  • 11. Data: 2014-03-15 04:55:03
    Temat: Re: Jak o?ywi? pena USB?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 14 Mar 2014 09:19:56 +0100, Zbych <a...@o...pl> wrote:

    >Kolejny samochodowy audiofil?

    Tak. A co, nie wolno?...

    A.L.

  • 12. Data: 2014-03-15 13:59:05
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 15.03.2014 04:55, A.L. wrote:
    .

    > Tak. A co, nie wolno?...

    Weź przestań. Od Mp3 128-160k powiedzmy, że na niektórych utworach
    odróżnię CD. powyżej... ciężko, ale mogę założyć, że ktoś odróżnia, ale
    nie w jadącym samochodzie - w to chyba nikt normalny nie uwierzy.
    Gdyby nawet - jestem w stanie zaakceptować różnicę (128k <> CD) dla
    wygody. W razie czego jest format FLAC (którego używam _w_domu_ dla
    ulubionych nagrań - ale to raczej działa na psychikę)
    Uważam, że montowanie fabrycznego radia z CD w samochodach wymuszają
    koncerny płytowe. Jest to faktycznie przeżytek, a przemysł muzyczny chce
    nas doić nie zmieniając modelu sprzedaży.
    Do śmiechu jeszcze można dodać jakość tego fabrycznego radia CD i
    głośników w średniej klasy samochodzie.

    --
    Mirek.

  • 13. Data: 2014-03-15 14:30:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Mar 2014 13:59:05 +0100, Mirek napisał(a):
    > Uważam, że montowanie fabrycznego radia z CD w samochodach wymuszają
    > koncerny płytowe. Jest to faktycznie przeżytek, a przemysł muzyczny chce
    > nas doić nie zmieniając modelu sprzedaży.

    No, jest tez pytanie co mieliby zamontowac - kaseciaka, twardy dysk
    czy karte pamieci ?
    Koncerny plytowe maja raczej maly wplyw na producentow samochodow
    (choc kto wie - sklad rady nadzorczej mozna by sprawdzic).
    Zas takie radio z karta pamieci to utrudnienie dla wielu ludzi
    (ha, ha - zwykly windows media player potrafi plyte do mp3 zrzucic).

    Radia USB robi chocby Sony - a jest tez jedna z wiekszych "firm
    plytowych".

    A tak swoja droga - opel 2007, radio CD, ale tez plyty z MP3 odtwarza.
    Wiec tu chyba nie o przychody z plyt chodzi.
    Ech, gdyby jeszcze nie pozalowali na naped DVD. Albo na wejscie AUX.

    Inna sprawa ze tak jakos wole radio.

    J.

  • 14. Data: 2014-03-15 14:52:13
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 15.03.2014 14:30, J.F. wrote:

    > No, jest tez pytanie co mieliby zamontowac - kaseciaka, twardy dysk
    > czy karte pamieci ?

    W dzisiejszych czasach? Dysk ssd i wifi łączące się z domową siecią - w
    domu sobie wybierasz co chcesz słuchać w samochodzie, dodatkowo
    monitoring jeśli auto stoi pod chmurką, odczyt stanu kilometrów, danych
    gps itp.

    > Koncerny plytowe maja raczej maly wplyw na producentow samochodow
    > (choc kto wie - sklad rady nadzorczej mozna by sprawdzic).

    To jakim cudem potrafią np. ograniczyć czas nagrywania filmu w aparatach
    do 15 minut (bo _mógłbyś_ nagrywać w kinie)? Jakim prawem pobierają
    opłąty za _możliwość_ (ale i tak nie wolno) nagrywania materiałów
    chronionych prawem autorskim?

    > Zas takie radio z karta pamieci to utrudnienie dla wielu ludzi
    > (ha, ha - zwykly windows media player potrafi plyte do mp3 zrzucic).

    Jakie płyty?? Toż mówię że to przeżytek.
    Płyta jest utrudnieniem a nie karta pamięci.

    > Radia USB robi chocby Sony - a jest tez jedna z wiekszych "firm
    > plytowych".

    I montują je fabrycznie w samochodach?
    Sony-emu ostatnio "rura zmiękła" - już karty SD akceptują.

    > A tak swoja droga - opel 2007, radio CD, ale tez plyty z MP3 odtwarza.
    > Wiec tu chyba nie o przychody z plyt chodzi.

    Chodzi o to, że nikt nie kupi płyty jak nie będzie jej gdzie włożyć.

    --
    Mirek.

  • 15. Data: 2014-03-15 16:05:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Mar 2014 14:52:13 +0100, Mirek napisał(a):
    > W dzisiejszych czasach?

    Niekoniecznie w dzisiejszych, projekty sie pare lat tworzy.

    > Dysk ssd i wifi łączące się z domową siecią - w

    Mozna, ale to tez utrudnia i prad ciagnie.

    > domu sobie wybierasz co chcesz słuchać w samochodzie,

    Do tej pory nie potrafia w telefonie zrobic serwera plikow
    windows/samba kompatybilnego.

    > dodatkowo monitoring jeśli auto stoi pod chmurką,

    Nie stoi. Stoi w podziemnym garazu, czesto przez pare warstw zelbetu.

    > odczyt stanu kilometrów, danych gps itp.

    A po co to komu.

    No dobra, pomysl to jakis jest. Z drugiej strony to raczej narzekam ze
    nie potrafi czytac przez BT z telefonu - to calkiem przyjemne jak w
    aucie i w telefonie masz to samo, wychodzisz i kontynujesz sluchanie.

    > To jakim cudem potrafią np. ograniczyć czas nagrywania filmu w aparatach
    > do 15 minut (bo _mógłbyś_ nagrywać w kinie)?

