  • 101. Data: 2015-03-09 18:33:01
    Temat: Re: Jak policja mierzyła Hołowczycowi prędkość
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrne" napisał w wiadomości
    >Co do filmiku: w udostępnionym fragmencie można jeszcze
    >zauważyć przejazd ściganego samochodu obok przystanku
    >autobusowego w miejscu o współrzędnych 53.010460°N 20.331341°E,
    >o godzinie 9:22:36. Tutaj czas = 72 s, odległość = 3,67 km,
    >prędkość średnia na tym odcinku 183,5 km/h. I nie wychodzi
    >mniej mimo zaklęć mistrza kierownicy.

    Mozna by polemizowac o dokladny czas, ale te 2 s wiele nie zmienia -
    choc 179 to lepiej brzmi niz "ponad 180" :-)

    >Nie widzę żadnego usprawiedliwienia dla jazdy z taką szybkością
    >po tego rodzaju drodze. Trudno mówić o braku wyobraźni
    >- kierowca rajdowy nie wie, co to są wypadki? Nie zdaje sobie
    >sprawy, że ktoś może włączać się do ruchu i widząc pojazd
    >na horyzoncie spodziewa się go za 15 sekund, a nie za 4 sekundy?

    No, na tym co policja pokazala, to akurat widac prosta droge, bez
    skrzyzowan, moze troche pofaldowana.
    Na street view widac ze po drodze jednak skrzyzowan kilka bylo,
    ograniczenie do 70, ostrzegawcza tablica, ze wypadki ... i przez ten
    odcinek policjanci jechali tylko 211 czy szybciej ? :-)

    W okolicach tego przystanku Holek chyba zwolnil, nie wiem - czy sie
    domyslil, czy przed wioska postanowil wolniej ... no i tu sie
    policjant mogl nadziac, a mistrz prezentowac sluszne oburzenie - on tu
    jedzie ze 120, a mierza mu 200 :-)

    J.

  • 102. Data: 2015-03-09 19:47:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ghost g...@e...com ...

    > Ale czaisz ze mandat jest za wykrocznie i pójście z tym do sadu to dla
    > tego ćwoka to strzał w stopę? Konkretnie dla jego finansów i
    > wizerunku.

    Czyli co - cenimy go za to ze przekonania wazniejsze niz kasa?
    Bo to chyba nic złego, ze Hołek nie przelicza kazdej decyzji na złotówki?

  • 103. Data: 2015-03-09 21:15:55
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-03-09 o 17:54, J.F. pisze:

    > A ten kalkulator liczy po elipsoidze, geoidzie czy po sferze ?

    Ten akurat po zwykłej sferze... Opis obliczania odległości
    wzdłuż geodezyjnej na elipsoidzie jest m.in. tutaj:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Geodesics_on_an_ellipso
    id
    a kalkulator on-line np. tutaj:
    http://www.ga.gov.au/geodesy/datums/vincenty_inverse
    .jsp
    Co prawda z elipsoidą GDA94 dla Australii, ale obiecują
    milimetrową dokładność na odległościach 20000 km.
    Ale nawet zwykła sfera da błąd znacznie mniejszy niż 1%.

    P.

  • 104. Data: 2015-03-09 21:32:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Mar 2015, J.F. wrote:

    > Użytkownik "Piotrne" napisał w wiadomości grup
    >
    > A ten kalkulator liczy po elipsoidze, geoidzie czy po sferze ?

    Khem... przypomnisz jakiego rzędu jest robieżność "lokalnej
    odległości od środka Ziemi", tudzież błędu wyznaczenia
    długości "po powierzchni", wyrażona w promilach?
    NAWET przy przyjęciu błędu pionowego 10km "pokrzywienia",
    dla 10km/6000km wychodzi mi straszliwa wartość 0,17% błędu ;>

    Taki szczegół, że "na terenie Polski" ta rozbieżność sięga
    całych 43 metrów, ma pełne prawo ujść mojej uwadze ;>, źródło:
    http://www.asgeupos.pl/index.php?wpg_type=tech_rf&su
    b=geoid
    Błąd 7 milionowych w wartościach względnych :|

    Ja tak z przezorności procesowej, bo nie wiem czy kpisz czy
    prowokujesz do potraktowania pytania poważnie żeby wpuścić
    kogoś na minę :>

    pzdr, Gotfryd

  • 105. Data: 2015-03-10 07:04:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-09 19:47, Budzik wrote:

    > Czyli co - cenimy go za to ze przekonania wazniejsze niz kasa?
    > Bo to chyba nic złego, ze Hołek nie przelicza kazdej decyzji na złotówki?

    No to jakie ma przekonania? Bo z jednej strony występuje w kampaniach
    społecznych, a z drugiej zapierdala.

    Shrek.

  • 106. Data: 2015-03-10 07:51:38
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    >mandat jest za konkretne wykroczenie. nie za jakieś przekroczenie.
    >Albo policja potrafi wykazać, że przekroczył o tyle za ile chcieli mu
    >wlepić mandat albo muszą przyznać, że wiedzą mniej więcej.

    I wydaje ci się, ze nie film nie wykaże tego przed sadem?

    Wykaże, a dziennikarze wraz z biegłymi będą to wałkować tygodniami w
    telewizorniach, jak myślisz powiększy to straty miszcza czy pomniejszy?

  • 107. Data: 2015-03-10 07:52:57
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    On 2015-03-09 19:47, Budzik wrote:

    >No to jakie ma przekonania? Bo z jednej strony występuje w kampaniach
    >społecznych, a z drugiej zapierdala.

    Jak jest kasa to nie ma przekonań :-))) Jak kasy nie ma to przekonania ceni
    wyżej niż kasę :-)))

  • 108. Data: 2015-03-10 07:54:10
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    7.0.0.1...

    >Czyli co - cenimy go za to ze przekonania wazniejsze niz kasa?
    >Bo to chyba nic złego, ze Hołek nie przelicza kazdej decyzji na złotówki?

    Nie mieszalbym emocji i pewności, ze skoro rozpoznawalny to większego w
    sadzie z przekonaniami.

  • 109. Data: 2015-03-10 08:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ghost g...@e...com ...

    > I wydaje ci się, ze nie film nie wykaże tego przed sadem?

    Na razie sprawa jest z 2013, mamy 2015 i nasz udolny / nieudolny sąd nic
    nie potrafi wykazać co już samo w sobie jest zenujące.

    > Wykaże, a dziennikarze wraz z biegłymi będą to wałkować tygodniami w
    > telewizorniach, jak myślisz powiększy to straty miszcza czy pomniejszy?

    Straszne.

  • 110. Data: 2015-03-10 08:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > No to jakie ma przekonania? Bo z jednej strony występuje w kampaniach
    > społecznych, a z drugiej zapierdala.

    Matko, nie bądzmy hipokrytami.
    On jest kierowcą rajdowym...