znaczy "miały być"?
    Ma być to, co zażyczy sobie testujący.

    > Mnie przede wszystkim interesuje jak samochod ochroni swoich pasazerow,
    > kiedy do zderzenia juz dojdzie.

    Ciebie może tak, ale ogólna ocena bezpieczeństwa samochodu, to coś więcej.
    I tutaj wręcz ważniejsze jest zapobieganie zdarzeniom niż łagodzenie ich
    skutków.

  • 30. Data: 2021-12-13 13:02:03
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 09.12.2021 o 15:09, Cavallino pisze:
    > Nawet moje Zoe z 2018 miało boczne poduszki i teraz też mają.

    Ale w przedliftowym (jak czytam) chroniły korpus i głowę, a po lifcie
    tylko korpus, co przy braku kurtyn jest co najmniej groźne.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om