-
61. Data: 2010-06-11 19:30:07
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: Brzezi <b...@g...com>
pią, 11 cze 2010 o 18:57 GMT, Bydlę napisał(a):
>>>> Sa takie aplikacje dla iphone mierzace przyspieszenie
>>>
>>> I z przyspieszenia wyprowadzi sobie czas?
>>> To już lepiej zainstalować laptop w aucie i na nim uruchomić zegarek...
>>
>> Trzebaby uwzglednic dokladnosc akcelerometru w ipo,
>
> No i co z tego, skoro delikwenta będzie interesował czas, w jakim
> osiągnie dany dystans.
> Bo nawet jeśłi sobie wyliczy przyspieszenie, to z nikim nie porówna, bo
> cała reszta będzie wiedziała ile sekund jest do setki, dwustu czy na
> ćwierć mili.
> Więc sobie w knajpie nie pogadają.
> :-)
No wlasnie pogadaja, bo jeden bedzie mial 7sek, drugi 8sek do stetki,
trzeci...
>> okrety
>> podwodne potrafia za pomoca akcelerometru przeplynac na drugi koniec
>> atlantyku z dokladnoscia w metrach
>
> ???
> Coś mi tu nie pasuje, bo gdy przestanie przyspieszać, to co pokaże
> akcelerometr?
Przyspieszenie moze miec wartosc dodatnia, ujemna, albo zerowa,
> Drogę?
z przyspieszenia jest w stanie obliczyc predkosc, zmiany predkosci, jezeli
przyspieszenie bedzie mialo wartosc 0, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?
>> I bedzie to raczej dokladniejsze niz stoper
>
>
> Obstaję jednak przy tym, że do pomiaru czasu stoper lepszy.
> :-)
Stoper ma duzy blad ze wzgledu na interfejs bialkowy...
Pozdrawiam
Brzezi
-
62. Data: 2010-06-11 20:14:14
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>
"MadMan" wrote:
> Gratuluję, pieszo mogłoby być 2x szybciej :)
Byłoby, tylko średnio mi się chciało dreptać w taką pogodę,
w dodatku jeszcze pod sporą górę. :D
> Ale coś w tym jest, jak spadnie śnieg to wszyscy dostają jakieś cipicy
> czy czegoś takiego.
Masz na myśli, że nagle zapominają jak się prowadzi samochód?
Zauważyłem...
Pozdrawiam
.Peeter
-
63. Data: 2010-06-11 20:33:49
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Fri, 11 Jun 2010 20:14:14 +0200, .Peeter napisał(a):
>> Ale coś w tym jest, jak spadnie śnieg to wszyscy dostają jakieś cipicy
>> czy czegoś takiego.
>
> Masz na myśli, że nagle zapominają jak się prowadzi samochód?
Tak.
Aczkolwiek też idealny nie jestem. Tej zimy przesadziłem w drugą stronę.
Na szczęście nic się nie stało :)
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
64. Data: 2010-06-11 22:08:23
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
On 2010-06-11 19:30:07 +0200, Brzezi <b...@g...com> said:
> pią, 11 cze 2010 o 18:57 GMT, Bydlę napisał(a):
>
>>>>> Sa takie aplikacje dla iphone mierzace przyspieszenie
>>>>
>>>> I z przyspieszenia wyprowadzi sobie czas?
>>>> To już lepiej zainstalować laptop w aucie i na nim uruchomić zegarek...
>>>
>>> Trzebaby uwzglednic dokladnosc akcelerometru w ipo,
>>
>> No i co z tego, skoro delikwenta będzie interesował czas, w jakim
>> osiągnie dany dystans.
>> Bo nawet jeśłi sobie wyliczy przyspieszenie, to z nikim nie porówna, bo
>> cała reszta będzie wiedziała ile sekund jest do setki, dwustu czy na
>> ćwierć mili.
>> Więc sobie w knajpie nie pogadają.
>> :-)
>
> No wlasnie pogadaja, bo jeden bedzie mial 7sek, drugi 8sek do stetki,
> trzeci...
Gdy sobie stoperem zmierzą.
A a nie akcelerometrem.
Więc wracamy do prostego stopera, bo działa brzytwa Ockhama.
>
>>> okrety
>>> podwodne potrafia za pomoca akcelerometru przeplynac na drugi koniec
>>> atlantyku z dokladnoscia w metrach
>>
>> ???
>> Coś mi tu nie pasuje, bo gdy przestanie przyspieszać, to co pokaże
>> akcelerometr?
>
> Przyspieszenie moze miec wartosc dodatnia, ujemna, albo zerowa,
No właśnie - zerową.
>
>> Drogę?
>
> z przyspieszenia jest w stanie obliczyc predkosc, zmiany predkosci, jezeli
> przyspieszenie bedzie mialo wartosc 0
Czyli każdy wynik równy zero.
> , ale predkosc bedzie >0, to
> uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
> nielogicznego? czego nie rozumiesz?
Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.
>
> Stoper ma duzy blad ze wzgledu na interfejs bialkowy...
I po jednej stroniue masz rzeszę mierzącą czas, a autorowi wątku
propnujesz skomplikowany pomiar połączony ze skomplikowanymi
biliczeniami przerastającymi autora.
Więc jednak stoper.
--
Bydlę
-
65. Data: 2010-06-11 22:25:22
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: Brzezi <b...@g...com>
pią, 11 cze 2010 o 22:08 GMT, Bydlę napisał(a):
>> No wlasnie pogadaja, bo jeden bedzie mial 7sek, drugi 8sek do stetki,
>> trzeci...
