  • Data: 2010-07-27 20:58:15
    Temat: Re: Jak korzystać z punktów AF?
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 27 Jul 2010, JA wrote:

    > A po jaką cholerę są Ci potrzebne te predefiniowane tryby?
    > Już wykazałeś, że posiadasz o dwie szare komórki więcej niż target tych
    > trybów. Więc ich użyj. Tych komórek, nie trybów.

    Czy ja wiem, to jednak jest jakiś zestaw predefiniowanych ustawień, który
    jest prostszy i szybszy do wybrania niż wszystkie możliwe ustawienia jakie
    można wybierać ręcznie. Z drugiej strony w praktyce to głównie i tak idzie
    o preferencje czasu albo przesłony, focus, kadr i ewentualnie balans bieli
    co nie trwa tak długo.
    BTW ostatnio byłem na imprezie rodzinnej gdzie ustawiłem na "Portret" i
    poprosiłem kelnera o przyciśnięcie spustu do połowy, potem do końca i
    zrobienie zdjęcia ludzi za stołem. No i wyszło zdjęcie stołu z ludźmi w
    tle bo jeden z punktów AF przyhaczył o jakiś wazon z kwiatami. Fakt moja
    wina, że nie ustawiłem ręcznie ostrości wcześniej, ale stosowana
    technologia powinna raczej obniżać prawdopodobieństwo zepsucia zdjęcia, a
    tutaj na mój gust jest odwrotnie.