  • 11. Data: 2009-09-18 06:45:42
    Temat: Re: Jak działa kuchnia indukcyjna?
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:h8tql2$97e$1@inews.gazeta.pl...
    > Rozumiem, że miedź i aluminium nie podlegają indukcji?
    > A może to nie jest kuchenka INDUKCYJNA?

    Musi byc ferromagnetyk czyli taki metal który przyciągany jest przez magnes
    np. żelazo. Nie mam niklowych naczyń więc nie wiem czy też ten nikiel jako
    ferromagnetyk będzie działał prawidłowo.

    Aluminium, miedź to paramagnetyki bo magnes ich nei przyciąga więc kuchnia
    indukcyjna nie rozgrzeje takich garnków.

    Marek

  • 12. Data: 2009-09-18 06:55:28
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    > ja nie w temacie jak dziala ale czy sa kuchenki bardziej smart? U
    > znajomego prosze Ciebie kot wlaczyl indukcje pod garnkiem wyjetym ze
    > zmywarki i tak odlozonym na "palnik". Pustym w srodku.

    Kot w kuchni? Po garnkachłazi? Pewnie dopiero co jeszcze zrobił kupkę w
    kuwecie i łapkami ją zagrzebał jak to zwykle kot robi.
    A fee. Fuj.

    Marek

  • 13. Data: 2009-09-18 09:22:37
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Kot w kuchni? Po garnkachłazi? Pewnie dopiero co jeszcze zrobił kupkę
    > w kuwecie i łapkami ją zagrzebał jak to zwykle kot robi.
    > A fee. Fuj.

    po wlacznikach sensorowych bedacych na jego sciezce. Nie wiem, wole kota ktory
    sie myje czesto niz psa ktory wlazi w gowno na trawniku albo je zjada. Od
    prawie 20lat mam koty i zyje. Sa odrobaczane oczywiscie co jakis czas. Nie
    wychodzace. Domowe. Mucha tez siada na gownie i pozniej moze do garnka sie
    wladowac, kto to wie.

  • 14. Data: 2009-09-18 09:30:48
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Szklo jest nieprzezroczyste w podczerwieni 8-14um, przynajmniej
    > sodowe i sodowo-wapniowe.

    no tak, zapomnialem o tym. Dziurki w blacie robic nie ma sensu i nie mozna bo
    zaleje czujke syf predzej czy pozniej. Zostaje metoda pomiaru temperatury pod
    garnkiem, ale wydaje mi sie ze bezwladnosc czujnika pod tafla szkla moze byc za
    duza w stosunku do predkosci nagrzewania sie garnka? Bo trzeba odciac powiedzmy
    po osiagnieciu 300C przez naczynie. Ale moze sie myle, na pewno sa szybkie
    czujniki. Jak odetniesz przy 400C to chyba tez garnek sie da uratowac. Ten
    ktory widzialem świecił już, ale nadal dobry i nie przecieka, tefal firma. Z
    tym ze to jest tak zrobione ze jest zwykly garnek ktory jest wytloczony, zero
    polaczen przy dnie to i tak nei bedzie przeciekac ;). A na dno od spodu jest
    dolepiony taki "podstawek" i bardzo ladnie jest to polaczone tak ze ledwo co
    widac spoine. No ale po takim katowaniu ze spoiny pocieklo, ale sa to ilosci
    minimalne - 2 kropeki czegos ala cyna. Kot pouczony by nie wylaczac blokady ;)

  • 15. Data: 2009-09-18 09:52:10
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Zaletą kuchni indukcyjnej jest to, że pole grzewcze ma temperaturę prawiew
    taką jak garnek a przecież garnek ma prawie taką temperaturę jak to co sie w
    nim znajduje.
    Myślę że czujnik temperatury przyklejony pod płytą ceramiczną wskaże nieco
    tylko mniejszą temperaturę niż obecna w garnku.
    może 1-2 stopnie mniej ale to da się łatwo skorygować programowo.
    W takim przypadku wskazane jest wręcz zaimplementowac jakąś inteligencję w
    kuchni.
    Np. przycisk szybkiego wyboru " zagotowanie wody" Wstawiamy garnek z wodą,
    naciskamy ten przycisk. Pole indykcyjne wyłączy się automatycznie pole gdy
    temperatura czujnika osiągnie 100stopni.
    Albo smażenie i następnie wybór w jakiej temperaturze oleju, np. od 150-270
    stopni co 10 stopni.
    Gotowanie na małym lub dużym ogniu to byłby zakres temperatur 95-110 (moze
    120?)
    Problem ze spalonymi garnkami i patelniami byłby rozwiązany.
    Nie uważam aby coś takiego znacznie podrożyło koszt kuchni indukcyjnej.

    Marek

  • 16. Data: 2009-09-18 12:41:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > no tak, zapomnialem o tym.

    Ale takie wyzsze temperatury to sie chyba objawiaja i ponizej 8um.

    J.

  • 17. Data: 2009-09-18 13:07:09
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    >
    > Ale takie wyzsze temperatury to sie chyba objawiaja i ponizej 8um.

    Chyba nie ma sensu dywagowac czy szkło przepuści czy nie.
    W kuchenkach indukcyjnych jest szyba witrroceramiczna. Używam taką w której
    2 pola są indukcyjne a dwa typowe grzałkowe.
    Przecież pole grzałkowe jakoś grzeje naczynie przez przegrodę jaką jest
    szyba witroceramiczna i także można spalić patelnię na takim polu.

    Marek

  • 18. Data: 2009-09-18 15:59:33
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    marko1a wrote:

    > Aluminium, miedź to paramagnetyki bo magnes ich nei przyciąga więc kuchnia
    > indukcyjna nie rozgrzeje takich garnków.

    To chyba nie do końca prawda - jak już ktoś napisał rozgrzeje, ale
    słabiej. Do roztapiania aluminium też stosuje się piece indukcyjne. Tak
    się składa, że byłem zarówno w odlewni stali jak i aluminium, i nawet
    gdybym się nie znał, to mógłbym zauważyć, że piece do stali robią
    "buuuuuu..." a do aluminium "piiiiiii...".

    Mirek.

  • 19. Data: 2009-09-18 16:18:04
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "marko1a" napisał:
> [...]
    > Problem ze spalonymi garnkami i patelniami byłby rozwiązany.
    > Nie uważam aby coś takiego znacznie podrożyło koszt kuchni indukcyjnej.

    ale jak to mówią partacze: takie kuchenki i garnki były by prawie
    niezniszczalne i biznes by się nie kręcił?:O(

  • 20. Data: 2009-09-18 17:27:15
    Od: grg12 <g...@c...at>

    Papkin pisze:

> [...]
    > garnka? Bo trzeba odciac powiedzmy po osiagnieciu 300C przez naczynie.
    > Ale moze sie myle, na pewno sa szybkie czujniki. Jak odetniesz przy 400C

    A może na odwrót - rozwiązanie podobne jak w niektórych lutownicach
    Wellera. Dno garnka z materiału o odpowiedniej temperaturze Curie - w
    razie przegrzania garnek przestaje skutecznie zwierać pole pętli,
    kuchenka odcina prąd (albo - podobnie jak aluminiowymi garnkami, spada
    wydajność grzania).
    Kto sie bierze za produkcje ekskluzywnych garnków ze stabilizacją
    temperatury? :)
    GRG