>
> Gdy sobie stoperem zmierzą.
Nie, gdy sobie zmierza gtechem
>>>> okrety
>>>> podwodne potrafia za pomoca akcelerometru przeplynac na drugi koniec
>>>> atlantyku z dokladnoscia w metrach
>>>
>>> ???
>>> Coś mi tu nie pasuje, bo gdy przestanie przyspieszać, to co pokaże
>>> akcelerometr?
>>
>> Przyspieszenie moze miec wartosc dodatnia, ujemna, albo zerowa,
>
> No właśnie - zerową.
teoretycznie ruch jednostajny jest mozliwy, ale ciezko do zrealizowania w
praktyce...
>>> Drogę?
>>
>> z przyspieszenia jest w stanie obliczyc predkosc, zmiany predkosci, jezeli
>> przyspieszenie bedzie mialo wartosc 0
>
> Czyli każdy wynik równy zero.
Jaki wynik masz na mysli?
>> , ale predkosc bedzie >0, to
>> uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
>> nielogicznego? czego nie rozumiesz?
>
> Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.
Nie chce, mowie tylko ze jest to mozliwe, i jest to stosowane
>> Stoper ma duzy blad ze wzgledu na interfejs bialkowy...
> I po jednej stroniue masz rzeszę mierzącą czas, a autorowi wątku
> propnujesz skomplikowany pomiar połączony ze skomplikowanymi
> biliczeniami przerastającymi autora.
Nie ma skomplikowanych obliczen, bierzesz gtecha, uruchamiasz start,
ruszasz, dostajesz wynik...
Pozdrawiam
Brzezi
-
66. Data: 2010-06-11 22:26:13
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Fri, 11 Jun 2010 22:08:23 +0200, Bydlę napisał(a):
>> , ale predkosc bedzie >0, to
>> uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
>> nielogicznego? czego nie rozumiesz?
>
> Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.
Był dobry przykład z łodziami podwodnymi.
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
67. Data: 2010-06-11 23:45:04
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello MadMan,
Friday, June 11, 2010, 10:26:13 PM, you wrote:
>>> , ale predkosc bedzie >0, to
>>> uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
>>> nielogicznego? czego nie rozumiesz?
>> Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.
> Był dobry przykład z łodziami podwodnymi.
W łodzi podwodnej akcelerometr podlega stałemu przyśpieszeniu
ziemskiemu 1g z niewielkimi odchyłkami. Skala przyśpieszeń w
samochodzie, związanych z nierównościami, zabiłaby akcelerometr z
łodzi podwoodnej w kilka sekund.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
68. Data: 2010-06-12 00:08:06
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: Brzezi <b...@g...com>
pią, 11 cze 2010 o 23:45 GMT, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
>>>> , ale predkosc bedzie >0, to
>>>> uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
>>>> nielogicznego? czego nie rozumiesz?
>>> Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.
>> Był dobry przykład z łodziami podwodnymi.
>
> W łodzi podwodnej akcelerometr podlega stałemu przyśpieszeniu
> ziemskiemu 1g z niewielkimi odchyłkami. Skala przyśpieszeń w
> samochodzie, związanych z nierównościami, zabiłaby akcelerometr z
> łodzi podwoodnej w kilka sekund.
Ale nikt nie mowi ze samochod to lodz podwodna, ani ze to ten sam
akcelerometr, ani ze dziala identycznie, po prostu wspomnialem o okretach
podwodnych, ze na nich sie to wykorzystuje, i moze miec do bardzo duza
dokladnosc, w samochodzie nie jest az tyle potrzebne, nie uzywa sie tego
na dluzsza mete, a jedynie do chwilowych testow...
Pozdrawiam
Brzezi
-
69. Data: 2010-06-12 00:46:50
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Katanka pisze:
> Tomasz Pyra wrote:
>
>> Proporcjonalnie do masy samochodu.
>> Tyle że co to za krata co waży 25kg?
>
> Na oko ta od homologacji ciężarowej tyle waży.
>
No to kloc jakiś straszny.
Kiedyś w Mondeo (ale to rocznik 98 był) woziłem kratę od podłogi do
sufitu i ważyła może 5-7kg.
25kg to waży taka średnio rozbudowana klatka stalowa do niedużego
samochodu rajdowego :)
-
70. Data: 2010-06-12 01:05:43
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Katanka pisze:
> Kręcę do 6,5, wtedy odcina. Ok, pokombinuję. Z tym, że sprzęgło jest
> jakieś dzwine, bo nie od razu łapie, łapie jakby w zwonionym tempie.
> Przypuszczam, że jest jakis system ograniczenia szybkosic sprzęgła przy
> dużych obrotach, dla jego bezpieczeństwa, aby wytrzymało więcej. Inaczej
> ... to nie jest sprzęgło sportowe ;)
Raczej po prostu sprzęgło nie potrafi przenieść momentu który występuje
przy strzale ze sprzęgła.
U mnie w Vectrze mam to samo zjawisko - zmiana biegu z międzygazem jest
niemożliwa, bo się sprzęgło zacznie ślizgać, zagrzeje się i zacznie się
ślizgać jeszcze bardziej przy następnej zmianie.
Już się powoli zbierałem do wymiany tego sprzęgła (bo myślałem że to
jego koniec), a okazuje się że po prostu ten typ tak ma i biegi trzeba
zmieniać delikatniej.