-
31. Data: 2021-12-13 13:09:43
Temat: Re: Jak popsuc bezpieczenstow faceliftem
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-12-2021 o 14:02, Mirek Ptak pisze:
> W dniu 09.12.2021 o 15:09, Cavallino pisze:
>> Nawet moje Zoe z 2018 miało boczne poduszki i teraz też mają.
>
> Ale w przedliftowym (jak czytam) chroniły korpus i głowę, a po lifcie
> tylko korpus,
Poważnie, zrobili zmianę w takim kierunku?
To jakieś jaja chyba...
Jeśli już to powinni w odwrotnym.
Masz jakieś źródła które o tym szerzej traktują?
-
32. Data: 2021-12-13 20:02:35
Temat: Re: Jak popsuc bezpieczenstow faceliftem
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2021-12-13 11:40, Cavallino wrote:
> W dniu 13-12-2021 o 12:33, mk4 pisze:
>> On 2021-12-12 07:15, Cavallino wrote:
>>> W dniu 11-12-2021 o 09:16, mk4 pisze:
>>>
>>>> Nawet sie tych raportow czytac sie nie chce skoro sa punkty np. za
>>>> bezpieczenstwo pieszego i cale stado asystentow kierowcy...
>>>>
>>>> A jak tego calego asystenckiego gowna nie ma to wlasnie wychodzi
>>>> wynik jak powyzej.
>>>
>>> I słusznie.
>>> Bo to jednak mocno poprawia bezpieczeństwo, nawet gdy tego nie
>>> chcesz....
>>
>> Ta.. a to nie mialy byc testy zderzeniowe czasem?
>
> Ale co znaczy "miały być"?
> Ma być to, co zażyczy sobie testujący.
No znaczy to, ze testujacy mial robic testy zderzeniowe - czy to nie
jest dosc jasne?
Byc moze pozniej mu sie odmienilo i testy dotycza w sumie nie za bardzo
wiadomo czego.
--
mk4
-
33. Data: 2021-12-14 06:45:37
Temat: Re: Jak popsuc bezpieczenstow faceliftem
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-12-2021 o 21:02, mk4 pisze:
> On 2021-12-13 11:40, Cavallino wrote:
>> W dniu 13-12-2021 o 12:33, mk4 pisze:
>>> On 2021-12-12 07:15, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 11-12-2021 o 09:16, mk4 pisze:
>>>>
>>>>> Nawet sie tych raportow czytac sie nie chce skoro sa punkty np. za
>>>>> bezpieczenstwo pieszego i cale stado asystentow kierowcy...
>>>>>
>>>>> A jak tego calego asystenckiego gowna nie ma to wlasnie wychodzi
>>>>> wynik jak powyzej.
>>>>
>>>> I słusznie.
>>>> Bo to jednak mocno poprawia bezpieczeństwo, nawet gdy tego nie
>>>> chcesz....
>>>
>>> Ta.. a to nie mialy byc testy zderzeniowe czasem?
>>
>> Ale co znaczy "miały być"?
>> Ma być to, co zażyczy sobie testujący.
>
> No znaczy to, ze testujacy mial robic testy zderzeniowe
Wg kogo?
Bo to testujący określa zasady.
A nie czyjeś widzimisie.
-
34. Data: 2021-12-14 10:33:48
Temat: Re: Jak popsuc bezpieczenstow faceliftem
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 13.12.2021 o 13:09, Cavallino pisze:
> W dniu 13-12-2021 o 14:02, Mirek Ptak pisze:
>> W dniu 09.12.2021 o 15:09, Cavallino pisze:
>>> Nawet moje Zoe z 2018 miało boczne poduszki i teraz też mają.
>>
>> Ale w przedliftowym (jak czytam) chroniły korpus i głowę, a po lifcie
>> tylko korpus,
>
> Poważnie, zrobili zmianę w takim kierunku?
> To jakieś jaja chyba...
> Jeśli już to powinni w odwrotnym.
>
> Masz jakieś źródła które o tym szerzej traktują?
Z pierwszego linku w wątku:
The Zoe previously held a five-star Euro NCAP rating but was entered
into the tests following a substantial facelift last year which ushered
in a bigger battery and extra power but also, the safety organisation
notes, a new seat-mounted side airbag that protects just the occupant's
thorax, rather than the head and thorax as it did previously.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
35. Data: 2021-12-14 12:01:51
Temat: Re: Jak popsuc bezpieczenstow faceliftem
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 14.12.2021 o 06:45, Cavallino pisze:
> W dniu 13-12-2021 o 21:02, mk4 pisze:
>> On 2021-12-13 11:40, Cavallino wrote:
>>> W dniu 13-12-2021 o 12:33, mk4 pisze:
>>>> On 2021-12-12 07:15, Cavallino wrote:
>>>>> W dniu 11-12-2021 o 09:16, mk4 pisze:
>>>>>
>>>>>> Nawet sie tych raportow czytac sie nie chce skoro sa punkty np. za
>>>>>> bezpieczenstwo pieszego i cale stado asystentow kierowcy...
>>>>>>
>>>>>> A jak tego calego asystenckiego gowna nie ma to wlasnie wychodzi
>>>>>> wynik jak powyzej.
