    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak_czesto_miga migacz - Absurdalne_pytania_na_prawo_jazdy
    Date: Thu, 25 Jul 2013 21:26:13 +0000 (UTC)
    <ksmpa2$74g$1@node1.news.atman.pl> <ksmvmg$329$3@node2.news.atman.pl>
    <2...@b...poznan.pl>
    <18ayce8bwxmg3$.czwjzxtzudep.dlg@40tude.net>
    <2...@b...poznan.pl>
    <51f00553$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@b...poznan.pl>
    <51f03efd$0$1461$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@b...poznan.pl>
    <51f0de03$0$1452$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@b...poznan.pl> <ksr3at$e1$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@b...poznan.pl>
    <51f1858c$0$1263$65785112@news.neostrada.pl>

    Osobnik posiadający mail a...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Wybacz, ale takiego ignoranta to jeszcze nie spotkałem.

    wiesz o czym swiadcza argumenty ad personam?

    > Pomyśl sobie o takiej sytuacji.
    > U Ciebie standardowo w samochodzie kierunkowskaz miga z częstotliwością
    > 60/min.
    > U mnie zaś 120/min.
    > Przesiadasz się do mojego samochodu i stwierdzasz, że moje migają 2 razy
    > szybciej i że są popalone żarówki, a tu gówno prawda, bo zarówno u
    > Ciebie jak i u mnie działają prawidłowo. Latasz dookoła samochodu na
    > próżno, bo wszystkie świecą, a Ty nadal nie rozumiesz dlaczego tak się
    > dzieje.

    Po pierwsze w ruchu widuje sie samochody ktore mrugaja bardzo różnie, wiec
    nie sadze aby takie mruganie zwróciło moją uwagę.
    Ale jezeli tak by sie stało to chyba nie ma nic złego w sprawdzeniu
    oświetlenia przed ruszeniem?

    > Oczywiście już się dowiedziałeś, że po spaleniu żarówki
    > przerywacz działa szybciej, bo jeszcze niedawno nie miałeś o tym
    > najmniejszego pojęcia.

    No i?
    Mam ukrywać, że było inaczej?

    > Teraz odwróćmy sytuacje.
    > U ciebie normalnie migają 120/min., a u mnie 60/min.
    > Przesiadasz się do mojego samochodu, gdzie akurat się spaliły żarówki i
    > kierunkowskazy migają 3 razy szybciej, czyli 180/min. Myślę, że
    > stwierdzisz, że moje migacze są OK, bo trudno jest uchwycić różnicę
    > pomiędzy 120/min., a 180/min.

    Samo miganie 120 byłoby juz szybkie i pewnie nie raz zwróciłbym uwage, ze
    moje mrugaja duzo szybciej niz przecietnie w innych samochodach.
    Wiec jakbym trafił na cos mrugajace jeszcze szybciej...

    > Zwłąszcza, kiedy nie wiesz z jaką częstotliwością powinny migać, bo
    > norma to dla Ciebie bzdura, a o szybszym działaniu przerywacza nie
    > wiedziałeś.

    Norma to nie jest dla mnie bzdura.
    Norma to jest dla mnie temat dla projektantów samochodów.
    Bzdurą dla mnie jest wymaganie znajomości normy, gdzie wystarczy znajomość
    zaprojektowanego zachowania.
    Ale zapewne na pytaniu o czestotliwośc błąd popełni co drugi a na pytaniu o
    generalna zasade zdecydowanie czesciej padnie prawidłowa odpowiedz.

    Nie wiem jak sie odniesc do twojej powtórzonej uwagi o moim brakue wiedzy w
    kontekscie percepsji szybkosci migania i mojej aktualnej wiedzy w tym
    zakresie. to ma byc złośliwość czy moze uwaga ze skoro niedawno nie
    wiedziałem to obecnie nie jestem w stanie ocenić?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem