  • 81. Data: 2012-03-01 13:34:46
    Temat: Re: Jak działa taka dziwna prądnica?
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    Tyle mądrych opinii i *jeszcze* ani jednego działającego prototypu?
    Przypominam, celem jest prądnica a nie hamulec!
    K.

  • 82. Data: 2012-03-01 20:53:18
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    wacek <roman221@ poczta.onet.pl> napisał(a):

    > echa, ja odnoszę wrażenie że ciągle rozmawiam z jakimiś dziadkami z oponkami
    > w okolicy brzuszka,
    > "spokojnie" oznacza ze bez żadnego problemu, czy zawału i tyle,
    > jeśli nie padasz przy biegu na 4te piętro to pobiegnij na dwa piętra i dobie
    > policz moc, zapewniam cię że będą to spokojnie setki watów, czy tak trudno
    > wykonać to proste doświadczenie?

    A ja mam wrażenie że tylko tu tacy co wszystkie wiadomości biorą z netu i mają
    przez to wyłączone myślenie. Wynajmuję pomieszczenie w budynku fabrycznym, Ma
    5 pięter. Piętra wysokie minimum 3,20-3,50. Na 5 piętro jest 127 schodów. Jest
    w budynku winda towarowa. Konstrukcja bez przeciwciężaru. Udźwig 800 kilo lub
    10 osób. Prędkość ze dwa razy taka jak by wbiegać po schodach. Klatka waży na
    oko nie mnie mniej niż 400 kilo. 800+400=1200 1200/85=14 osób. Silnik ma moc
    4,5kW 4,5/14=320W na osobę. Jak byś wbiegł w tym czasie co wjedzie winda to
    byś miał 320W. Ale nie wbiegniesz, zesrasz się po drodze. Wchodząc trzy razy
    wolniej wyjdzie 100W. I tyle człowiek przez chwilę da. Nie piszę o mutantach
    czyli o Tobie tylko o przeciętnym człowieku. Jak byś był przeciętnym
    człowiekiem a nie mutantem to jak byś wbiegł w tym budynku po dwa schody na
    ostatnie piętro i byś zjechał windą i chciał od razu to powtórzyć to stawiam
    10 piw przeciwko garści liści z parku że góra na drugim piętrze padniesz. Jak
    wezmę dziesięcio kilogramowy młot i z zamachem przywalę w kowadło to tam
    ogromna energia się wydzieli. Ale przez tak krótki czas że moc wyjdzie mała.
    Jak przywalę 30 razy pod rząd to będę ugotowany a moc wcale nie będzie
    porażająco duża. Normalny przeciętny człowiek może z siebie wydusić przez
    bardzo krótki okres czasu sporą moc. Ale przy pracy ciągłej na mniej więcej
    30-40W go stać. Jazda na rowerze przez kilka godzin to praca ciągła. Włączenie
    gównianego dynamka co bierze napęd z boku opony powoduje spadek sprawności
    roweru i rowerzysty o tyle że wychodzi się poza magiczne 40W i jazda robi się
    uciążliwa. Człowiek i rower to najsprawniejsze wykorzystanie człowieka jako
    napędu. Jest dużo sprawniejsze od idącego albo biegnącego człowieka. Dlatego
    dysponując bardzo małą mocą można się na nim ekonomicznie poruszać. Jak masz
    ambicje i wyobrażenie o sobie że masz pół konia mechanicznego przez kilka
    godzin to co mi szkodzi przyznać Ci rację, chociaż to nieprawda. Masz pół
    konia mechanicznego, cieszysz się? Pojawia się pytanie. Jak Ty masz pół konia
    mechanicznego przy pracy ciągłej to ile ma koń pociągowy przy pracy ciągłej.
    Wychodzi że ma z 10 koni. A może ty masz mieszkanie na Służewcu? Sporo by to
    tłumaczyło.

  • 83. Data: 2012-03-01 23:26:26
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik kogutek napisał:
    [..]
> [...]
    > wolniej wyjdzie 100W. I tyle człowiek przez chwilę da. Nie piszę o mutantach

    A teraz podaj sprawność mechanizmu windy i człowieka biegnącego po
    schodach, może dojdziesz dlaczego przeciętny zdrowy człowiek na rowerze
    _jest_ w stanie w miarę długo oddawać moc około 200W bo o to chyba się
    rozchodzi.

