-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!plix.pl!newsfeed
1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada
.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.
pl.POSTED!not-for-mail
From: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
References: <ifakih$cck$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <ifakih$cck$1@news.onet.pl>
Subject: Re: Jak opona "daje znaki" kierowcy?
Date: Mon, 27 Dec 2010 21:25:47 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
Lines: 69
Message-ID: <4d18f64b$0$2488$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.20.99.57
X-Trace: 1293481547 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2488 83.20.99.57:64679
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:634070
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:ifakih$cck$...@n...onet.pl...
> Padło tam wiele ciekawych uwag, które mogłyby pomóc wielu mniej
> doświadczonym kierowcom, gdybyście nie skupiali się tak na stroszeniu
> piórek i zadziornym skakaniu sobie do oczu.
hehhehe;)
> Może więc w tym wątku uda się rozwinąć temat bardziej merytorycznie.
Na 100%.
> Jak hamować awaryjnie? Czemu Łowca twierdzi, że pulsacyjnie jest be?
Bo nie wie znaczy slowo "pulsacyjnie". IMHO to co powiedzial/wyjasnil
dotyczace hamowania to bardzo dobra metoda.
Polega ona na ciaglym dostosowywaniu sily hamowania do chwilowej
przyczepnosci kola. Czyli lapiesz za klamke, a gdy czujesz ze opona puszcza
to Ty popuszczasz w pewnym stopniu klamke. Ten "pewien stopien" okreslasz
samemu - puszczasz do momentu, az kolo nie chwyci przyczepnosci. Czesto w
akcie paniki puszczasz calkowicie. Jak juz zlapie przyczepnosc to znowu
dusisz mocniej. Robisz to, zeby wyczuc max. ile mozesz hamowac.
> Jak się nauczyć niepulsacyjnie?
Dusic jednostajnie, albo nie dusic w ogole. Ewentualnie mozna hamowac
przerywanie (0-1, czyli hamujesz, puszczasz i tak caly czas podczas
hamowania).
Ale to niedobre metody.
> Jak rozpoznać, że opona informuje mnie, że kres jej możliwości jest
> blisko?
Kurcze, nie powiem Ci teraz. Nigdy sie nie zastanawialem tak dokladnie, bo
po prostu pojezdzilem troszeczke w terenie, troszeczke na gorszych drogach,
gdzie po prostu byla okazja do utraty przyczepnosci przy hamowaniu nawet na
Romecie czy MZ'tce. Teraz to po prostu czuje, bez wiekszego zastanowienia
czy na klamce, czy poprzez odglos czy poprzez cos innego.
Przypomnij sie na wiosne, jak wyciagne maszyne z garazu. Na 100% bedzie
pelno roznego syfu na drodze i zalicze pare uslizgow przedniego kola przy
hamowaniu. Jak sie przypomnisz to zwroce uwage na to co sie dokladnie dzieje
i jak to dokladnie okreslic.
> Jeśli macie ochotę odpowiedzieć - bardzo chętnie posłucham. Zgaduję, że
> nie tylko ja.
Chcesz sie czegos dowiedziec to czytaj uwaznie - nie znasz slowa to sprawdz,
albo zapytaj. Unikniesz wielu nieporozumien i zrozumiesz wiecej. Poza tym
polece Ci ksiazki (dostepne w PL i przetlumaczone na nasz jezyk):
- Strategie uliczne
- Motocyklista doskonaly
autorem obu jest David L. Hough
Ksiazki napisane bardzo fajnie. Dobra rzecz na zimowa lekture. Druga
wyjasnia min. dlaczego w zakrecie trzeba dodawac gazu, a nie ujmowac, jak
hamowac zeby sie zatrzymac itp. Pierwsza bardziej nadaje sie dla adeptow
poruszania sie po drogach w ogole. Jest to zbior przykladowych sytuacji,
ktorych moznaby uniknac, jadac inaczej, albo np. myslac za innych
uzytkownikow drog.
Poza tym "cwiczyc, cwiczyc i jeszcze raz cwiczyc".
--
pzdr:
Ivam
Następne wpisy z tego wątku
- 27.12.10 21:04 Daniel Kowalski
- 27.12.10 22:08 []v[]artec
- 27.12.10 19:37 Michał V-R
- 28.12.10 08:33 Ivam
- 28.12.10 08:54 WS
- 28.12.10 09:18 NESSO
- 28.12.10 09:31 duddits
- 28.12.10 09:45 NESSO
- 28.12.10 10:13 wsk125
- 28.12.10 11:03 blur
- 28.12.10 11:06 duddits
- 28.12.10 11:09 Marcin N
- 28.12.10 11:17 WS
- 28.12.10 11:20 Piotr Klimek
- 28.12.10 11:42 Marcin N
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-18 Warszawa => Frontend Developer (JS, React) <=
- 2025-01-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst