  • 71. Data: 2010-07-31 19:23:47
    Temat: Re: Jak korzystać z punktów AF?
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 31 of Jul 2010 17:53, JA wrote:

    > Doprawdy? A próbowałeś, czy tylko tak sobie wymyśliłeś?

    Wyczytałem na onecie.

    --
    nb

  • 72. Data: 2010-07-31 20:59:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JA" i31gu7$bvk$...@i...gazeta.pl

    > Doprawdy? A próbowałeś, czy tylko tak sobie wymyśliłeś?

    On Cię chyba nie zrozumiał. Ja zrozumiałem i dziękuję za (rzekomo
    niewiarygodną) odpowiedź. Dlaczego niewiarygodną? Bo teoretycy
    mówili mi, że ,,oczko'' nie działa poprawnie z okularami.

    Jesteś pierwszym praktykiem -- więc Tobie wierzę. :)

    > "... nie działa jak zdejmiesz okulary" ma oznaczać, że trzeba sobie
    > skalibrować bez okularów. Są trzy kanały kalibracyjne, min na taką okazję.

    IMO albo działa z okularami różnymi, albo nie działa z jakimmikolwiek.
    Co za różnica -- szkła cylindryczno-sferyczne czy tylko sferyczne?
    Aparat nawet nie może zauważyć, że to astmatyczne okulary.

    Ale nb chyba :) (choć to już zupełnie niewiarygodne) nie zrozumiał Ciebie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 73. Data: 2010-08-02 06:53:57
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-07-30 19:43, nb pisze:
    > Aparat miałby jedynie optykę, elektronikę i mechanikę, a system
    > i soft pod niego utworzony według otwartej specyfikacji standardu.
    > Niedługo tak będzie.
    w zasadzie juz tak mogloby byc ... w komorkach.
    Namiastka jest CHDK.
    Marx

  • 74. Data: 2010-08-03 21:38:37
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Rafal Jankowski" a...@o...wsisiz.ed
    u.pl

    > Bywa, że potrzebny jest AF nie w centrum, ale właśnie gdzieś na skraju
    > kadru. Sfotografuj strzelającą armatę. Jeśli uznasz, że zdążysz
    > przekadrować w czasie strzelania, to się możesz pomylić, a najciekawsze
    > w strzale armatnim jest to, czego nie widać przed wystrzałem, czyli dym
    > i ogień wydobywający się z armaty. :)

    Ale żeś wymyślił!
    Ustawiasz ostrość przed strzałem, przekadrowujesz i czekasz z wciśniętym
    do połowy spustem na strzał. W tym czasie masz zablokowaną ostrość, a
    możesz też sobie ustawić zablokowanie ekspozycji, jeśli ci zależy. Można
    ewentualnie skorzystać z odpowiednio zaprogramowanego przycisku AF (jak
    jest taki w aparacie), albo ustawić na AF i przełączyć na MF.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 75. Data: 2010-08-03 23:03:20
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 31 of Jul 2010 22:59, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > Aparat nawet nie może zauważyć, że to astmatyczne okulary.
    >
    > Ale nb chyba :) (choć to już zupełnie niewiarygodne) nie zrozumiał

    Wiarygodne. I dalej nie rozumiem. Co to oczko? Gdzie kanały
    kalibracyjne?

    --
    nb

  • 76. Data: 2010-08-04 19:01:43
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    I jeszcze wyczuj tę *połowę spustu*.

    -----

  • 77. Data: 2010-08-05 12:30:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "nb" i3a77n$7li$...@n...dialog.net.pl.

    > Wiarygodne. I dalej nie rozumiem. Co to oczko? Gdzie kanały kalibracyjne?

    Masz wiele (45?) punktów ostrzenia. I aparat WIE o tym, na który patrzysz
    w chwili ostrzenia. Najpierw jakoś to programujesz, uczysz aparat, a później
    już z tego korzystasz.

    Patrzysz w czasie ostrzenia na centralny punkt AF -- aparat rozumie, że
    patrzysz właśnie na ten, ale jeśli patrzysz na inny punkt, aparat wie,
    że patrzysz na inny i właśnie ten, na który patrzysz, uważa za słuszny. :)
    Proste. ;) Jak to jest skonstruowane? -- nie wiem. :) Oczywiście okulary
    mogą (ale jak widać -- nie muszą) zaburzać ten proces.

