  • 31. Data: 2015-06-08 12:43:48
    Temat: Re: Jak one to szrobili i czy da się to zronić za normalne pieniądze.
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Zachariasz Dorożyński <k...@g...com> wrote:

    > Za skomplikowane jak dla mnie.

    Co w tym skomplikowanego? Aparat, Raspberry PI i student, który napisze Ci
    skrypt za piwo lub cztery.

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

  • 32. Data: 2015-06-08 12:45:27
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Zachariasz Dorożyński <k...@g...com> wrote:

    > Rozwiązanie juz znalazłem i opisałem jak chciałbym to zrobić. Że karta
    > eyefi że router LTE-wifi od operatora.

    Jak lubisz przepłacać...

  • 33. Data: 2015-06-08 12:50:07
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > routerek mający USB, mający obsługę serwera ftp. Aparat, który przez USB
    > jest widoczny jako pamięć masowa - dane dla ftp.

    Pytanie czy podczas podłączenia aparatu jako pamięci masowej może on robić
    zdjęcia. Ale to nie problem - dowolne GPIO i sterowanie 5V na linii USB.

    > Teraz tylko albo ustawić aparat na zdjęcia cykliczne (niektóre tak
    > mają), albo prosty zegar do "wciskania" spustu w aparacie.

    Lustrzanki mają wejście na wężyk spustowy, robiłem kiedyś kumplowi taki
    wężyk do robienia cyklicznie zdjęć. Aparaty mają też czujniki podczerwieni
    (i piloty). Wreszcie - wspomniane CHDK umożliwia oskryptowanie aparatu
    tak, żeby cykał fotki co określony czas.

  • 34. Data: 2015-06-08 12:51:13
    Temat: Re: Jak one to szrobili i czy da si? to zroni? za normalne pieni?dze.
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Mirek <i...@z...adres> wrote:

    > Tylko po co? jak całe podłączenie i sterowanie aparatem łącznie z
    > kręceniem zoomem i ostrością załatwia ci gPhoto?

    Dokładnie. gPhoto to nie jest rocket science.

    > Co do kamery IP - idąc tym tropem można po prostu puścić z niej strumień
    > na żywo (zresztą zajmuję się tym na co dzień), tylko chyba nie takie
    > było założenie?

    Podejrzewam że chodzi o time lapse jakiejś np. budowy albo czegoś takiego.
    Fotka co godzinę albo ileś czasu, przez wiele miesięcy, i potem film z tego.

  • 35. Data: 2015-06-08 12:52:39
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Robiłem tak dawno temu, na jakiejś jednej z pierwszych lustrzanek.
    > Ustawiłem zdjęcia cykliczne co kilkanaście minut i aparat je robił przez
    > okrągłą dobę. Był przez USB podpięty pod RedHata z Sambą, a Samba
    > udostępniała zdjęcia.

    Czyli jednak umie :) większość znanych mi urządzeń będąc w trybie USB
    storage nie umie pisać do tego storage.

    Zresztą co do samej skrzynki - może po prostu zrobić jej dobrą izolację
    termiczną, białą obudowę (odbijanie światła) i żadne chłodzenie nie
    będzie potrzebne?

  • 36. Data: 2015-06-08 12:56:06
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Zachariasz Dorożyński <k...@g...com> wrote:

    > skrypty itp. Po włączeniu aparatu jak karta wykryje wifi to gdzieś skąd
    > mogę ściągnąć śle fotki, jak wyśle to dostaje potwierdzenie że zapisane
    > i kasuje je na karcie. Jak w piosence " pełen komfort i luksus".
    > Interesuje mnie czy taka karta dogada się z routerem co go można na
    > przykład w Play albo w innym Plusie kupić razem z abonamentem na net.

    Nie znam eyefi, ale nie widzę powodu, dla którego miałaby się nie dogadać.
    Pewnie trzeba ją jakoś skonfigurować. Dlaczego nie zapytasz na
    pl.rec.foto.cyfrowa? Tam na pewno więcej osób będzie miało doświadczenie.

    No i jest jeszcze kwestia zasięgu sieci komórkowej na dużych wysokościach.
    Mieszkałem rok na 12 piętrze w środku miasta, wiem co mówię - żeby móc
    pogadać musiałem wychodzić do kibla. Z balkonu nie było w ogóle szans.

