  • Data: 2009-10-30 09:47:59
    Temat: Re: Jak bezbolesnie i prosto rozmontowac obudowe DIP
    Od: Marcin <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Oct 30, 8:15 am, "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> wrote:

    > Ty "gdzieś czytałeś" a ja w technologii struktur krzemowych od ćwierci
    > wieku siedzę - okresowo praktycznie, temy rencamy, ostatnie osiem lat
    > trawione chipy w ilościach masowych oglądałem. Przy rozbieraniu układu
    > scalonego nie chodzi o to żeby gdzieniegdzie metalizacja, zgodnie z
    > teorią, raczyła pozostać. Chodzi o to żeby pozostała w praktyce możliwie
    > na jak największej powierzchni - bo jako praktyk nie śmiem żądać żeby
    > pozostała wszędzie.

    Wystwie w przyszlym tygodniu zdjecie wytrawionej wyzyej wspomnianej
    ATMEGI i moze jeszcze czegos :) I zapewniam, ze metalizacje cala
    widac; ba, uklad tak spreparowany jest w pelni funkcjonalny ( no moze
    trzeba go zakryc zeby swiatlo nie padalo bezposrednio na strukture, bo
    sie czasami dziwne rzeczy dzieja, glownie zmiana pradow).

    . Ładne to są pod mikroskopem układy do
    > dwóch warstw metalizacji w technologiach rzędu 1 um. Układu 90 nm nie ma
    > po co pod mikroskop optyczny wsadzać - chyba żeby pady policzyć.

    Ja najwiecej ukladow widze w 0.35um albo 0.18um - w wiekszosci
    produkcja TSMC. I przy obiektywach x100 w mikroskopie optycznym
    naprawde ladnie widac.

    [...] Może i komuś chce się tak bawić -
    > osobiście, jak już pisałem, nie trawiłem obudów a jedynie efekty takiego
    > trawienia oglądałem (klnąc szpetnie jak za dużo się powytrawiało).

    Chronienie azuru po to na przyklad, zeby zrobic "FIB" czyli drobne
    modyfikacje na strukturze - ciecie albo laczenie sciezek metalizacji.
    Struktura zostaje caly czas w okudowie, bonding nienaruszony. Po
    modyfikacji zalewa sie wytrawiona "dziure" na powrot zywica i mozna
    wlozyc uklad do podstawki, zeby sprawdzic jak/czy dziala :)