>>>>>
>>>>> I słusznie.
>>>>> Bo to jednak mocno poprawia bezpieczeństwo, nawet gdy tego nie
>>>>> chcesz....
>>>>
>>>> Ta.. a to nie mialy byc testy zderzeniowe czasem?
>>>
>>> Ale co znaczy "miały być"?
>>> Ma być to, co zażyczy sobie testujący.
>>
>> No znaczy to, ze testujacy mial robic testy zderzeniowe
>
> Wg kogo?
> Bo to testujący określa zasady.
Zamawiający.
>
> A nie czyjeś widzimisie.
>
Nie?
-
36. Data: 2021-12-14 17:37:57
Temat: Re: Jak popsuc bezpieczenstow faceliftem
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2021-12-14 06:45, Cavallino wrote:
> W dniu 13-12-2021 o 21:02, mk4 pisze:
>> On 2021-12-13 11:40, Cavallino wrote:
>>> W dniu 13-12-2021 o 12:33, mk4 pisze:
>>>> On 2021-12-12 07:15, Cavallino wrote:
>>>>> W dniu 11-12-2021 o 09:16, mk4 pisze:
>>>>>
>>>>>> Nawet sie tych raportow czytac sie nie chce skoro sa punkty np. za
>>>>>> bezpieczenstwo pieszego i cale stado asystentow kierowcy...
>>>>>>
>>>>>> A jak tego calego asystenckiego gowna nie ma to wlasnie wychodzi
>>>>>> wynik jak powyzej.
>>>>>
>>>>> I słusznie.
>>>>> Bo to jednak mocno poprawia bezpieczeństwo, nawet gdy tego nie
>>>>> chcesz....
>>>>
>>>> Ta.. a to nie mialy byc testy zderzeniowe czasem?
>>>
>>> Ale co znaczy "miały być"?
>>> Ma być to, co zażyczy sobie testujący.
>>
>> No znaczy to, ze testujacy mial robic testy zderzeniowe
>
> Wg kogo?
> Bo to testujący określa zasady.
No to wlasnie - siegnij do zasad jakie byly u zarania.
To, ze pozniej ulegly wypaczeniu - no to widac.
Wlasnie wszyscy widzimy, ze nie wiadomo co i po co jest testowane.
No i dlaczego przyznaje sie punkty za jakies bzdurne ficzery.
Tak czy inaczej caly ten cyrk z testam sie wypalil i potrzeba pewnie
jakiegos resetu - powortu do rzeczy waznych.
Tyle, ze przedmiot testow jest dosc drogi i ulega zniszczeniu - wiec
ciezko bedzie o jakies naprawde niezalezne podejscie.
No i rzecz jasna nie twierdze, ze to testujacy ustala zasady. Owszem.
Natomiast twierdze, ze to juz uleglo calkowitemu wypaczeniu i wyniki
tych testow sa malo wiarygodne i oderwane od rzeczywistosci.
--
mk4
-
37. Data: 2021-12-15 08:31:26
Temat: Re: Jak popsuc bezpieczenstow faceliftem
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 14-12-2021 o 18:37, mk4 pisze:
> On 2021-12-14 06:45, Cavallino wrote:
>> W dniu 13-12-2021 o 21:02, mk4 pisze:
>>> On 2021-12-13 11:40, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 13-12-2021 o 12:33, mk4 pisze:
>>>>> On 2021-12-12 07:15, Cavallino wrote:
>>>>>> W dniu 11-12-2021 o 09:16, mk4 pisze:
>>>>>>
>>>>>>> Nawet sie tych raportow czytac sie nie chce skoro sa punkty np.
>>>>>>> za bezpieczenstwo pieszego i cale stado asystentow kierowcy...
>>>>>>>
>>>>>>> A jak tego calego asystenckiego gowna nie ma to wlasnie wychodzi
>>>>>>> wynik jak powyzej.
>>>>>>
>>>>>> I słusznie.
>>>>>> Bo to jednak mocno poprawia bezpieczeństwo, nawet gdy tego nie
>>>>>> chcesz....
>>>>>
>>>>> Ta.. a to nie mialy byc testy zderzeniowe czasem?
>>>>
>>>> Ale co znaczy "miały być"?
>>>> Ma być to, co zażyczy sobie testujący.
>>>
>>> No znaczy to, ze testujacy mial robic testy zderzeniowe
>>
>> Wg kogo?
>> Bo to testujący określa zasady.
>
> No to wlasnie - siegnij do zasad jakie byly u zarania.
Rozumiem, że Ty sięgnąłeś?
I zawsze zobowiązywali się robić wyłącznie bierne crashtesty?
>
> To, ze pozniej ulegly wypaczeniu - no to widac.
> Wlasnie wszyscy widzimy, ze nie wiadomo co i po co jest testowane.
Ja wiem.
Żeby ocenić zarówno bierne jak i czynne zabezpieczenia.
https://www.trojmiejskamotoryzacja.pl/bezpieczenstwo
_czynne_i_bierne.php
> No i rzecz jasna nie twierdze, ze to testujacy ustala zasady. Owszem.
> Natomiast twierdze, ze to juz uleglo calkowitemu wypaczeniu
A ja twierdzę, że nie rozumiesz zasad.