    Ta karta eyefi ma możliwość podłączenia zewnętrznej anteny do wifi? Daleko
    masz do tego komina, widzisz go z okna? Może się okazać, że na górze nie
    będziesz miał zasięgu sieci komórkowej i będziesz musiał zrobić
    radiolinię.

  • 37. Data: 2015-06-08 13:25:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gof" napisał w wiadomości grup

    >Czyli jednak umie :) większość znanych mi urządzeń będąc w trybie USB
    >storage nie umie pisać do tego storage.

    No, ciekawe - wiekszosc urzadzen faktycznie nie umie, bo dwa rozne
    systemy obslugujace jeden surowy dysk ... to sie musi zle skonczyc.

    pod linuxem zamontowany jako read-only i wystarczylo, czy w ramach
    podlaczenia aparat nie korzystal z wewnetrznej karty tylko przesylal
    na dysk linuxa ?

    J.

  • 38. Data: 2015-06-08 13:43:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 8 Jun 2015 13:25:23 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > pod linuxem zamontowany jako read-only i wystarczylo, czy w ramach
    > podlaczenia aparat nie korzystal z wewnetrznej karty tylko

    Dlaczego założyłeś, że skoro aparat podpięty przez USB to w trybie
    storage?
    Opisana historia małoprawdopodobna aby aparat pisał na usbstorage a
    system to jednocześnie czytał. No chyba, że aparat wspierał NFS albo
    inny fs "sieciowy".
    Raczej USB służyło do transmisji gphoto.

    --
    Marek

  • 39. Data: 2015-06-08 14:17:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Gof pisze:

    > No i jest jeszcze kwestia zasięgu sieci komórkowej na dużych wysokościach.
    > Mieszkałem rok na 12 piętrze w środku miasta, wiem co mówię - żeby móc
    > pogadać musiałem wychodzić do kibla. Z balkonu nie było w ogóle szans.

    Bez przesady z tą wysokością. Testy kiblowo-balkonowe o niczym nie świadczą,
    są tylko ogólną obserwacją na temat zwykłych problemów w pokryciu zasięgiem.
    Wpływ wysokości na możliwość połączenia zaczyna się dopiero na poziomach
    lotniczych -- i to tych od jetów komunikacyjnych, bo z cesny czy innego
    kukuruźnika da się pogadać.

    A tak w ogóle, to mam "pod sobą" najwyżej umieszczony komputer w Polsce.
    Od jakichś dziesięciu lat bezustannie co minutę transmituje dane przez
    sieć komórkową. GPRS, bo wtedy innej nie było, a i potrzeby niewielkie.
    Drobiowe rozterki brzmią śmiesznie -- dziesięć lat temu trzeba było do
    tego wziąć modułowe komputerki z modememami na płycie, popisać do tego
    trochę skryptów, pilnować wznowienia połączenia itp. A i tak można
    powiedzieć, że to były "normalne pieniądze", a nie budżet kosmiczny.
    Dzisiaj to są grosze -- tak w inwwstycji jak i w utrzymaniu. Problemy
    też wszystkie znane i przewidywalne, czyli żadne.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2015-06-08 15:50:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-08 o 13:43, Marek pisze:
> [...]
    > system to jednocześnie czytał. No chyba, że aparat wspierał NFS albo
    > inny fs "sieciowy".
    > Raczej USB służyło do transmisji gphoto.

    Już nie pamiętam, co to był za sprzęt. Lustrzanka odwoływała się do
    karty (jeszcze bodajże CF) tylko w trakcie operacji na niej - więc
    wskakując "pomiędzy" można było po karcie ganiać Read/Write przez USB.

    Nie testowałem takiej możliwości na nowszych sprzętach. Ale ze względu
    na parcie w kierunku szybkości obsługi (każdorazowe odczytanie FAT itd.
    jednak trwa) - nie sądzę, aby tak było można dziś. Chyba, że na aparacie
    z Androidem na pokładzie.
    Pewnie trzeba znów zajrzeć na dpreview czy coś w tym rodzaju.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam