-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <p9oc5l$14q$1@node1.news.atman.pl> <p9olsb$rkp$1@dont-email.me>
Date: Sat, 31 Mar 2018 22:15:26 +0200
Message-ID: <590quorsi3d8$.nbhp8l9i8jqg$.dlg@40tude.net>
Lines: 23
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.39.146
X-Trace: 1522527546 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 658 89.64.39.146:42205
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2627886
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sat, 31 Mar 2018 21:00:26 +0200, ToMasz napisał(a):
>> Nie znam się na tym ale czy to nie jest jakaś propaganda? Chodzi mi o
>> nowoczesne auta.
> propaganda. benzyna jest paliwem mocniej przetworzonym, więc z natury
> czystszym. diesle - jak sam wspomniałeś, mają dużo oczyszczaczy.
Ta różnica to chyba nie tyle wynika z tego z czego dane paliwo się składa,
a z rodzaju cyklu w którym jest spalane.
Spalanie w przypadku zapłonu iskrowego odbywa się w stałych, optymalnych
proporcjach paliwa i powietrza.
Zapłon samoczynny to w zależności od obciążenia bardzo mocno zmienny
stosunek powietrza do paliwa, a to przy ubogiej mieszance produkuje NOx-y,
z kolei przy bogatej powstaje CO i sadza.
> dlaczego propaganda? po pierwsze LPG. można by robić auta na LPG, z
> benzyną tylko do startu. tanio, prosto, nie trzeba wymyślać nowych
> ogniw, martwić się o czas ładowania.
No ale LPG to takie samo paliwo z ropy naftowej jak benzyna.
A samochody na LPG (zakładając nawet że będą to fabryczne silniki, a nie
obecna partyzantka garażowa), wcale nie będą mieć jakiś istotnie lepszych
wskaźników emisji niż silniki na benzynę.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.03.18 22:46 Kris
- 31.03.18 22:55 Zenek Kapelinder
- 31.03.18 23:47 r...@k...pl
- 31.03.18 23:52 r...@k...pl
- 01.04.18 00:05 Zenek Kapelinder
- 01.04.18 00:07 kk
- 01.04.18 00:09 kk
- 01.04.18 15:25 Marek S
- 01.04.18 22:18 r...@k...pl
- 01.04.18 22:25 ToMasz
- 02.04.18 02:19 Poldek
- 02.04.18 02:22 Poldek
- 02.04.18 02:27 Poldek
- 02.04.18 07:26 Shrek
- 02.04.18 11:38 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=