eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaJak/czym sfotografować rynek w Insbrucku oddając dobrze alpy w tle ? › Re: Jak/czym sfotografować rynek w Insbrucku oddając dobrze alpy w tle ?
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Sat, 7 Aug 2010 21:21:19 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Jak/czym sfotografować rynek w Insbrucku oddając dobrze alpy w tle ?

    On Sat, 7 Aug 2010, A r t i e wrote:

    > Kamienice w Insbrucku wyglądają tak, że nad nimi widać alpy. Przy dobrej
    > pogodzie te alpy są oczywiście daleeeko, ale tak ostro je widać że czuje się
    > jakby były obok.
    >
    > Fotografowałem to kompaktem tj. Canon Ixus i wynik jak się można spodziewać
    > słaby

    Nie, spodziewać się można "na odwrót".
    Jakiego "trybu" użyłeś? (a nuż 1/8000s i f:3 :D)

    > -alpy jak za mgłą i atmosfera miejsca jest wogóle nie oddana.

    To co najwyżej efekt tego, że oko obejmuje "więcej niż aparat" we
    wszystkich aspektach. Ostrości również (nie dość, że GO jest dość
    "kompaktowa", to jeszcze automatycznie się stroi na punkt widzenia),
    ale nie tylko. Całkiem sporo ludzi np. nie widzi tego, że cień *jest*
    zaniebieszczony, a na zdjęciu... widzą. I czepiają się, że "przecież
    tu jest niebieskawo", tak jakby w rzeczywistości tak nie było :P
    I podobne "odchylenia" w barwie, kontraście itp. pewnie również
    i Ty akceptujesz "w naturze" a na papierze uznajesz za wadę.

    > Pytanko jak i czym to sfotografować żeby ostro oddane były i kamienice i alpy
    > za nimi ?

    Kompaktem z trybem "M" albo przynajmniej "A".
    Tak duża GO, jaką osiąga kompakt 1/2,5" przy f:8 jest daleko poza skalą
    istotnej większości optyki "lustrzankowej" (licząc złożenie rozmiaru
    matrycy i maksymalnej przysłony).
    Kompakt/hybryda 2/3" może się porównywać tylko o ile ma f:11 (nieco
    mniej niż f:8 dla 1/2,5", więcej niż f:7 dla 1/2,5")

    > Czy konieczna jest duża wysokiej klasy lustrzanka ?

    A obiektyw f:60 skąd weźmiesz? ;)
    (nie, nie ma problemu - już ktoś napisał, camera obscura ma więcej :D)

    pzdr, Gotfryd