-
1. Data: 2016-08-19 21:53:42
Temat: Jak interpretować grafiki z georadaru...
Od: Marek <f...@f...com>
W mediach pokazywana jest słynna grafika "złotego pociągu", na
krytej widać rzekomo pociąg:
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/7490063,mamy-
zdjecie-zlotego-pociagu-na-pokladzie-skarby-i-czolgi
-a-moze-to-przekret,id,t.html
Większość grafik z georadaru przedstawia obrazy w innej płaszczyźnie,
czyli jakby przekroić glebę i spojrzeć z boku na warstwy cięcia.
Tutaj mamy jakby obraz z góry (widać z góry kadłuby hipotetycznych
czołgów i dział na platformach wagonowych). Czy faktycznie to nie
jest jakaś ściema?
Wcześniej media pokazywały inną grafikę twierdząc, że to "pociąg":
http://www.tvn24.pl/wroclaw,44/zloty-pociag-kontrowe
rsje-wokol-zdjecia-z-georadaru,574961.html
Ale jak ktoś słusznie zwrócił uwagę, że jeśli to pociąg to dlaczego
stoi pionowo (bo tak należy odczytywać grafikę), absurd.
Ostatnio pokazywali w tv jakąś inną dosłowną grafikę przedstawianą w
kontekście "złotego pociągu", przedstawiającą obrysy wyglądające jak
eletrowóz w tunelu (widok z przodu). Czy ktoś wie o co chodzi z tą
grafiką "elektrowozu"? Niestety nie mogę tej grafiki znaleźć w
sieci...
No i ostatnie pytanie... czy na pewno sami odkrywcy na pewno umieją
prawidłowo odczytywać te grafiki?...:) Dziś coś bąkali, że jakiś
lodowiec im psikusa zrobił....
--
Marek
-
2. Data: 2016-08-19 22:24:42
Temat: Re: Jak interpretować grafiki z georadaru...
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 19-08-16 o 21:53, Marek pisze:
Wydaje mi się, że to zdjęcie z georadaru, który był ustawiony od boku na
nasypie. Oczywiście może on przedstawiać wiele rzeczy, bo niewiele tam
widać. Może to być pociąg pancerny, ale równie dobrze wiele innych rzeczy.
Zacznijmy od tego, że pociąg pancerny z działami samobieżnymi byłby dość
kuriozalnym przypadkiem. Ruch działa na boki w dziale samobieżnym jest
ograniczony do kilkunastu stopni. W szerszym zakresie kierunek koryguje
się obrotem całego pojazdu. Ale jak to realizować w wypadku pojazdu
ustawionego na platformie kolejowej?
Oczywiście pod koniec wojny Niemcy mogli wymyślać z konieczności różne
dziwne i nie do końca logiczne rozwiązania, by zwiększyć swoją zdolność
obronną, ale mimo wszystko to byłaby jakaś utopia. Co innego ustawienie
niesprawnego czołgu, który choćby ręcznie może obracać wieżą i strzelać,
ale działo samobieżne nie przejdzie moim zdaniem.
Zresztą w sytuacji tak wątpliwego zdjęcia zupełnie niezrozumiałym jest
dla mnie forsowanie tych dział samobieżnych.
-
3. Data: 2016-08-19 23:03:15
Temat: Re: Jak interpretować grafiki z georadaru...
Od: Marek <f...@f...com>
On Fri, 19 Aug 2016 22:24:42 +0200, Robert Tomasik
<r...@g...pl> wrote:
> Wydaje mi się, że to zdjęcie z georadaru, który był ustawiony od
boku na
> nasypie. Oczywiście może on przedstawiać wiele rzeczy, bo niewiele
tam
Ale przecież to jest widok z góry a nie z boku....
> Zacznijmy od tego, że pociąg pancerny z działami samobieżnymi byłby
dość
> kuriozalnym przypadkiem. Ruch działa na boki w dziale samobieżnym
jest
> ograniczony do kilkunastu stopni. W szerszym zakresie kierunek
koryguje
> się obrotem całego pojazdu. Ale jak to realizować w wypadku pojazdu
> ustawionego na platformie kolejowej?
Dlaczego po prostu to nie może być zwykły transport dział?
--
Marek
-
4. Data: 2016-08-19 23:21:54
Temat: Re: Jak interpretować grafiki z georadaru...
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 19-08-16 o 23:03, Marek pisze:
>> Wydaje mi się, że to zdjęcie z georadaru, który był ustawiony od
> boku na
>> nasypie. Oczywiście może on przedstawiać wiele rzeczy, bo niewiele
>>
> tam Ale przecież to jest widok z góry a nie z boku....
Z czego to wynika? W materiałach mowa o zdjęciu georadaru z powierzchni
ziemi. Normalnie to oczywiście się poziomo po glebie włóczy, ale tu mamy
skośny nasyp. Może po tym nasypie łazili.
