eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleJak nie obciążać zimnego silnikaRe: Jak nie obciążać zimnego silnika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: kakmar <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Jak nie obciążać zimnego silnika
    Date: Tue, 1 Nov 2011 00:39:32 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 37
    Message-ID: <j8nf44$65b$1@inews.gazeta.pl>
    References: <j8eosi$rl0$1@inews.gazeta.pl> <4...@g...com>
    Reply-To: j...@s...com
    NNTP-Posting-Host: 89-78-87-8.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1320107972 6315 89.78.87.8 (1 Nov 2011 00:39:32 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 1 Nov 2011 00:39:32 +0000 (UTC)
    X-User: rosol_domowy
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:647633
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 31.10.2011 wide open <s...@g...com> napisał/a:
    > On 10/28/2011 10:30 AM, kakmar wrote:
    >>
    >> Rozgrzewanie na postoju odpada, śpieszę się.
    >>
    >
    > Kilka faktow:
    >
    > - 80-90% zuzycia silnika nastepuje podczas zminego startu
    > - 10-15 sekund od czasu startu silnika, zajmuje wytworzenie
    > odpowiedniego cisnienie oleju

    OK, i tyle czekam zanim ruszę.

    > - moje pierwsze moto, kilofazer, palowalem na zimno przez pare lat, mam
    > teraz 80kkm+ i bierze mi olej dosc konkretnie (choc kompresja jest w
    > miare ok). Dla porownania, znam osobe, ktora na taki samym egzemplarzu
    > ma juz pona 320kkm i wszytko jest okay.

    No nie pałuję na zimno, chodzi mi o praktyczną obserwację, silnik na
    wysokich obrotach i niskim biegu wydaje się być mniej obciążony niż
    na niskich obrotach i wyższym biegu. I tego dotyczy poważna część
    pierwotnego pytania.
    >
    > Najlepiej sprawdz na jakims supersporcie z termometrem silnika, i po
    > prostu zobacz, ile czasu zajmuje rozgrzanie silnika to temperatury
    > operacyjnej. To otwiera oczy.

    Mam na wyświetlaczu temperaturę płynu, dodatkowe mierzenie temperatury
    oleju wydaje się być lekką przesadą. Stąd pytanie, czy nie lepiej dopóki
    silnik się nie rozgrzeje utrzymywać wyższe obroty na niższym biegu aby
    zmniejszyć obciążenie silnika i przyśpieszyć osiągnięcie optymalnej
    temperatury? Bo jednak każde przyśpieszenie na niższych obrotach bardziej
    obciąży silnik.

    --
    kakmaratgmaildotcom

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: