  • Data: 2014-02-03 20:17:48
    Temat: Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
    Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 17:12:25 +0100 osobnik zwany WOJO napisał:

    > Nie bardzo - wytłumacz mi. :)

    > Oczywiście, tak jak Ty nie masz pojęcia o tym czym różni się DOBROWOLNE
    > ubezpieczenie od OBOWIĄZKOWEGO podatku OC. Pierwsza sytuacja -
    > wykupujesz DOBROWOLNE OC Jak masz OC i zawiniłeś, ubezpieczyciel
    > poszkodowanego wypłaca odszkodowanie poszkodowanemu i zgłasza się do
    > Twojego z regresem.

    a jak nie masz dobrowolnego OC? to tamten ubezpieczyciel zostaje na
    lodzie? To doliczy sobie ryzyko do składki. i nie będzie tanio.

    >Jak masz OC i jesteś poszkodowanym, Twój
    > ubezpieczyciel wypłaca Ci fundusze na pokrycie strat i występuje z
    > regresem do ubezpieczyciela winowajcy.

    a czemu miałby to robić skoro nic mu za to nie zapłaciłeś? Bo jak
    zapłaciłeś to przestanie być tanio

    >Jak masz AC i i brak jest drugiej
    > strony, możesz wyklepać własną furę z funduszy wypłaconych przez
    > własnego ubezpieczyciela. Druga sytuacja - nie masz DOBROWOLNEGO OC
    > Zawiniłeś, ubezpieczyciel poszkodowanego wypłaca odszkodowanie
    > poszkodowanemu i zgłasza się do Ciebie (zapewne sądownie, bo pewnie się
    > nie poczuwasz do odpowiedzialności) z regresem.

    a ty nie masz nic. I co? Ubezpieczyciel doliczy sobie ryzyko do składki

    > Jesteś poszkodowanym -
    > klepiesz z własnych funduszy bo nie masz OC.

    dalej nie odrózniasz OC od AC.

    >Sorry - prościej nie
    > potrafię Ci wytłumaczyć. I nie potrzeba UFG - kolejnego molocha -
    > pośrednika, który musi na siebie zarobić.
    > Może jestem krótkowidzem, ale nie widzę złych aspektów takiego systemu
    > (oprócz braku stołków w UFG do obsadzenia kolesiami z jedynie słusznej
    > (w danej chwili) partii rządzącej)
    > Mając oczywiście do wyboru ubezpieczyciela, pójdę tam, gdzie mają lepsze
    > warunki - nie orżną mnie na cenach części, nie orżną mnie na terminie
    > naprawy itd.

    Jeśli liczysz, że z OC sprawcy bedziesz mógł wybierać sobie jak
    naprawiasz według warunków Twojego ubezpieczyciela AC (bo to nie jest OC)
    to zyjesz w świecie kompletnie urojonym. Jezeli taki byłby nakaz prawa to
    ubezpieczenie byłoby droższe niż obecne AC, które tanie nie jest.

    > W sytuacji obecnej masz loterię, bo choć sam wybierasz TU "najlepsze",
    > to i tak odszkodowanie dostajesz od ubezpieczyciela sprawcy, co często
    > wybiera OC w najtańszym możliwym wariancie.
    > Pozdrawiam.
    > WOJO

    powiedz mi czemu dobrowolne AC jest dużo droższe od obowiązkowego OC
    mimo, że sumy gwarancyjne są dużo niższe a towarzystwo ma wpływ na jego
    warunki w przeciwieństwie do ustawowych warunków OC.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?