>
>> Zacznijmy od tego, że pociąg pancerny z działami samobieżnymi byłby
>>
> dość
>> kuriozalnym przypadkiem. Ruch działa na boki w dziale samobieżnym
> jest
>> ograniczony do kilkunastu stopni. W szerszym zakresie kierunek
> koryguje
>> się obrotem całego pojazdu. Ale jak to realizować w wypadku
>> pojazdu ustawionego na platformie kolejowej?
>
> Dlaczego po prostu to nie może być zwykły transport dział?
>
Może. Oczywiście, że może, tylko przy takim założeniu mamy szereg
dodatkowych wątpliwości.Po co Niemcy mieliby sobie zadać tyle trudu, by
go ukryć? No i jeśli to jakiś pociąg z działami pancernymi, to gdzie
jest "Złoty pociąg"?
Przy czym kopią,więc co tam jest - jeśli jest cokolwiek - będzie wiadomo
za kilka dni. Jestem ogromnie ciekawy.
-
5. Data: 2016-08-20 06:18:10
Temat: Jak interpretować grafiki z georadaru...
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Wystarczy pójść do googla (tiny.pl/g96gw) żeby się przekonać że obrazy z georadarów
tak nie wyglądają. Cała Polska podnieca się jakąś ściemą, którą w najlepszym razie
można nazwać artist's impression.
-
6. Data: 2016-08-20 10:34:41
Temat: Re: Jak interpretować grafiki z georadaru...
Od: Marek <f...@f...com>
On Fri, 19 Aug 2016 21:18:10 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
<a...@g...com> wrote:
> Wystarczy pójść do googla (tiny.pl/g96gw) żeby się
> przekonać że obrazy z georadarów tak nie wyglądaj?
> ?. Cała Polska podnieca się jakąś ściemą, k
> tórą w najlepszym razie można nazwać artist's impressio
> n.
No wyraziłeś wprost to co sugerowałem między wierszami.
W takim razie jaki byłby cel tego oszustwa? Pobawić się koparką w
nasypie z iłu? Trochę bez sensu, prawda? Odkrywcy coś tam faktycznie
mieli na radarze ale to.było słabe, wymyśli więc pretekst "złotym
pociągiem" by rozgrzebać nasyp, a nuż coś się znajdzie? Też słabe.
--
Marek
-
7. Data: 2016-08-20 10:46:09
Temat: Re: Jak interpretować grafiki z georadaru...
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 2016-08-20 o 10:34, Marek pisze:
> On Fri, 19 Aug 2016 21:18:10 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
> <a...@g...com> wrote:
>> Wystarczy pójść do googla (tiny.pl/g96gw) żeby się
>> przekonać że obrazy z georadarów tak nie wyglądaj?
>> ?. Cała Polska podnieca się jakąś ściemą, k
>> tórą w najlepszym razie można nazwać artist's impressio
>> n.
>
> No wyraziłeś wprost to co sugerowałem między wierszami. W takim razie
> jaki byłby cel tego oszustwa? Pobawić się koparką w nasypie z iłu?
> Trochę bez sensu, prawda? Odkrywcy coś tam faktycznie mieli na radarze
> ale to.było słabe, wymyśli więc pretekst "złotym pociągiem" by
> rozgrzebać nasyp, a nuż coś się znajdzie? Też słabe.
>
No i powiedzenie... jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze...
też za bardzo nie pasuje, ponoć to oni wyłożyli te 100 kzł.
No chyba, że ekipa to tacy pasjonaci jak oni, mają procent w znalezisku.
Robert
-
8. Data: 2016-08-20 10:56:37
Temat: Re: Jak interpretować grafiki z georadaru...
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Myślisz że autor tego "zdjęcia georadarowego" wyłożył swoją kasę na te koparki? Moim
zdaniem ewidentny trolling, nie pierwszy raz. tiny.pl/g96tp
Jakieś buraki dały się znowu nabrać.
-
9. Data: 2016-08-20 11:41:40
Temat: Re: Jak interpretować grafiki z georadaru...
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 20-08-16 o 10:56, Konrad Anikiel pisze:
> Myślisz że autor tego "zdjęcia georadarowego" wyłożył swoją kasę na
> te koparki? Moim zdaniem ewidentny trolling, nie pierwszy raz.
> tiny.pl/g96tp Jakieś buraki dały się znowu nabrać.
>
Tyle, że co innego nakręcić program, napisać artykuł, koledze
naopowiadać, a co innego wsadzić wartość niezłego samochodu w kopanie
dziurek.
-
10. Data: 2016-08-20 12:25:40
Temat: Re: Jak interpretować grafiki z georadaru...
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Zgadza się: co innego kogoś nabrać, co innego dać się komuś nabrać.