  • Data: 2009-12-15 09:42:41
    Temat: Re: Jak archiwizować, żeby nie zwariować
    Od: John Smith <u...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    szczepan napisał(a):
    > Zaznaczam, że nie jestem do końca normalnym człowiekiem. Mam swego
    > rodzaju obsesje opisywania zdjęć (gdzie, kiedy i w jakich
    > okolicznościach były robione). W jaki sposób można hurtowo opisać
    > zdjęcia , tak żeby były zawsze do nich przypisane, niezależnie z
    > jakiego programu będę korzystał (czy ten dżingiel nazywa się exif?).
    > Czy można przeczytać taką informacje z poziomu każdej przeglądarki? W
    > jaki sposób odnajdujecie zdjęcia w zasobach liczących kilkanaście
    > tysięcy zdjęć. Czy jak dam "gwiazdkę" w picasso to jest ona wpisywana
    > w exif zdjęcia raz na zawsze?

    Ja od 5 lat stosuję tą samą metodę. Zdjęcia przy ściąganiu z karty
    sortowane są na podstawie daty w EXIF-ie do osobnych folderów, po czym:
    - do nazwy folderu dopisuję na końcu opis, np miejsce wykonania lub
    okazję, np. "2007_12_25 (Gwiazdka na Hawajach)"
    - ew. dzielę foldery na mniejsze lub łączę po kilka z tego samego
    miejsca, wyjazdu lub imprezy
    - dodaję hierarchię katalogów z numerami lat (2008, 2009, 2010, itd.) i
    przerzucam tam foldery z lat ubiegłych
    - do wybranych zdjęć dodaję gwiazdki w Picasie (niestety interpretowaną
    tylko w niej samej)
    - czasem robię kopie wybranych galerii w osobnych folderach, z osobnymi
    opisami, np. "Dzieciątka, Mikołaje i Gwiazdory Polski w świetle
    jarzeniowym zimnym (kadry pionowe)"

    Zalety:
    - automatyczne sortowanie chronologiczne
    - opisy widziane "wszędzie" (dopóki się w komputerach nie znudzi idea
    systemów plików)

    --
    Mirek