  • 1. Data: 2013-07-15 17:11:07
    Temat: Re: Jak cwaniacy naciągają ludzi na Allegro
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-07-18 16:39, __Maciek pisze:
    > Tak przypadkiem na to trafiłem:
    >
    > LM393 (komparator podwójny)
    >
    > Z demontażu, 20zł! DWADZIEŚCIA ZŁOTYCH!
    > http://allegro.pl/d0364-uklad-lm393-pbki-toshiba-a20
    0-i3339618286.html

    > Nowe, normalna cena - 0,25zł
    > http://allegro.pl/art-nowe-komparatory-lm393d-smd8-t
    i-lm393-4szt-i3376619784.html

    > Aż myślałem że mi się numerek pomylił (dawno tego układu nie używałem,
    > a te drogie wyskoczyły jako pierwsze).
    >
    > No ale co tam, wolny rynek...

    Czemu naciągają? To taki sklepik wszystko po 20 zł. On pewnie nie wnika
    co to za układ. Wylutowuje wszystko z płyty głównej i sprzedaje po tej
    cenie. Czasami coś po 40.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 2. Data: 2013-07-15 17:12:41
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-07-15 17:11, Mario pisze:

> [...]
    >>

    > Czemu naciągają? To taki sklepik wszystko po 20 zł. On pewnie nie wnika
    > co to za układ. Wylutowuje wszystko z płyty głównej i sprzedaje po tej

    Kwarc to dla niego układ 14.318.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 3. Data: 2013-07-15 19:51:24
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-07-18 18:22, __Maciek pisze:

    > Kurde, chyba poszukam roboty w demontażu scalaków - wylutuję jeden SO8
    > i już dwie dychy w kieszeni ;-)

    Będą w kieszeni dopiero gdy ktoś to kupi.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2013-07-16 10:23:22
    Temat: Re: Jak cwaniacy naci?gaj? ludzi na Allegro
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-07-19 05:35, Jacek pisze:
    > Dodam, że różnica między tymi aukcjami jest taka, że pierwsza dotyczy osoby
    > szukającej konkretnej części do swojego ukochanego laptopa, a druga
    > elementu elektronicznego potrzebnego elektronikowi w naprawie laptopa.
    >
    > Ja, dla przykładu, kupiłem ostatnio kości po $0.17, gdzie na Allegro ktoś
    > sprzedaje po 20zł.
    >
    > Także jest to szukanie jelenia. A jak jeszcze laptop mało popularny, to i
    > 50zł można żądać...
    >
    > 'Sprzedam bardzo ważny układ do mało popularnego laptopa Toshiba L500D-149.
    > Cena jedyne 55zł;)

    Ktoś potrzebuje bardzo ważny układ do laptopa Toshiba L500D-149. Jeśli
    nie potrafi szukać po sklepach elektronicznych to może trafi na ofertę,
    w której jest istotna dla niego informacja, że jest to element do jego
    laptopa. Gdyby nie ta oferta to musiał by oddać laptopa do serwisu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 5. Data: 2013-07-16 11:47:12
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-07-19 11:17, Jacek pisze:

    > I z tego powodu, że nie wie, iż żarówka do jego najnowszego modelu, to
    > poprostu jakaś tam FF12Sr za 3 złote, pójdzie kupić do autoryzowanego
    > serwisu tę samą żarówkę za 30.

    Wiedza kosztuje.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 6. Data: 2013-07-16 11:55:34
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-07-19 11:19, Jacek pisze:

    > Są Grzegorzu ludzie, którzy nie potrafią przekładać nazwy elementu na model
    > urządzenia, więc szuka z klapkami na oczy 'do mojego laptopa'. O takich
    > ludzi mi chodzi.

    W sumie to nie uważam, że wszystkie chwyty dozwolone i tez drażni mnie
    jak ktoś oszukuje jakieś bezbronne ofiary. Ale tu nie widzę tej
    sytuacji. Jeśli ktoś uparł się żeby wymieniać ten element, a nie potrafi
    go znaleźć, to da zarobić komuś kto mu dostarczy ten element z
    informacją, że jest właśnie z takiego modelu lapka. Swoją drogą taka
    bezradna ofiara nie powinna samodzielnie naprawiać zaawansowanego
    sprzętu. Powinna zanieść do serwisu i dać zarobić fachowcowi, a nie
    przygłupowi który opalarką pozdmuchiwał układy z płyty głównej.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2013-07-16 18:20:35
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-07-19 18:01, sundayman pisze:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^

    > To imho nie ma zastosowania w takim przypadki.
    > Inaczej jeśli kupiłem w Castoramie coś , co w Leroy Merlain mogę kupić
    > taniej - mógłbym ich pozwać. A tutaj nikt nikogo nie wprowadza w błąd -
    > ja mówię "moje HELLO WORLD" kosztuje 1000000 USD. Nie komentuję i nie
    > wypowiadam się o cenach gdzie indziej, podobnie jak w Catoramie nie
    > mówią "idź pan do Leroja, kupisz taniej".

    Jeśli jednak oferowałeś komuś "Hello World" jako program do panowania
    nad światem to wprowadziłeś go w błąd. A gdy sprzedałeś je jako program
    do wyświetlania napisu "Hello World" to może cię dopaść Urząd Skarbowy,
    bo będzie podejrzewał, że faktura sprzedaży nie potwierdza operacji
    gospodarczej, lecz maskuje jakiś transfer pieniędzy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2013-07-17 01:09:52
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-07-19 18:51, sundayman pisze:

    > ale "transfer pieniędzy" nie jest karalny. Jeśli sprzedaż pudełko
    > zapałek za 1000 zł, i zapłacisz podatek - wszystko jest ok.

    Ale US może uznać, ze ta faktura na 1000 zł za paczkę zapałek nie
    opisuje prawdziwego zdarzenia gospodarczego. Może uznać, że robisz
    koszty innej firmie.

    > Karalny jest wtedy kiedy omijasz prawo, unikasz podatków itp.

    Z reguły ludzie postępują racjonalnie. Gdy ktoś wydaje 1000 zł na paczkę
    zapałek to oznacza, że chodzi o coś innego, za czym stoi właśnie
    unikanie podatku.

    > Najlepszym dowodem różne sprzedaże produktów o "specjalnym znaczeniu" -
    > np. grzanki z wzorem Jezusa (byłą taka), samochód rozpierdzielony przez
    > meteoryt, itp. Wszystko to jest legalne, o ile zapłacisz właściwe podatki.

    Jeśli to jest towar kolekcjonerski to być może. W obrocie gospodarczym
    jeśli będziesz kupował od kogoś materiały po cenie 10 razy większej niż
    u konkurencji to się nie zdziw, że US nie uzna tych faktur i ci naliczy
    podatek według własnych obliczeń.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2013-07-17 01:11:51
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-07-19 18:30, A.L. pisze:

    > I co ten Urzad Skarbowy zrobi? Do "domiar" jak za Komuny?

    Odrzuci ci te faktury i zrobi postępowanie karno skarbowe, twierdząc ze
    popełniłeś przestępstwo poświadczając nieprawdę w dokumentach.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 10. Data: 2013-07-17 01:15:36
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-07-19 20:06, A.L. pisze:

    > No i wlasnie tak powinno byc

    Tia. Ty masz ryczałt. Kupujesz zapałki po 50 gr i sprzedajesz je po 1000
    zł firmie na pełnej księgowości. A najlepiej jeśli to firma twojej żony.
    I urzędnicy państwowi muszą się zgodzić z twoja argumentacją.

    --
    pozdrawiam
    MD