  • Data: 2009-10-30 07:55:28
    Temat: Re: Jak bezbolesnie i prosto rozmontowac obudowe DIP
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik T.M.F. napisał:

    > A co sie ma podtrawic? Zlota HNO3 nie trawi, aluminium takze. Nozki
    > zezre, ale to nie problem.

    Miedź, kochaneńki, miedź... Póki nie rozbierzesz to nie wiesz jaka jest
    metalizacja a na układy z metalizacja miedziana obecnie łatwo się nadziać.
    Takoż wszelkie warstwy metalizacji pośrednich, wszelkie via - często z
    wolframu albo molibdenu są robione a to już jest narażone na reakcję z
    azotowym.
    Zresztą z tym niezjadaniem aluminium to też nie tak - Al w masie w
    azotowym się powinno spasywować i nie reagować ale warstwa cienka ma
    szansę utlenić się na wylot zanim dostateczną grubość tlenku wytworzy -
    sprawdź jakie w elektrochemii wytwarza się warstwy przy alodynowaniu a
    jaką grubość ma naparowany/napylony próżniowo metal na krzemie.

    --
    Darek