eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak liczyć pojemność silnikaRe: Jak liczyć pojemność silnika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!npeer03.iad.highwinds-media.
    com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting
    .com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo
    -a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Jak liczyć pojemność silnika
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <527d9262$0$2283$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sat, 9 Nov 2013 12:31:04 +0100
    Message-ID: <o0fecdwbaft2$.1dkw9rwtdhsl9.dlg@40tude.net>
    Lines: 34
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.141.188
    X-Trace: 1383996666 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2164 83.11.141.188:58841
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2341
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2510287
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 09 Nov 2013 02:39:38 +0100, PlaMa napisał(a):

    > Pamiętam, że na kursie jakoś to tłumaczono, ale: a) było to już dawno;
    > b) nie zwracałem wtedy na to za dużej uwagi.
    >
    > Coś mi świta, że to suma maksymalnych pojemności wszystkich cylindrów.
    > Dobrze to łapię?
    >
    > Jeśli tak, to przy założeniu, że silnik chodzi bez obciążenia na jałowym
    > biegu, to na 1L mieszanki ile przypada (tak orientacyjnie) litrów paliwa
    > (powiedzmy że chodzi o przeciętny silnik benzynowy)?

    Silnik benzynowy ma przepustnicę, która na biegu jałowym przepuszcza
    niewiele powietrza.
    W kolektorze dolotowym znajduje się więc powietrze pod niskim ciśnieniem.
    Tym powietrzem (z dodaną dawką paliwa) napełniane są cylindry.

    Do tego dochodzą zjawiska takie jak pozostanie części spalin po poprzednim
    suwie, dodanie spalin celowo zaworem EGR, zjawiska związane z oporami na
    zaworach ssących itp. itd.

    Dlatego policzenie tego, nawet orientacyjne jest dość trudne.
    Zwłaszcza że o ile obciążenia podczas jazdy dość łatwo szacować, to na
    biegu jałowym trudno, bo jest tam sporo urządzeń o różnym oporze (np.
    rozrząd, alternator, chłodzenie) które na biegu jałowym mają duży wpływ na
    zużycie paliwa.

    Silnik od mierzenia tej ilości powietrza ma przepływomierz.

    Jeżeli chcesz jakąs daną to 3.2 V6 z mojej Vectry na postoju zużywa 1.1l/h
    bez klimy i 1.3l/h z klimą na full, przy około 550rpm.

    Natomiast nie da się tego policzyć "per litr", bo 2x mniejszy silnik wcale
    nie zużywa 2x mniej paliwa na biegu jałowym.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: