  • 41. Data: 2015-06-09 11:42:16
    Temat: Re: Jak one to szrobili i czy da si? to zroni? za normalne pieni?dze.
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No, ciekawe - wiekszosc urzadzen faktycznie nie umie, bo dwa rozne
    > systemy obslugujace jeden surowy dysk ... to sie musi zle skonczyc.

    Dokładnie. Da się to zrobić, ale zamiast eksponowania surowego dysku
    musiałaby być emulacja tego surowego dysku na podstawie zawartości
    filesystemu. Ogólnie słabo to widzę.

    > pod linuxem zamontowany jako read-only i wystarczylo, czy w ramach
    > podlaczenia aparat nie korzystal z wewnetrznej karty tylko przesylal
    > na dysk linuxa ?

    Dokładnie, też mnie to interesuje.

    Zresztą nawet zamontowanie jako read-only dysku, który się zmienia, może
    spowodować niespójność w pobieranych danych.

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

  • 42. Data: 2015-06-09 11:43:59
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > jednak trwa) - nie sądzę, aby tak było można dziś. Chyba, że na aparacie
    > z Androidem na pokładzie.

    Androidy też nie umieją - jak udostępniają storage po USB (jako
    raw storage, nie jako jakiś wyższy protokół typu MTP), to karta
    jest zablokowana w urządzeniu i urządzenie nie może na nią pisać.

  • 43. Data: 2015-06-09 11:46:00
    Temat: Re: Jak one to szrobili i czy da się to zronić za normalne pieniądze.
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    > Bez przesady z tą wysokością. Testy kiblowo-balkonowe o niczym nie świadczą,
    > są tylko ogólną obserwacją na temat zwykłych problemów w pokryciu zasięgiem.

    Tam był inny problem - przełączanie się między odległymi BTS-ami.

    > A tak w ogóle, to mam "pod sobą" najwyżej umieszczony komputer w Polsce.

    Z ciekawości - co on robi i jak wysoko?

  • 44. Data: 2015-06-09 13:25:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Gof pisze:

    > Tam był inny problem - przełączanie się między odległymi BTS-ami.

    Z powodu wysokości? Przypuszczam, że wątpię. Anteny BTS-ów w miastach
    widuje się na dachach budynków. Może nie dwunastopiętrowych, choć kto
    wie, ale sześcio, to na pewno. Odchyłka kilkudziesięciu metrów w dół
    czy w górę nie ma w charakterystyce anteny żadnego znaczenia. Zreszczą
    we wszelkich "manhattanach" nikt się nie skarży, że nie ma zasięgu.

    > Z ciekawości - co on robi i jak wysoko?

    Gdzie jest najwyższy budynek w Polsce, powszechnie wiadomo. A jak nie,
    to łatwo sprawdzić. Komputer umieszczony najwyżej, bo łatwo mi było
    to maleństwo położyć na stosie grubszych pecetów i innych diwajsów
    w pomieszczeniu najwyższej kondygnacji. Zajmuje się transmisją danych
    z miernika jednej z wielkości fizyczhych (miernik też ma konstrukcję
    "podsiębierną").

    --
    Jarek

  • 45. Data: 2015-06-09 13:54:23
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    > Z powodu wysokości?

    Nie wiem z powodu czego, ale wiem że tak było i czasami pokazywało mi
    Warszawę a czasami Babice (to było osiedle na Górczewskiej 200 w W-wie,
    piszę o tym bo od dawna tam nie mieszkam).

    Zawsze były wszystkie kreski zasięgu, ale rozmowy graniczyły z cudem,
    jeżeli w ogóle udawało się połączyć.

> [...]
    > w pomieszczeniu najwyższej kondygnacji. Zajmuje się transmisją danych
    > z miernika jednej z wielkości fizyczhych (miernik też ma konstrukcję

    Właśnie o tą wielkość fizyczną pytałem :) Tajemnica?

  • 46. Data: 2015-06-09 14:26:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Gof pisze:

    > Właśnie o tą wielkość fizyczną pytałem :) Tajemnica?

    Ultrafiolet tzw. erythemalny, czyli ważony krzywą McKinley-Diffeya,
    modelującą odpowiedź rumieniowaą skóry ludzkiej, a więc wrażliwość
    na opalanie, ale też i na powstawanie czerniaka. Pomiar detektorem
    hybrydowym z fotodiodą krzemową, odcinaniem widzialnego spektrum
    przez szkliwo i modelowaniem charakterystyki wielowarstwowym filterm
    interferencyjnym. Metoda konkurencyjna do pomiaru klasycznym przyrządem
    Robertsona-Bergera z przetwarzaniem w luminoforze.

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2015-06-09 19:33:48
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    > Ultrafiolet tzw. erythemalny,

    I udostępniasz to gdzieś? Czy tylko na zlecenie / dla wybranych?

    --
    Mirek.

  • 48. Data: 2015-06-09 20:29:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > I udostępniasz to gdzieś? Czy tylko na zlecenie / dla wybranych?

    W graficznej postaci udostępnia IMGW (http://www.pogodynka.pl/indeksuv)
    -- to w końcu ich stacje. Chociaż surowe dane gromadzą się u mnie (gdybym
    chciał wiedzieć jak w określonej minucie świeciło słoneczko kilka lat
    temu, to wystarczy sięgnąć do pliku). Te obrazki też się robią u mnie,
    skryptem z danych pomiarowych. Ale to jest machina samobieżna, raz się
    zrobi i można zapomnieć. Sam nie mam wielu powodów by zaglądać w bebechy.

    Teraz moda na straszenie się dziurą ozonową osłabła, więc mało kto się
    takimi pomiarami ekscytuje. Ale zjawisko samo w sobie dość interesujące.
    W każdym razie przez lata nagromadziło mi się sporo danych, z różnych
    miejsc na świecie. Najwięcej z Australii -- tam czerniak jest realnym
    zagrożeniem dla sporej polulacji (co niekoniecznie wynika wprost z dziur
    od psiukania dezodorantem z freonem). A tamtejszy rząd zwraca na problem
    uwagę.

    --
    Jarek

  • 49. Data: 2015-06-10 09:20:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gof" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >piszę o tym bo od dawna tam nie mieszkam).

    >Zawsze były wszystkie kreski zasięgu, ale rozmowy graniczyły z cudem,

    Jakis zaklocajacy nadajnik na dachu ? rownoodlegle polozenie miedzy
    dwoma BTS ?

    Bo anteny owszem - teoretycznie o dosc mocnej ch-ce kierunkowej w
    pionie i skierowane lekko w dol, co mogloby pogorszyc lacznosc na
    wysokosciach.
    Ale w praktyce chyba nie obserwuje sie, a sygnal jak pisales - calkiem
    dobry, choc to moze byc nieprawda.

    Na Rysach odbiera wegierskie BTS, ale pogadac sie nie da, chyba z
    powodu przekroczenia odleglosci/czasu przelotu.

    Polskie to juz nie pamietam - raczej kiepsko, ale czy dlatego ze
    wysoko, czy ze najblizsze zaslaniaja skaly ...

    J.

  • 50. Data: 2015-06-10 10:35:06
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    > W graficznej postaci udostępnia IMGW (http://www.pogodynka.pl/indeksuv)

    Fajne. To raczej na plażach powinno być podawane w czasie rzeczywistym.
    Wczoraj właśnie lekko się zrumieniłem a wydawało się, że są chmurki.
    A ta "teoretyczna" linia jest obliczana czy jakieś maksimum z lat czy coś?

    > chciał wiedzieć jak w określonej minucie świeciło słoneczko kilka lat
    > temu, to wystarczy sięgnąć do pliku).
    No powinieneś / powinni zrobić jakieś zbiorcze statystyki czy jednak
    jest gorzej czy nie.

    > Teraz moda na straszenie się dziurą ozonową osłabła,

    Fakt, ale są tacy co twierdzą, że wróci jak za przeproszeniem dupontowi
    wygasną patenty.

    --
    Mirek.