    [..]
> [...]
    > 30-40W go stać. Jazda na rowerze przez kilka godzin to praca ciągła. Włączenie

    Bardzo dużo zależy od konfiguracji, a na rowerze jest ona dosyć
    korzystna co zresztą przyznałeś w wyciętym przeze mnie cytacie poniżej.

    [..]

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 84. Data: 2012-03-01 23:42:21
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    AlexY <a...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Bardzo dużo zależy od konfiguracji, a na rowerze jest ona dosyć
    > korzystna co zresztą przyznałeś w wyciętym przeze mnie cytacie poniżej.

    Sprawność mięśni to ok 25%. Jeśli człowiek może w długim czasie oddawać 200W
    to dlaczego podłączenie dynamka zabierającego 10-15W powoduje zdecydowanie
    odczuwalne zwiększenie zapotrzebowania na moc.

  • 85. Data: 2012-03-02 10:05:02
    Od: AlexY <a...@i...pl>

> [...]
    > to dlaczego podłączenie dynamka zabierającego 10-15W powoduje zdecydowanie
    > odczuwalne zwiększenie zapotrzebowania na moc.

    Mięśnie nie są jedynym elementem w tej układance. Czy dynamo
    rzeczywiście stawia opór tylko 15W? Z mojego punktu widzenia jest to
    opór bardziej psychologiczny, mam świadomość że mógłbym jechać lżej
    dlatego mi to przeszkadza, każde zwiększenie obciążenia jest odczuwalne.

  • 86. Data: 2012-03-02 10:08:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 1 Mar 2012 20:53:18 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

    > 800+400=1200 1200/85=14 osób

    Kogutku, rachunek ci się nie zgadza o wagę przeciwwagi :)
    --
    Jacek

  • 87. Data: 2012-03-02 10:25:01
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kogutku, rachunek ci się nie zgadza o wagę przeciwwagi :)

    Ale zdaje mi się, ze na samym poczatku było zastrzeżenie "ta winda jest bez
    przeciwwagi"...?

  • 88. Data: 2012-03-02 12:17:57
    Od: "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl>

    Czego pan chcesz od Pana Kierownika!
    Odpiernicz się pan od Pana Generała!!!

  • 89. Data: 2012-03-02 12:24:40
    Od: "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał:
    /ciap/
    > Ale przy pracy ciągłej na mniej więcej 30-40W go stać.
    /ciap/

    A ty dalej w koło swoje anegdoty o radzieckich naukowcach, przestań!
    Jeśli ktoś jest w stanie wyciągnąć jedynie 40W w nogach, to by oznaczało że
    pokonuje wysokość jednego piętra w ciągu minuty czasu, czyli wleczesz się
    pan po schodach jak stara baba co na 4te piętro gramoli się 5minut.
    Bez obrazy, ale puknij się pan w ten kierowniczy sagan.
    Czy trzeba Pana kopnąć w ten kierowniczy zad żeby oderwać go od tego
    kierowniczego stołka i pogonić kijem od szczotki po schodach?

  • 90. Data: 2012-03-02 12:53:45
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    > Czy trzeba Pana kopnąć w ten kierowniczy zad żeby oderwać go od tego
    > kierowniczego stołka i pogonić kijem od szczotki po schodach?

    Twoi internetowi eksperci lepsi? Jak rozproszysz ciepło jeśli straty to 75%.
    Przy 200W mocy oddanej 600W musi iść na grzanie. Człowiek działa w wąskim
    zakresie temperatur ciała. Poniżej 35 nie chce a powyżej 42-43 się psuje
    nieodwracalnie. Niedawno był program w tv. Zrobili opaski chłodzące na
    przedramiona. Wyszło im że dzięki takim opaskom a raczej półrękawom wydolność
    organizmu na przegrzanie spowodowane ciężką pracą wzrasta o 50%. W wersji dla
    żołnierzy źródło zasilania nosi się przy sobie. To nie może być akumulator
    ważący 10kilogramów tylko maksymalnie kilogram. Ile taka lodówka może mieć
    mocy? 50W góra 100W. Temat mocy człowieka może i byłby rozwojowy. Ale nie
    jest. Nie macie żadnych argumentów. A te które podajecie daje się odwrócić
    przeciwko wam. Człowiek w dalszym ciągu przy pracy ciągłej ma 30-40W i jest
    zdolny podnieść tą moc na krótki, bo liczony w minutach, czas. Czas ten wynika
    z możliwości odprowadzenia ciepła.