eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak one to szrobili i czy da się to zronić za normalne pieniądze.Re: Jak one to szrobili i czy da się to zronić za normalne pieniądze.
    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak one to szrobili i czy da się to zronić za normalne pieniądze.
    Date: Wed, 10 Jun 2015 12:22:46 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <g...@n...chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <g...@n...chmurka.net>
    <5577e558$0$2205$65785112@news.neostrada.pl>

    news:5577e558$0$2205$65785112@news.neostrada.pl...
    > Na Rysach odbiera wegierskie BTS, ale pogadac sie nie da, chyba z powodu
    > przekroczenia odleglosci/czasu przelotu.

    Są dwie wersje, powszechna, to 8 slotów czasowych, 7 rozmównych, jeden
    kontrolny, zasięg do ok. 35 km - istotne są zależności czasowe. Wersja
    druga, stosowana na morzu, bądź w innych mało uczęszczanych miejscach, 4
    sloty czasowe, 1 kontrolny i 3 rozmówne, zasięg powiększony do ok. 70 km.

    > Polskie to juz nie pamietam - raczej kiepsko, ale czy dlatego ze wysoko,
    > czy ze najblizsze zaslaniaja skaly ...

    Stawiam też na właściwości propagacyjne, w górach częste jest zjawisko, że
    sygnał stacji, mimo, że jest na wskaźniku na full, jest zwyczajnie,
    nieczytelny. Za dawnych czasów w Krakowie, u znajomej, na chwilę
    przymocowana została moja antena od urządzenia KF. I tak, jak SR9X był
    odbierany znakomicie i czytelność była 100%, tak SR7V, odbierany nieco
    słabiej, był kompletnie nieczytelny, choć moje nadawanie było dobrze
    zrozumiałe - w zrywach czytelności gadałem i prosiłem o ocenę sygnału, była
    dobra. To były skutki propagacji wieloma drogami i akurat, silny dołek,
    gdzie sygnały się znoszą, był tuż koło nośnej przemiennika. Detektor nie
    dostawał sygnału i zamiast liniowo przetwarzać dewiację sygnału, dawał na
    wyjściu jakieś esy-floresy, co w ostateczności dawało raczej skrzeczenie
    przypominające silne odstrojenie, niż zrozumiałą mowę. Sprawdziłem,
    dostrojony byłem dobrze. Podobnie na Palenicy ale nie Białczańskiej, tylko
    tej koło Szczawnicy, musiałem dość mocno odwodzić antenę od najlepszego
    sygnału, by w ogóle zagadać.
    Takowoż spodziewam się podobnego uwarunkowania kłopotów w rozmowach GSM z
    powodu jednoczesnej propagacji wieloma drogami, pomijając sprawy
    przekroczenia odległości maksymalnej między stacją a terminalem. W górach
    bywa, że nie słyszą się dwie stacje widzące się optycznie. A co dopiero
    komórka z BTS, które w dodatku nie widzą się.

    896510439 896126048