  • 181. Data: 2014-02-04 08:32:52
    Temat: Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 04 Feb 2014 03:05:23 +0100, J.F wrote:

    > Od 20 czy wiecej lat regulatory sa elektroniczne i nie przeladowuja.
    > Drogi u nas coraz lepsze, a akumulatory jakby coraz gorsze.

    Rozumiem, że tak prozaicznych przyczyn jak uszkodzenie regulatora
    napięcia nie bierzesz pod uwagę? Podobnie poczynań Pana Ziutka, którego
    szybki prostownik dający 18V został zbudowany przez kolegę? Akumulatory
    padają głównie przed drobne zaniedbania lub niewiedzę ich użytkowników.
    Pomimo, że nazywają się bezobsługowymi czasami trzeba w ich okolicach coś
    tam zrobić.

    Tomek

  • 182. Data: 2014-02-04 08:37:46
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 04 Feb 2014 01:13:06 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    > Kompletnie bez sensu byłoby tworzyć teraz kolejny aparat urzędniczy do
    > spraw weryfikacji i aktualności danych w CEPiK.

    Zgadzam się, ale ja pisałem o zupełnie czymś innym.

    > Przydałaby się tylko jeszcze jasno zdefiniowana procedura zrobienia tak,
    > żeby dało się mieć niejeżdżący pojazd bez OC (kupić/sprzedać/mieć), a
    > obowiązek opłacenia OC powinien pojawiać się w chwili pojawienia się
    > auta na drogach publicznych.

    Czy taki pojazd zaparkowany na drodze publicznej spełnia już definicję
    "pojawienia" się na drodze?

    Tomek

  • 183. Data: 2014-02-04 08:46:17
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 04 Feb 2014 03:41:32 +0000, Budzik wrote:
    > I mówisz, ze nieciągłośc się nie pojawi?
    > Przeciez OC jest na samochód a nie na osobę...

    Nie pojawi się, skoro samochodu nigdy nie było w tej bazie.

    > Weryfikacja jest łatwa. Jak ci brakuje narzędzi, to proponuj
    > wprowadzenie kontroli na kamerach na drogach i weryfikacje z baza a nie
    > proponuj utrudniania ludziom zycia naklejkami z XX wieku.

    Jakie to jest utrudnienie? Żadne. To proste rozwiązanie, które pozwoli
    wstępnie weryfikować stan posiadania polisy lub jego braku. Na dodatek w
    mojej wersji każdy będzie mógł być sprawdzającym. Bez potrzeby budowania
    jakiegoś ogromnego systemu teleinformatycznego .

    > Bo takich naklejek moznaby przykleić dużo wiecej na szybę, ze tylko o
    > naklejce obowiązkowego przeglądu wspomnę.

    To akurat rozwiązało by problem konieczności wymiany DR po tym jak się
    pieczątki skończą i faktycznie było by ułatwieniem - nawet dla
    właściciela samochodu. Czy zdarzyło Ci się przegapić termin przeglądu, bo
    nie zaglądałeś do DR?

    > No to jezdze 2 tygodnie bez naklejki.
    > Sasiad mnie denuncjuje. I co?

    Nie denuncjuje. Zgłoszenie odbywa się przez stronę www, na której
    następuje weryfikacja czy polisa jest już zawarta czy nie. Weryfikacja z
    już istniejącego systemu UFG. Wyskakuje mu tylko komunikat, że polisę na
    ten pojazd już zawarto. I spawa się kończy.

    > Nie dziękuje, od absurdalnych pomysłów przechodzą mnie ciarki.

    Skąd wiesz, że są takie absurdalne, skoro ich nie przeczytałeś? Wychodzi
    na to, że wypowiadasz się o czymś - o czym nie masz zielonego pojęcia.
    Ciekawe zatem, że na jakiej podstawie wyciągnąłeś wniosek że to jest
    absurdalne.

    Tomek

  • 184. Data: 2014-02-04 08:50:45
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 04 Feb 2014 02:56:06 +0100, J.F wrote:

    > Jak myslisz - nalepki na allegro pojawia sie po, czy przed wejsciem
    > przepisu w zycie ?

    Nie pojawia się, bo będą musiały być drukowane na numerowanym papierze
    przypisanym do danego TU. Widzisz na allegro gotowe recepty? One też są
    przypisane do konkretnych lekrzy. Po za tym brak polisy, a próba
    fałszerstwa to jednak nie ta liga.

    > Przeciez od dawna mozna sasiada sprawdzic.

    Może sprawdzić, ale nic z tego sprawdzenia nie wynika. Niemniej jeśli
    miał by dostać stówkę za wykrycie braku polisy w ten sposób? To pewnie
    niektórym bardzo chciało by się sprawdzać.

    > Ale do czego zmierzasz ? Zeby wprowadzic, zeby nie wprowadzac ?
    > Zeby zlupic kierowcow, zeby wszyscy mieli OC ?

    Zmierzam do tego, żeby już więcej nie przytrafiały się sytuacje, w której
    wypadki/kolizję powodują osoby nie mające wykupionego OC.

    > A moze nie ma takiej "woli politycznej" ?

    Być może.

    Tomek

  • 185. Data: 2014-02-04 09:06:04
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-02-03 20:44, Tomasz Stiller pisze:

    > Ubezpieczalnia, w której wykupiłeś dobrowolne ubezpieczenie w życiu
    > prywatnym ;)

    No to zastosujmy powyższe do samochodowych OC. Jest 21 wiek, dużo
    blaszanych skrzyń po ulicach lata (sorry, taką mamy cywilizację),
    niektóre nawet podpisane i analogia jest pełna.
    Więc wynocha z obowiązkowym OC!

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 186. Data: 2014-02-04 09:07:26
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 04 Feb 2014 03:41:33 +0000, Budzik wrote:

    > Użytkownik Tomasz Stiller k...@l...eu.org ...

    > A mozecie ja na priv przeniesc?

    Nie możemy.

    Tomek

  • 187. Data: 2014-02-04 09:11:04
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 04 Feb 2014 00:59:12 +0000, AZ wrote:
    > Oczywiscie wykres na pierwszy rzut oka pasowal do twojej teorii (...)

    Zacznijmy od tego, że to nie jest moja teoria kolego.

    > Co taki czlowiek o wszechstronnej wiedzy jak ty szukal na Wikipedii?

    Szukałem źródeł Twoich rewelacji. Jednak większość książkowych pozycji
    podaje prawidłowe napięcie ładowania jako przedział 13,8 - 14,4V.

    Bardzo szybko okazało się, skąd pochodzi Twoja wiedza i teraz już
    rozumiem dlaczego takie bzdury wypisywałeś. Nie można oczekiwać wiele od
    kogoś, kto jako źródło swojej wiedzy używa Wikipedii.

    Tomek

  • 188. Data: 2014-02-04 09:13:17
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 04 Feb 2014 09:06:04 +0100, sqlwiel wrote:
    > Więc wynocha z obowiązkowym OC!

    Tak, tak. A potem będą lamenty. Bo trafił mnie na skrzyżowaniu taki bez
    obowiązkowego OC, który pomimo że jeździ ferrari nie ma majątku z którego
    można by ściągnąć odszkodowanie na naprawę Twojego samochodu.

    Ja kolego nie chce się składać na fundusz, który zagwarantuje Ci wtedy
    naprawę auta.

    Tomek

  • 189. Data: 2014-02-04 09:24:17
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-02-04 09:13, Tomasz Stiller pisze:

    > Tak, tak. A potem będą lamenty. Bo trafił mnie na skrzyżowaniu taki bez
    > obowiązkowego OC, który pomimo że jeździ ferrari nie ma majątku z którego
    > można by ściągnąć odszkodowanie na naprawę Twojego samochodu.

    A kto Ci każe przejmować się moimi lamentami? (Z części z jego Ferrari
    spokojnie starczy na kilka moich autek)

    > Ja kolego nie chce się składać na fundusz, który zagwarantuje Ci wtedy
    > naprawę auta.

    A kto Ci każe składać się? (Na razie każą, fakt... Niestety)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 190. Data: 2014-02-04 09:36:38
    Od: masti <g...@t...hell>