  • 1. Data: 2013-06-24 11:03:48
    Temat: Jak często się zmienia płyn hamulcowy?
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Są marki, które zmieniają co 60 tys. są takie które co 90 tys. Leją ten
    sam płyn hamulcowy, więc jak to jest? W jednym aucie wytrzyma 50% więcej
    niż w drugim? :)

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 2. Data: 2013-06-24 11:14:27
    Temat: Re: Jak często się zmienia płyn hamulcowy?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-06-24, anacron <a...@a...pl> wrote:
    > Są marki, które zmieniają co 60 tys. są takie które co 90 tys. Leją ten
    > sam płyn hamulcowy, więc jak to jest? W jednym aucie wytrzyma 50% więcej
    > niż w drugim? :)

    Plyn wytrzyma i nawet 500 tys. W plynie hamulcowym jest ten problem, ze
    jest silnie higroskopijny i przy zawartosci 2-3% wody temperatura wrzenia
    spada prawie o polowe. Pewnie ktos kto kreci sie tylko wokol komina nigdy
    nie zauwazy roznicy ale w gorach moglby sie zdziwic :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2013-06-24 13:41:48
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-24 11:03, anacron pisze:
    > Są marki, które zmieniają co 60 tys. są takie które co 90 tys. Leją ten
    > sam płyn hamulcowy, więc jak to jest? W jednym aucie wytrzyma 50% więcej
    > niż w drugim? :)

    Co 2 lata a nie jakiś przebieg.

    Lewis

  • 4. Data: 2013-06-24 14:23:39
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    >Pewnie ktos kto kreci sie tylko wokol komina nigdy
    > nie zauwazy roznicy ale w gorach moglby sie zdziwic :-)

    Zauważy, jak zaczną od tej wody rdzewieć cylinderki w środku i zaczną się
    kleszczyć
    Widuje się czasem tak zaniedbane układy - ale pisało wymieniać co 100 tys a
    ja niewiele jeżdżę!

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 5. Data: 2013-06-24 16:54:59
    Od: "Kukus Minipalus" <d...@i...pl>

    "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Co 2 lata a nie jakiś przebieg.

    Moje Daihatsu Gran Move przejeździło 12 lat na niezmienianym oryginalnym
    japońskim płynie hamulcowym. Ale w tym samochodzie klocki hamulcowe
    zmieniłem pierwszy raz przy 170 tysiącach.

  • 6. Data: 2013-06-25 10:51:50
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-06-24, Kukus Minipalus <d...@i...pl> wrote:

    > Moje Daihatsu Gran Move przejeździło 12 lat na niezmienianym oryginalnym
    > japońskim płynie hamulcowym. Ale w tym samochodzie klocki hamulcowe
    > zmieniłem pierwszy raz przy 170 tysiącach.

    I przejechalo by kolejne 12 lat bo co mialo by sie stac? Trzeba bylo
    pojechac w gory.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2013-06-25 11:39:54
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-25 10:51, AZ pisze:

    > I przejechalo by kolejne 12 lat bo co mialo by sie stac? Trzeba bylo
    > pojechac w gory.

    Nie trzeba gór, wystarczy kawałek ostrzej się przejechać po krętych
    drogach...

    U siebie po tym jak mi się permanentnie gotowały hamulce przerobiłem z
    288mmm przód na 330mm a tył z 286mm na 300mm i zalałem Motula RBF 600.
    Teraz jest spokój :)

    Lewis

  • 8. Data: 2013-06-25 12:23:31
    Od: "Kukus Minipalus" <d...@i...pl>

> [...]
    >
    > U siebie po tym jak mi się permanentnie gotowały hamulce przerobiłem z
    > 288mmm przód na 330mm a tył z 286mm na 300mm i zalałem Motula RBF 600.

    Akurat często bywałem w Sudetach (wiem, nie takie straszne te góry, ale
    Karłów dobrze daje w dupę hamulcom), ale pod koniec życia (ostatnie 2 lata)
    byłem w Alpach i Pirenejach. I nic się nie zagotowało i hamulce nie puściły.
    Możę dlatego, że wiem co to hamowanie silnikiem. Inan sprawa, że
    podejrzewam, gdyby to nie był japończyk, to taka sztuka była by niemożliwa.
    Pewnie spore znaczenie miała szczelność układu hamulcowego. Nie ciągnął
    wilgoci.

  • 9. Data: 2013-06-25 12:54:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Jun 2013 12:23:31 +0200, Kukus Minipalus napisał(a):
> [...]
    > Możę dlatego, że wiem co to hamowanie silnikiem. Inan sprawa, że
    > podejrzewam, gdyby to nie był japończyk, to taka sztuka była by niemożliwa.

    Akurat Sudety nie gotowaly hamulcow ani w fordach, ani w oplu, ani w
    Dacii ... a patrzac po innych to w zasadzie w zadnej marce.
    Moze dlatego ze nasi kierowcy potrafia hamowac silnikami.

    Patrzac po alpejskich krajach - u nich podobnie.

    > Pewnie spore znaczenie miała szczelność układu hamulcowego. Nie ciągnął
    > wilgoci.

    W zasadzie kazdy jest dosc szczelny, choc nie hermetyczny.
    Jakas tam celowa nieszczelnosc w korku jest, gdzie indziej nie ma
    prawa..

    J.

  • 10. Data: 2013-06-27 01:50:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 24 Jun 2013 16:54:59 +0200, Kukus Minipalus napisał(a):

> [...]
    > japońskim płynie hamulcowym. Ale w tym samochodzie klocki hamulcowe
    > zmieniłem pierwszy raz przy 170 tysiącach.

    Pytanie jaką temperaturę wrzenia miał ten płyn po tych 170tys kilometrów.

    Bo tak to można jeździć w nieskończoność na jednym płynie - rozpaść się od
    tego nic nie rozpadnie, natomiast taki płyn powoli z czasem traci
    właściwości.

    Natomiast jeżeli z hamulcami obchodziłeś się tak delikatnie że klocki
    wystarczyły Ci na 170kkm, układ był szczelny, zawór w korku sprawny i nie
    otwierany, no to całkiem możliwe że płyn dużo wilgoci nie dostał.