  • 1. Data: 2011-05-10 14:18:56
    Temat: Jai tester do skretki (rj45)
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Polecicie jakis tani tester do skretek z zalozonymi rj45 ? Badajacy tylko i
    wylacznie czy istnieje polaczenie a nie jego jakosc. Taki, aby widocznosc
    polaczenia byla na obu koncach a nie tylko na jednym. No i oczywsicie aby
    pokazywal zamienione pary itp.

    Fantom
    --
    sprzedam router cisco 2811
    http://allegro.pl/router-cisco-2811-rack-i1607122997

  • 2. Data: 2011-05-10 17:24:17
    Temat: Re: Jai tester do skretki (rj45)
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Fantom" napisał w wiadomości grup

    Witam
    >Polecicie jakis tani tester do skretek z zalozonymi rj45 ? Badajacy
    >tylko...

    ja mam taki najtańszy
    http://allegro.pl/tester-sieci-kabli-lan-i-telefonic
    znych-083-i1587182780.html

    to co opisałeś w 100% się pokrywa

  • 3. Data: 2011-05-10 18:42:23
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-05-10 16:18, Fantom pisze:
> [...]
    > polaczenia byla na obu koncach a nie tylko na jednym. No i oczywsicie aby

    Na allegro masz tego całą masę. Przy twoich wymaganiach powinien
    wystarczyć najtańszy (~10PLN) z sygnalizacją na diodach.

    http://allegro.pl/akcesoria-sieciowe-testery-sieci-4
    443

    Ja używam czegoś takiego:
    http://allegro.pl/listing.php/search?string=MT8108&c
    ategory=4443

    Ma tę zaletę, że potrafi pokazać odległość od uszkodzenia (z
    dokładnością do ~0,5m).

  • 4. Data: 2011-05-10 18:44:34
    Od: "mkonst" <m...@n...pl>

    blur wrote:
    > Użytkownik "Fantom" napisał w wiadomości grup

> [...]

    Tez mam taki, uruchomiłem całą sieć domową z kablami ułożonymi podtynkowo i
    znakomicie się spisał.
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 5. Data: 2011-05-10 19:45:34
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 10.05.2011 20:42, Zbych wrote:

    > Ma tę zaletę, że potrafi pokazać odległość od uszkodzenia (z
    > dokładnością do ~0,5m).

    Do jakiego uszkodzenia? Potrafi coś wykryć oprócz ewidentnego zwarcia
    czy przerwy?
    A zaszycie typu 11223344 z obydwu stron?

    Mirek.

  • 6. Data: 2011-05-10 20:25:04
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 10.05.2011 21:45, Mirek wrote:

    > Do jakiego uszkodzenia? Potrafi coś wykryć oprócz ewidentnego zwarcia
    > czy przerwy?

    Sprawdzałem tylko przerwy.

    > A zaszycie typu 11223344 z obydwu stron?

    Nie rozumiem.

  • 7. Data: 2011-05-10 21:09:22
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 10.05.2011 22:25, Zbych wrote:

    > Sprawdzałem tylko przerwy.

    > Nie rozumiem.

    Skrót myślowy - normalnie rj-tkę zaszywa się 11233244 - teraz rozumiesz?

    Ale skoro mierzy odległość do przerwy... to pewnie mierzy pojemność i
    takie złe zaszycie też powinien wykryć.

    Mirek.

  • 8. Data: 2011-05-10 21:17:01
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 10.05.2011 23:09, Mirek wrote:

    > Skrót myślowy - normalnie rj-tkę zaszywa się 11233244 - teraz rozumiesz?

    Ja raczej RJ zaciskam, nie szyję, ale ja to truskawi cukrem...

    > Ale skoro mierzy odległość do przerwy... to pewnie mierzy pojemność i
    > takie złe zaszycie też powinien wykryć.

    Ja raczej stawiam na reflektometrię niż pomiar pojemności.

  • 9. Data: 2011-05-11 15:56:51
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 10.05.2011 23:17, Zbych wrote:

    > Ja raczej RJ zaciskam, nie szyję, ale ja to truskawi cukrem...

    A gniazdko? W gniazdku też można pomylić - po ciemku wszystkie są szare ;)

    > Ja raczej stawiam na reflektometrię niż pomiar pojemności.

    Wątpie za tą cenę. Ale co mi z takiej reflektometrii jak nie mam
    wykresu? Nie sądzę też żeby wykryło np. przewierconego a później
    połączonego na skrętkę i taśmę izolacyjną.

    Mirek.

  • 10. Data: 2011-05-11 17:00:59
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-10 19:24, blur pisze:
    > Witam
    >
    > ja mam taki najtańszy
    > http://allegro.pl/tester-sieci-kabli-lan-i-telefonic
    znych-083-i1587182780.html
    Potwierdzam, najprostsze rozwiązanie i najlepsze.
    Od siebie jeszcze dodam że mam 4 szt tego sprzętu, tak by mieć kilka
    nadajników i kilka odbiorników - czasem łatwiej jest zapiąc 4 odbiorniki
    i sprawdzić od razu 4 przewody, niż biegać 4x przez pół budynku ;)

    Do bardziej zaawansowanych testów - bardzo dobrze jest mieć laptopa z
    1Gbit sieciówką Marvella - jest do nich "virtual cable tester" - darmowy
    soft marvela, który testuje przewód eth - podaje czy jest parowanie,
    przerwa/zwarcie na której parze i w jakiej odległości od laptopa (+/-
    0.5m), długość całego przewodu (obojętnie czy uszkodzonego czy
    sprawnego) itp. Czyli robi tyle co tester za >250zł a jest niejako
    gratis w laptopie ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173