    From: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
    Date: Mon, 3 Feb 2014 20:16:01 +0100

    > Masz teraz dobrowolne AC - chyba masz szczęście, że sam, ani nikt w
    > Twojej okolicy nie miał problemów z wypłatą odszkodowania / uznaniem
    > wartości itp. I nie znalazł się w sytuacji "szkody całkowitej" (celowo w
    > "" - to dość nadużywane pojęcie).
    Ja nie neguję dobrowolności AC, ale czas postawić pewne rzeczy z głowy znowu
    na nogi.
    OC jak ma być ubezpieczeniem (a nie podatkiem) to ma być dobrowolne!
    A TU dalej będą starały się rżnąć w trąbę nałapanych klientów - tutaj nie
    mam złudzeń.

    > Z mojego doświadczenia wynika, że warunki OC są dużo korzystniejsze do
    > dochodzenia swoich praw, miałem ostatnimi laty kilka szkód z OC (w tym
    > jedną szkodę całkowitą) i nigdy nie miałem problemu, żeby uczciwie
    > doprowadzić auto do stanu sprzed kolizji, a w przypadku szkody
    > całkowitej odzyskać wartość samochodu i pozbyć się wraku.
    Z dochodzeniem swoich praw będzie bardzo podobnie. Z tą drobną różnicą, że
    nie będziesz musiał szukać delegatury TU sprawcy, bo wiesz, gdzie mieści się
    delegatura Twojego TU i tam się udajesz po zdarzeniu.

    > W AC moi znajomi bujali się sporo, kwestionowane były wszystkie możliwe
    > wyceny itp.
    OK. Ale w tym przypadku kwestionowane będą między jednym TU, a drugim TU.
    Niech się gryzą między sobą szczując na siebie swoje zastępy prawników.
    W sprawach między TU, a klientem (prawie) zawsze klient stoi na gorszej
    pozycji.
    Oczywiście firmy "pomagające" w uzyskaniu odszkodowania będą musiały się
    odrobinę przekwalifikować. :)

    > W sytuacji obecnej masz loterię, bo choć sam wybierasz TU "najlepsze",
    > to i tak odszkodowanie dostajesz od ubezpieczyciela sprawcy, co często
    > wybiera OC w najtańszym możliwym wariancie.

    > Warunki OC są regulowane ustawowo - wybieranie najlepszego to mit -
    > wszystkie mają dokładnie identyczne OWU.
    I tu niestety nie masz racji OWU jednakowe, ale podejście do klienta
    diametralnie różne (i idące za tym koszty także).
    Łatwiej mi sie zdecydować na zapłacenie więcej (nawet dwa czy trzy razy),
    kiedy mam pewność, że będę traktowany jak człowiek, a nie petent.
    Na współpracy w takim rozwiązaniu będzie zależeć obu stronom, bo dla TU
    klient jest "nasz".

    > No i pomijasz drobny szczegół - TU muszą zarobić, jak zlikwidowany
    > zostanie obowiązek OC, zmniejszy im się rynek, do tego dojdą koszty
    > egzekucji regresów o których piszesz. Zgadnij, kto za to zapłaci.
    Ależ oczywiście, niech zarabiają - po to są prywatnymi firmami, a nie
    instytucjami charytatywnymi.
    Niech jednak robią to w zdecydowanie bardziej cywilizowany sposób niż
    obecnie.
    Dlaczego mamy utrzymywać z obowiązkowego podatku OC kolejno wyrastające TU?
    Słabi padną, a najlepsi będą się rozwijać - prawo rynku.
    W chwili obecnej, nie ważne jak podchodzisz do klienta i tak jesteś tylko
    workiem z pieniędzmi, po które trzeba wyciągnąć rękę.
    Piszesz, że dojdą koszty regresów i egzekucji.
    A teraz wszystko jest za darmo? Tak samo, jedynie powiększone o marże UFG.
    Pozdrawiam.
    WOJO