    No nie wiem ... nagrywanie w kinie ... fatalna jakosc.
    A za pol roku sami wypuszcza na plycie.
    Moze jest w tym jakies uzasadnienie.

    > Jakim prawem pobierają
    > opłąty za _możliwość_ (ale i tak nie wolno) nagrywania materiałów
    > chronionych prawem autorskim?

    Ale to chyba nie one, tylko ci autorzy przekonali kogo trzeba w Sejmie

    > Jakie płyty?? Toż mówię że to przeżytek.
    > Płyta jest utrudnieniem a nie karta pamięci.

    Plyta jest utrudnieniem dla ciebie. Wielu sie na komputerach nie zna i
    utwory ma na plytach a nie kartach pamieci.

    > I montują je fabrycznie w samochodach?

    Fabrycznie to nie, ale tez ciekawe - Sony robi radia, ktore mu druga
    noge podcinaja.

    > Sony-emu ostatnio "rura zmiękła" - już karty SD akceptują.

    Ale to juz chyba od paru lat.

    > Chodzi o to, że nikt nie kupi płyty jak nie będzie jej gdzie włożyć.

    Ale plyt z muzyka nie kupie, tylko sobie na na plyty nagram.
    Taniej i lepiej (bo mniej plyt trzeba)
    Wiec tu nie o takie pieniadze chodzi.

    A tak prawde mowiac to chetnie wlaczam radio.
    A przeciez mogliby jak Pszemol pisze - radio satelitarne/internetowe,
    i 29$ miesiecznie

    J.

  • 16. Data: 2014-03-15 17:40:37
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 15.03.2014 16:05, J.F. wrote:

    > Ale to chyba nie one, tylko ci autorzy przekonali kogo trzeba w Sejmie

    Autorzy często są wkręcani w takie akcje, ale tak naprawdę to wytwórnie
    trzymają na tym łapę. Kiedyś artysta musiał grać koncerty na żywo dla
    każdego żeby zarabiać. Później technika umożliwiła im za bezcen
    kopiowanie tej pracy i łatwy zysk. Dziś sytuacja się zmieniła, bo każdy
    może kopiować i to bez straty jakości, więc model tego biznesu powinien
    się zmienić (już dawno), ale zamiast to robić próbują za wszelką cenę
    utrzymać się przy korycie.

    --
    Mirek.

  • 17. Data: 2014-03-15 17:47:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-15 16:05, J.F. wrote:
    > Mozna, ale to tez utrudnia i prad ciagnie.

    Żartujesz, prawda? W samochodzie jest od groma idiotycznych odbiorników
    żrących masę prądu przy wyłączonym zapłonie i zamknietym alarmie.
    Rekordzista z Francji wcinał 300mA w sposob ciągły i nie był popsuty. By
    design. Dodanie wifi pozwalającego z komputera PC zrzucać dane do/z
    samochodu po prostu nie mieści się w miniaturowych mózgach marketoidów z
    przemysłu motoryzacyjnego. Tam wszystko jest 10 lat za późno i 10x drożej.

  • 18. Data: 2014-03-15 18:48:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Mar 2014 17:40:37 +0100, Mirek napisał(a):
    > Autorzy często są wkręcani w takie akcje, ale tak naprawdę to wytwórnie
    > trzymają na tym łapę.

    Hm, moze i wkrecani, ale jakos watpie aby ktos zadecydowal aby
    wyplacac bogatej wytworni. Chyba ze posrednio - dostaje np ZAIKS,
    placi czlonkom, czlonkowie maja agenta z wytworni ...

    > Kiedyś artysta musiał grać koncerty na żywo dla
    > każdego żeby zarabiać. Później technika umożliwiła im za bezcen
    > kopiowanie tej pracy i łatwy zysk.

    To juz tak ze 100 lat ...

    > Dziś sytuacja się zmieniła, bo każdy
    > może kopiować i to bez straty jakości, więc model tego biznesu powinien
    > się zmienić (już dawno), ale zamiast to robić próbują za wszelką cenę
    > utrzymać się przy korycie.

    Ostatnio jakas rewolucja byla i jakas duza gwiazda sprzedala przez
    internet.
    Ale w tym duze pieniadze sa, nie ma sie co dziwic ze pilnuja interesu.
    I watpie aby latwo przestali.

    J.

  • 19. Data: 2014-03-15 21:02:55
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 15 Mar 2014 14:52:13 +0100, Mirek napisał(a):

    > To jakim cudem potrafią np. ograniczyć czas nagrywania filmu w aparatach
    > do 15 minut (bo _mógłbyś_ nagrywać w kinie)?

    Pudło. Aparaty mogłyby mieć możliwość dłuższego nagrywania ale wówczas
    wedle europejskich przepisów byłyby traktowane jak kamera a przez to
    droższe. Poza tym czasem nawet te 15 minut jest nieosiągalne bo
    maksymalny rozmiar pliku to 4GB i to on limituje też czas nagrania. Nie
    podejrzewam, by koncerny audio-video mimo swoich coraz dziwniejszych
    pomysłów na ochronę własnych interesów posunęły się do próby blokowania
    nagrywania w kinie w ten sposób. Skoro komuś nie przeszkadza niestabilny
    obraz, odgłosy publiczności czy inne "atrakcje" to nie będzie też
    narzekał, że w filmie będzie kilkusekundowa przerwa wynikająca z
    konieczności przerwania i ponownego wznowienia nagrywania.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 20. Data: 2014-03-15 21:18:53
    Temat: Re: [OT] Jak o?ywi? pena USB?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-15 21:02, badworm wrote:
    > maksymalny rozmiar pliku to 4GB

    Nie ogólnie. Tylko w gównianym FAT32. W dodatku do obejścia w sposób
    trywialny.