    Mnie wiele osób kiedyś przekonywało do tego, ale znaleźli się tacy, którzy
    twierdzili, że ,,oczko'' źle współpracuje z okularami -- że w ogóle nie
    współpracuje. Niestety oponenci nie mieli takich aparatów, więc byli
    jedynie teoretykami. :)

    --
    19 lipca i 01 sierpnia rekordy PEF !!749!! 749*0.8=599,2 749*0.6=449,4 450-600 to
    (60-80)% . .
    ! 739 ! VV oznacza sztach . Ventolinem
    ^ . . 734 . . . . .
    25 . .01 .
    * . 18 . 21 719 . . . . . . . . . .
    . . . . 26 . . . g 030405
    P .06 . . . dni 709 .2425 . . lipiec . VVVV
    VV .19 . . . . r02VV
    E . ----> . 699 2223 2627 29 01 03 . 07 101112
    17 20 VV . 2728 31 .
    F 05 ' . . . 141516 19 690 28 02 06 08
    . 16 VV23 29 m
    . 17.`'.20 680 ._. 30 VV .-09
    13 18 22 24 u
    l04 1213 .'O`-' 670 ., ; o.' 05 '.O_'
    21 30 c
    / 1011 `-:`-'.'.661'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~04'~'~ o.`.,
    1415 h
    m 070809 o'\:/.d..'646|'.;. p \ ;'..;,,. ; .,. ; ;..,.;\|/..
    ......... ........ ..... ..................y........

  • 78. Data: 2010-08-05 12:58:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    ""Paweł W."" i3a28p$akl$...@n...onet.pl

    > Ale żeś wymyślił!
    > Ustawiasz ostrość przed strzałem, przekadrowujesz i czekasz z wciśniętym do połowy
    spustem na strzał. W tym czasie masz
    > zablokowaną ostrość, a

    Zanim armata wystrzeli, może Ci palec zdrętwieć. :)
    Trzeba ostrzyć tuż przed strzałem. :)

    > możesz też sobie ustawić zablokowanie ekspozycji, jeśli ci zależy. Można

    W tym czasie Słoneczko przesunie się nie tylko względem chmurek, ale i względem
    Ziemi. :)

    > ewentualnie skorzystać z odpowiednio zaprogramowanego przycisku AF

    Chyba właśnie o tym piszę. (żeby skorzystać nie z centralnego)

    > (jak jest taki w aparacie), albo ustawić na AF i przełączyć na MF.

    Biadoli się tutaj o zjawisku BF/FF wielkim na pojedyncze milimetry, gdy tymczasem...

  • 79. Data: 2010-08-05 19:04:33
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-08-04 01:03:20 +0200, nb <n...@n...net> said:

    > Wiarygodne. I dalej nie rozumiem. Co to oczko? Gdzie kanały
    > kalibracyjne?

    Niestety nie jesteś wiarygodny. Już samo, że nie wiesz co to jest kanał
    kalibracyjny, świadczy o tym, że nigdy nie ćwiczyłeś tego tematu w
    realu.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 80. Data: 2010-08-05 19:13:06
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-08-05 14:30:27 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > Jak to jest skonstruowane? -- nie wiem. :) Oczywiście okulary
    > mogą (ale jak widać -- nie muszą) zaburzać ten proces.

    Wyobraź sobie, że oko, okulary i okular aparatu, to układ optyczny
    akomodujący się do ostrego widzenia matówki. Jest to układ o różnych
    parametrach, zależnych od człowieka, ale stałych dla jednego człowieka.
    Dioda w celowniku wysyła wiązkę światła (poza zakresem widzialnym dla
    człowieka) w kierunku jego źrenicy. Ta wiązka przechodzi przez okular,
    szkło okularów, soczewkę w oku, odbija się od siatkówki i wraca do
    aparatu. Aparat w czasie kalibracji mierzy odchylenie i stąd wie, gdzie
    się gapię. Kalibrację można przeprowadzić na trzech niezależnych
    kanałach, wielokrotnie dla tego samego człowieka, ale nie wolno na
    jednym kanale, dla różnych ludzi.
    Chyba nic nie pokręciłem.