    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak kompensować światła nocne?
    Date: Sat, 28 Dec 2013 19:01:05 +0100
    <m...@i...localdomain>
    <6...@g...com>
    <m...@i...localdomain>
    <5...@g...com>
    <m...@i...localdomain>
    <6...@g...com>
    <m...@i...localdomain>
    <b...@g...com>
    <m...@i...localdomain>
    <7...@g...com>

    XX YY <f...@g...com> writes:

    > kolejna "teoria" nie majaca nic wspolnego z rzeczywistoscia.
    > gdyby matryce generowaly sygnal - przy zupelnym braku oswietlenia-
    > robilibysmy zdjecia z zamknietym dekielkiem.
    > Rozumiem , ze to taki zart na niby.

    A jak myślisz, dlaczego użyłem cudzysłowu?
    Nigdy nie zrobiłeś zdjęcia z deklem? A może było całkiem czarne,
    wszystkie piksele (także w RAW) całkiem zerowe?

    > przy zupelnym braku oswietlenia w matrycy jest generowany szum
    > termiczny , ktory sygnalem nie jest .

    A może nawet jest tam jakaś składowa stała. Tak czy owak, musisz mieć
    jakąś wartość większą od zera (na większym obszarze np. nieba), żeby po
    zdemozaikowaniu (debayeryzacji czy jak to tam nazwać) i przemnożeniu
    przez macierz korekcji "bilansu" "bieli" (cudzysłowy także zamierzone)
    uzyskać niebieskie (a nie czarne) niebo.
    --
    Krzysztof Hałasa