  • Data: 2011-11-01 08:34:20
    Temat: Re: Jak nie obciążać zimnego silnika
    Od: TaDzik <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01-11-2011 01:39, kakmar pisze:
    > No nie pałuję na zimno, chodzi mi o praktyczną obserwację, silnik na
    > wysokich obrotach i niskim biegu wydaje się być mniej obciążony niż
    > na niskich obrotach i wyższym biegu. I tego dotyczy poważna część
    > pierwotnego pytania.

    Jeśli silnik jest zimny to 'obciążeniem' dla niego są wysokie obroty.
    Oczywiście zbyt niskie też nie służą zarówno zimnemu jak i rozgrzanemu
    silnikowi. Ja rozpoczynając jazdę utrzymuję najmniejsze ale równomierne
    obroty silnika (bez szarpania) i mam nadzieję, że w ten sposób
    najmniejszą krzywdę mu robię :)
    Potwierdzi ktoś? Zaprzeczy?

    --
    Pozdro