    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Jak oszukać lampę
    Date: Tue, 22 May 2012 04:10:59 -0700 (PDT)

    On Tuesday, 22 May 2012 07:25:25 UTC+1, Lagod wrote:
    > Cześć.
    > W biurze jest nowe oświetlenie.
    > Dowalili nam na mały pokoik 4 oprawy 4x8W - oczy wypadają.
    > Wykręcenie jednej świetlówki powoduje gaśnięcie całej oprawy - pod nią
    > robi się ciemno.
    > Jak oszukać starter (czy co tam w środku siedzi) by oprawa zapalała się
    > bez jednej lub dwóch świetlówek?

    Poszukać jaki to system oświetlenia, znaleźć stronę producenta, sprawdzić czy są
    jakieś grile rozpraszające. Ja mam nad głową jakieś takie fikuśne blachy aluminiowe
    ponakładane na kasetony.

    Z wyłączaniem bym nie kombinował, nierówne obciążenie układu powoduje że piszczy to
    wyjątkowo wrednymi ultradźwiękami. Ja słyszę, ale koledzy obok nie.