  • Data: 2010-06-21 13:51:32
    Temat: Re: Jak oni to nakrecili???
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote in message
    news:hvnbgo$1g1$1@news.telbank.pl...

    > weźcie pod uwagę jeszcze jedno.. co innego jest żyć gdzieś z rodziną, a
    > co innego samotnie bez kontaktu z Polakami. W rodzinie dużo łatwiej
    > zachować czystość języka.

    A ja mam inne obserwacje... Z moich właśnie wynika, że trudniej
    zachować czystość języka gdy się go na codzień miesza z obcym.
    W pracy mówisz po angielsku, w domu po polsku - miksujesz słowa.
    W pracy mówisz po angielsku, w domu mówisz po angielsku (bo
    masz żonę/męża "tubylca") to jak wrócisz do Polski nie miksujesz
    słów. Przełączasz wajchę albo na polskie albo na angielskie, bez
    mieszania gdy nie musisz mieszać języków na codzień.