-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: kakmar <k...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: Jak nie obciążać zimnego silnika
Date: Tue, 1 Nov 2011 00:39:32 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 37
Message-ID: <j8nf44$65b$1@inews.gazeta.pl>
References: <j8eosi$rl0$1@inews.gazeta.pl> <4...@g...com>
Reply-To: j...@s...com
NNTP-Posting-Host: 89-78-87-8.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1320107972 6315 89.78.87.8 (1 Nov 2011 00:39:32 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 1 Nov 2011 00:39:32 +0000 (UTC)
X-User: rosol_domowy
User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:647633
[ ukryj nagłówki ]Dnia 31.10.2011 wide open <s...@g...com> napisał/a:
> On 10/28/2011 10:30 AM, kakmar wrote:
>>
>> Rozgrzewanie na postoju odpada, śpieszę się.
>>
>
> Kilka faktow:
>
> - 80-90% zuzycia silnika nastepuje podczas zminego startu
> - 10-15 sekund od czasu startu silnika, zajmuje wytworzenie
> odpowiedniego cisnienie oleju
OK, i tyle czekam zanim ruszę.
> - moje pierwsze moto, kilofazer, palowalem na zimno przez pare lat, mam
> teraz 80kkm+ i bierze mi olej dosc konkretnie (choc kompresja jest w
> miare ok). Dla porownania, znam osobe, ktora na taki samym egzemplarzu
> ma juz pona 320kkm i wszytko jest okay.
No nie pałuję na zimno, chodzi mi o praktyczną obserwację, silnik na
wysokich obrotach i niskim biegu wydaje się być mniej obciążony niż
na niskich obrotach i wyższym biegu. I tego dotyczy poważna część
pierwotnego pytania.
>
> Najlepiej sprawdz na jakims supersporcie z termometrem silnika, i po
> prostu zobacz, ile czasu zajmuje rozgrzanie silnika to temperatury
> operacyjnej. To otwiera oczy.
Mam na wyświetlaczu temperaturę płynu, dodatkowe mierzenie temperatury
oleju wydaje się być lekką przesadą. Stąd pytanie, czy nie lepiej dopóki
silnik się nie rozgrzeje utrzymywać wyższe obroty na niższym biegu aby
zmniejszyć obciążenie silnika i przyśpieszyć osiągnięcie optymalnej
temperatury? Bo jednak każde przyśpieszenie na niższych obrotach bardziej
obciąży silnik.
--
kakmaratgmaildotcom
Następne wpisy z tego wątku
- 01.11.11 00:45 kakmar
- 01.11.11 07:46 Marcin N
- 01.11.11 07:52 Marcin N
- 01.11.11 08:34 TaDzik
- 01.11.11 09:22 Songoku
- 02.11.11 05:07 wide open
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-12-03 Tymoteusz Sz.
- 2024-12-03 Re: Prezydent ułaskawia: Prezydent USA Biden (D) ułaskawia syna własnego
- 2024-12-03 Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- 2024-12-03 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=
- 2024-12-02 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-02 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-02 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-02 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-02 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-02 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=