-
Data: 2010-12-29 09:20:37
Temat: Re: Jak opona "daje znaki" kierowcy?
Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 28 Gru, 21:22, Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> wrote:
> Nie hamowa
> pulsacyjnie. Przeczytaj wymienione ni ej artyku y w PDFach. Nie mam z nimi
> nic wsp lnego, wi c trudno pos dzi mnie o stronniczo ;) Nie znajdziesz
> tam nic na temat pulsowania, co najwy ej w artykule z Motocykla znajdziesz
> informacj o tym, e ciskanie i hamowanie hebla prowadzi do wyd u enia
> drogi hamowania.
Nikt nie twierdzi, ze pulsacyjne hamowanie jest optymalne pod katem
najkrotszej drogi hamowania.
To jest podobnie jak z ABSem (obowiazkowym w samochodach) - czesto
wydluza troche (na sniegu czasem nawet znacznie!) droge hamowania w
porownaniu do optymalnego hamowania bez ABSu, ale umozliwia trywialne
nauczenie sie SKUTECZNEGO hamownia dla "amatorow" + umozliwia
panowanie nad kierunkiem ruchu...
Skutecznego hamowania pulasacyjnego na moto mozna nauczyc sie w
~15minut! Zakladajac, ze delikwent nie jezdzi co ~dwa tygodnie na tor
trenowac, tylko jezdzi na moto dla przyjemnosci (tak jak np. ja ~19kkm/
2 lata GSXFem 600, 25kkm/3lata CBR 600 + ?? WR450(brak licznika))
Do tej pory nie zdazylo mi sie __prawdziwe__ awaryjne hamowanie na
moto! Przez "prawdziwe" rozumiem takie, ze nie ma czasu na myslenie
(typu pulsacyjnie czy nie..., pozstaja tylko wyrobione odruchy i
zatrzymuje sie hamujac skutecznie tuz przed przeszkoda, albo wrecz na
niej!
Wyrobienie odruchu hamowania pulsacyjnego powinno(?) zabezpieczyc
przed odruchowym wcisnieciem hebli na maksa i wydluzeniem drogi
hamowania lub wrecz wywrotka.
Takie hamowanie jest optymalne dla "amatora", ktos jezdzacy zawodowo
zahamuje oczywiscie lepiej, ale kto ma czas na taka nauke? Hamowanie
takie jak opisujesz skraca droge hamowania pewnie z ~5-10%, w zamian
zwiekszajac znacznie ryzyko upadku (no i przy dluzszym zblokowaniu
przodu nawet bez wywrotki ta droga hamowania nie bedzie juz raczej
krotsza niz pulsacyjnie)
WS
PS. Do tej pory mialem kilka podbramkowych sytuacji, ale wystarczalo
omijanie, raz ucieczka przed czolowka na skraj mojego pasa. Kolizje
byly dwie (w obu najechali na mnie jak stalem :( )
Następne wpisy z tego wątku
- 29.12.10 10:22 WS
- 29.12.10 13:58 kakmar
- 29.12.10 14:04 AZ
- 29.12.10 14:28 KJ Siła Słów
- 29.12.10 14:29 KJ Siła Słów
- 29.12.10 14:42 AZ
- 29.12.10 21:16 kakmar
- 29.12.10 21:17 Kuczu
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją