-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
Date: Mon, 3 Feb 2014 20:16:01 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 58
Message-ID: <lcopti$a6k$1@node2.news.atman.pl>
References: <lcnl2a$ocp$1@dont-email.me>
<lcnodn$9kn$1@node1.news.atman.pl><lcnouk$49r$2@dont-email.me>
<lcnp2m$aav$1@node1.news.atman.pl><lcnp5a$49r$3@dont-email.me>
<lcnq1e$be0$1@node1.news.atman.pl><lcns3o$49r$5@dont-email.me>
<lco1d1$ja8$1@node1.news.atman.pl><lco1sb$49r$7@dont-email.me>
<lco2rg$kuo$1@node1.news.atman.pl><lco7mk$49r$8@dont-email.me>
<lcobt3$vei$1@node1.news.atman.pl> <lcocrd$ptv$1@dont-email.me>
<lcof5a$3tr$1@node1.news.atman.pl>
<52efd929$0$2367$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: host-89-167-78-235.nplay.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1391454962 10452 89.167.78.235 (3 Feb 2014 19:16:02 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 3 Feb 2014 19:16:02 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <52efd929$0$2367$65785112@news.neostrada.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3508.205
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3508.205
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2522236
[ ukryj nagłówki ]> Masz teraz dobrowolne AC - chyba masz szczęście, że sam, ani nikt w
> Twojej okolicy nie miał problemów z wypłatą odszkodowania / uznaniem
> wartości itp. I nie znalazł się w sytuacji "szkody całkowitej" (celowo w
> "" - to dość nadużywane pojęcie).
Ja nie neguję dobrowolności AC, ale czas postawić pewne rzeczy z głowy znowu
na nogi.
OC jak ma być ubezpieczeniem (a nie podatkiem) to ma być dobrowolne!
A TU dalej będą starały się rżnąć w trąbę nałapanych klientów - tutaj nie
mam złudzeń.
> Z mojego doświadczenia wynika, że warunki OC są dużo korzystniejsze do
> dochodzenia swoich praw, miałem ostatnimi laty kilka szkód z OC (w tym
> jedną szkodę całkowitą) i nigdy nie miałem problemu, żeby uczciwie
> doprowadzić auto do stanu sprzed kolizji, a w przypadku szkody
> całkowitej odzyskać wartość samochodu i pozbyć się wraku.
Z dochodzeniem swoich praw będzie bardzo podobnie. Z tą drobną różnicą, że
nie będziesz musiał szukać delegatury TU sprawcy, bo wiesz, gdzie mieści się
delegatura Twojego TU i tam się udajesz po zdarzeniu.
> W AC moi znajomi bujali się sporo, kwestionowane były wszystkie możliwe
> wyceny itp.
OK. Ale w tym przypadku kwestionowane będą między jednym TU, a drugim TU.
Niech się gryzą między sobą szczując na siebie swoje zastępy prawników.
W sprawach między TU, a klientem (prawie) zawsze klient stoi na gorszej
pozycji.
Oczywiście firmy "pomagające" w uzyskaniu odszkodowania będą musiały się
odrobinę przekwalifikować. :)
> W sytuacji obecnej masz loterię, bo choć sam wybierasz TU "najlepsze",
> to i tak odszkodowanie dostajesz od ubezpieczyciela sprawcy, co często
> wybiera OC w najtańszym możliwym wariancie.
> Warunki OC są regulowane ustawowo - wybieranie najlepszego to mit -
> wszystkie mają dokładnie identyczne OWU.
I tu niestety nie masz racji OWU jednakowe, ale podejście do klienta
diametralnie różne (i idące za tym koszty także).
Łatwiej mi sie zdecydować na zapłacenie więcej (nawet dwa czy trzy razy),
kiedy mam pewność, że będę traktowany jak człowiek, a nie petent.
Na współpracy w takim rozwiązaniu będzie zależeć obu stronom, bo dla TU
klient jest "nasz".
> No i pomijasz drobny szczegół - TU muszą zarobić, jak zlikwidowany
> zostanie obowiązek OC, zmniejszy im się rynek, do tego dojdą koszty
> egzekucji regresów o których piszesz. Zgadnij, kto za to zapłaci.
Ależ oczywiście, niech zarabiają - po to są prywatnymi firmami, a nie
instytucjami charytatywnymi.
Niech jednak robią to w zdecydowanie bardziej cywilizowany sposób niż
obecnie.
Dlaczego mamy utrzymywać z obowiązkowego podatku OC kolejno wyrastające TU?
Słabi padną, a najlepsi będą się rozwijać - prawo rynku.
W chwili obecnej, nie ważne jak podchodzisz do klienta i tak jesteś tylko
workiem z pieniędzmi, po które trzeba wyciągnąć rękę.
Piszesz, że dojdą koszty regresów i egzekucji.
A teraz wszystko jest za darmo? Tak samo, jedynie powiększone o marże UFG.
Pozdrawiam.
WOJO
Następne wpisy z tego wątku
- 03.02.14 20:17 masti
- 03.02.14 20:18 WOJO
- 03.02.14 20:19 masti
- 03.02.14 20:23 RoMan Mandziejewicz
- 03.02.14 20:26 AZ
- 03.02.14 20:27 Tomasz Stiller
- 03.02.14 20:27 masti
- 03.02.14 20:27 WOJO
- 03.02.14 20:27 AZ
- 03.02.14 20:29 AZ
- 03.02.14 20:33 Tomasz Stiller
- 03.02.14 20:34 Tomasz Stiller
- 03.02.14 20:35 WOJO
- 03.02.14 20:38 Tomasz Stiller
- 03.02.14 20:40 Tomasz Stiller
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo