  • 61. Data: 2010-06-11 19:30:07
    Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pią, 11 cze 2010 o 18:57 GMT, Bydlę napisał(a):

    > No i co z tego, skoro delikwenta będzie interesował czas, w jakim
    > osiągnie dany dystans.
    > Bo nawet jeśłi sobie wyliczy przyspieszenie, to z nikim nie porówna, bo
    > cała reszta będzie wiedziała ile sekund jest do setki, dwustu czy na
    > ćwierć mili.
    > Więc sobie w knajpie nie pogadają.
    > :-)

    No wlasnie pogadaja, bo jeden bedzie mial 7sek, drugi 8sek do stetki,
    trzeci...

    > ???
    > Coś mi tu nie pasuje, bo gdy przestanie przyspieszać, to co pokaże
    > akcelerometr?

    Przyspieszenie moze miec wartosc dodatnia, ujemna, albo zerowa,

    > Drogę?

    z przyspieszenia jest w stanie obliczyc predkosc, zmiany predkosci, jezeli
    przyspieszenie bedzie mialo wartosc 0, ale predkosc bedzie >0, to
    uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
    nielogicznego? czego nie rozumiesz?

    > Obstaję jednak przy tym, że do pomiaru czasu stoper lepszy.
    > :-)

    Stoper ma duzy blad ze wzgledu na interfejs bialkowy...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 62. Data: 2010-06-11 20:14:14
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "MadMan" wrote:
    > Gratuluję, pieszo mogłoby być 2x szybciej :)

    Byłoby, tylko średnio mi się chciało dreptać w taką pogodę,
    w dodatku jeszcze pod sporą górę. :D

    > Ale coś w tym jest, jak spadnie śnieg to wszyscy dostają jakieś cipicy
    > czy czegoś takiego.

    Masz na myśli, że nagle zapominają jak się prowadzi samochód?
    Zauważyłem...

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 63. Data: 2010-06-11 20:33:49
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 20:14:14 +0200, .Peeter napisał(a):

    > Masz na myśli, że nagle zapominają jak się prowadzi samochód?

    Tak.
    Aczkolwiek też idealny nie jestem. Tej zimy przesadziłem w drugą stronę.
    Na szczęście nic się nie stało :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 64. Data: 2010-06-11 22:08:23
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-06-11 19:30:07 +0200, Brzezi <b...@g...com> said:

    > No wlasnie pogadaja, bo jeden bedzie mial 7sek, drugi 8sek do stetki,
    > trzeci...

    Gdy sobie stoperem zmierzą.
    A a nie akcelerometrem.
    Więc wracamy do prostego stopera, bo działa brzytwa Ockhama.

    > Przyspieszenie moze miec wartosc dodatnia, ujemna, albo zerowa,

    No właśnie - zerową.

    > z przyspieszenia jest w stanie obliczyc predkosc, zmiany predkosci, jezeli
    > przyspieszenie bedzie mialo wartosc 0

    Czyli każdy wynik równy zero.

    > , ale predkosc bedzie >0, to
    > uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
    > nielogicznego? czego nie rozumiesz?

    Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.

    > Stoper ma duzy blad ze wzgledu na interfejs bialkowy...

    I po jednej stroniue masz rzeszę mierzącą czas, a autorowi wątku
    propnujesz skomplikowany pomiar połączony ze skomplikowanymi
    biliczeniami przerastającymi autora.

    Więc jednak stoper.

    --
    Bydlę

  • 65. Data: 2010-06-11 22:25:22
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pią, 11 cze 2010 o 22:08 GMT, Bydlę napisał(a):

    > Gdy sobie stoperem zmierzą.

    Nie, gdy sobie zmierza gtechem

    > No właśnie - zerową.

    teoretycznie ruch jednostajny jest mozliwy, ale ciezko do zrealizowania w
    praktyce...

    > Czyli każdy wynik równy zero.

    Jaki wynik masz na mysli?

    > Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.

    Nie chce, mowie tylko ze jest to mozliwe, i jest to stosowane

    > I po jednej stroniue masz rzeszę mierzącą czas, a autorowi wątku
    > propnujesz skomplikowany pomiar połączony ze skomplikowanymi
    > biliczeniami przerastającymi autora.

    Nie ma skomplikowanych obliczen, bierzesz gtecha, uruchamiasz start,
    ruszasz, dostajesz wynik...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 66. Data: 2010-06-11 22:26:13
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 22:08:23 +0200, Bydlę napisał(a):

    > Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.

    Był dobry przykład z łodziami podwodnymi.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 67. Data: 2010-06-11 23:45:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MadMan,

    Friday, June 11, 2010, 10:26:13 PM, you wrote:

    > Był dobry przykład z łodziami podwodnymi.

    W łodzi podwodnej akcelerometr podlega stałemu przyśpieszeniu
    ziemskiemu 1g z niewielkimi odchyłkami. Skala przyśpieszeń w
    samochodzie, związanych z nierównościami, zabiłaby akcelerometr z
    łodzi podwoodnej w kilka sekund.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 68. Data: 2010-06-12 00:08:06
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pią, 11 cze 2010 o 23:45 GMT, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

> [...]
    > ziemskiemu 1g z niewielkimi odchyłkami. Skala przyśpieszeń w
    > samochodzie, związanych z nierównościami, zabiłaby akcelerometr z

    Ale nikt nie mowi ze samochod to lodz podwodna, ani ze to ten sam
    akcelerometr, ani ze dziala identycznie, po prostu wspomnialem o okretach
    podwodnych, ze na nich sie to wykorzystuje, i moze miec do bardzo duza
    dokladnosc, w samochodzie nie jest az tyle potrzebne, nie uzywa sie tego
    na dluzsza mete, a jedynie do chwilowych testow...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 69. Data: 2010-06-12 00:46:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Katanka pisze:

    > Na oko ta od homologacji ciężarowej tyle waży.

    No to kloc jakiś straszny.
    Kiedyś w Mondeo (ale to rocznik 98 był) woziłem kratę od podłogi do
    sufitu i ważyła może 5-7kg.

    25kg to waży taka średnio rozbudowana klatka stalowa do niedużego
    samochodu rajdowego :)

  • 70. Data: 2010-06-12 01:05:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Katanka pisze:

    > Kręcę do 6,5, wtedy odcina. Ok, pokombinuję. Z tym, że sprzęgło jest
    > jakieś dzwine, bo nie od razu łapie, łapie jakby w zwonionym tempie.
    > Przypuszczam, że jest jakis system ograniczenia szybkosic sprzęgła przy
    > dużych obrotach, dla jego bezpieczeństwa, aby wytrzymało więcej. Inaczej
    > ... to nie jest sprzęgło sportowe ;)

    Raczej po prostu sprzęgło nie potrafi przenieść momentu który występuje
    przy strzale ze sprzęgła.

    U mnie w Vectrze mam to samo zjawisko - zmiana biegu z międzygazem jest
    niemożliwa, bo się sprzęgło zacznie ślizgać, zagrzeje się i zacznie się
    ślizgać jeszcze bardziej przy następnej zmianie.
    Już się powoli zbierałem do wymiany tego sprzęgła (bo myślałem że to
    jego koniec), a okazuje się że po prostu ten typ tak ma i biegi trzeba
    zmieniać delikatniej.