eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleJak opona "daje znaki" kierowcy?Re: Jak opona "daje znaki" kierowcy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!plix.pl!newsfeed
    1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada
    .pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.
    pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    References: <ifakih$cck$1@news.onet.pl>
    In-Reply-To: <ifakih$cck$1@news.onet.pl>
    Subject: Re: Jak opona "daje znaki" kierowcy?
    Date: Mon, 27 Dec 2010 21:25:47 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    Lines: 69
    Message-ID: <4d18f64b$0$2488$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.20.99.57
    X-Trace: 1293481547 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2488 83.20.99.57:64679
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:634070
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:ifakih$cck$...@n...onet.pl...
    > Padło tam wiele ciekawych uwag, które mogłyby pomóc wielu mniej
    > doświadczonym kierowcom, gdybyście nie skupiali się tak na stroszeniu
    > piórek i zadziornym skakaniu sobie do oczu.

    hehhehe;)

    > Może więc w tym wątku uda się rozwinąć temat bardziej merytorycznie.

    Na 100%.

    > Jak hamować awaryjnie? Czemu Łowca twierdzi, że pulsacyjnie jest be?

    Bo nie wie znaczy slowo "pulsacyjnie". IMHO to co powiedzial/wyjasnil
    dotyczace hamowania to bardzo dobra metoda.

    Polega ona na ciaglym dostosowywaniu sily hamowania do chwilowej
    przyczepnosci kola. Czyli lapiesz za klamke, a gdy czujesz ze opona puszcza
    to Ty popuszczasz w pewnym stopniu klamke. Ten "pewien stopien" okreslasz
    samemu - puszczasz do momentu, az kolo nie chwyci przyczepnosci. Czesto w
    akcie paniki puszczasz calkowicie. Jak juz zlapie przyczepnosc to znowu
    dusisz mocniej. Robisz to, zeby wyczuc max. ile mozesz hamowac.

    > Jak się nauczyć niepulsacyjnie?

    Dusic jednostajnie, albo nie dusic w ogole. Ewentualnie mozna hamowac
    przerywanie (0-1, czyli hamujesz, puszczasz i tak caly czas podczas
    hamowania).

    Ale to niedobre metody.

    > Jak rozpoznać, że opona informuje mnie, że kres jej możliwości jest
    > blisko?

    Kurcze, nie powiem Ci teraz. Nigdy sie nie zastanawialem tak dokladnie, bo
    po prostu pojezdzilem troszeczke w terenie, troszeczke na gorszych drogach,
    gdzie po prostu byla okazja do utraty przyczepnosci przy hamowaniu nawet na
    Romecie czy MZ'tce. Teraz to po prostu czuje, bez wiekszego zastanowienia
    czy na klamce, czy poprzez odglos czy poprzez cos innego.

    Przypomnij sie na wiosne, jak wyciagne maszyne z garazu. Na 100% bedzie
    pelno roznego syfu na drodze i zalicze pare uslizgow przedniego kola przy
    hamowaniu. Jak sie przypomnisz to zwroce uwage na to co sie dokladnie dzieje
    i jak to dokladnie okreslic.

    > Jeśli macie ochotę odpowiedzieć - bardzo chętnie posłucham. Zgaduję, że
    > nie tylko ja.

    Chcesz sie czegos dowiedziec to czytaj uwaznie - nie znasz slowa to sprawdz,
    albo zapytaj. Unikniesz wielu nieporozumien i zrozumiesz wiecej. Poza tym
    polece Ci ksiazki (dostepne w PL i przetlumaczone na nasz jezyk):
    - Strategie uliczne
    - Motocyklista doskonaly
    autorem obu jest David L. Hough

    Ksiazki napisane bardzo fajnie. Dobra rzecz na zimowa lekture. Druga
    wyjasnia min. dlaczego w zakrecie trzeba dodawac gazu, a nie ujmowac, jak
    hamowac zeby sie zatrzymac itp. Pierwsza bardziej nadaje sie dla adeptow
    poruszania sie po drogach w ogole. Jest to zbior przykladowych sytuacji,
    ktorych moznaby uniknac, jadac inaczej, albo np. myslac za innych
    uzytkownikow drog.

    Poza tym "cwiczyc, cwiczyc i jeszcze raz cwiczyc".

    --
    pzdr:
    Ivam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: