  • 51. Data: 2010-07-22 15:22:42
    Temat: Re: JAKI MOTOCYKL?
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Na ktorej stronie wyskakuje ten HD i reszta?

    Na 2 i 3.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 52. Data: 2010-07-22 15:25:08
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Ani nie ma czym skrecic, ani zahamowac;)

    Ze skrecaniem to bez przesady - nie jest az tak ciezko. Co do hamowania -
    fakt, wiekszosc czopkow ma pojedyncza tarcze niestety, ale sa tez modele z
    podwojna, ktore hamuja calkiem niezle.

    > Powiedz mi jeszcze, ze takim warriorem nie da sie przycisnac, bo slaby.

    Nikt mu nie polecal Warriora na poczatek :-)

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 53. Data: 2010-07-22 16:05:49
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 22.07.2010 Dysiek <b...@b...pl> napisał/a:
> [...]
    AAAAAAAhUw/qljehmO9psw/s1600/img_8536.jpg>

    > Tak, to powyzsze to dla mnie kasyk po lekkich przerobkach. Generlanie autor
    > watku pod klasyczny motocykl podpina Warriora
    > (http://tnij.org/hn9a),

    Wiesz dla mnie to wygląda trochę jak odwłok owada, nieudolnie przyczepiony
    do przedniego zawieszenia z jakiegoś motocykla.

    > a znacznie mu blizej to typowego cruisera/choppera
    > niz innego typu motocykla, stad moja propozycja aby zakupil se Shadow 750.

    Właśnie się dowiedziałem że istnieje armatura nadająca się na pierwszy,
    do nauki, itd, zapewnia też zero gleb parkingowych. Tak to właśnie ten
    motocykl:
    <http://4.bp.blogspot.com/_LxZ4Mi3rR3Q/S_ysFSOYLKI/A
    AAAAAAAfkw/3wBB8WGF0FM/s1600/img_4097.jpg>

    ;-)

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 54. Data: 2010-07-22 16:10:27
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > motocykl:
    > <http://4.bp.blogspot.com/_LxZ4Mi3rR3Q/S_ysFSOYLKI/A
    AAAAAAAfkw/3wBB8WGF0FM/s1600/img_4097.jpg>

    Dobre ;-) A na poczatek jezeli ktos chce sie bawic w armature i nie jest za
    duzy to z czystym sumieniem mozna polecic Virago 535 w wersji 46 KM.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 55. Data: 2010-07-22 17:49:13
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 22 Lip, 13:03, "Dysiek" <b...@b...pl> wrote:

    > Raczej ciezko - raz ze trzymaja cene, dwa ze sa ciezkie dosyc. Choc z
    > drugiej strony polecana tutaj w FAQ Honda NTV650 wazy ~190 kg, a np. Virago
    > 750 ~220 kg. Co do hamulcow da sie znalezc czopki, ktore hamuja calkiem
    > dobrze.
    No i wierzysz w to, że 30 kg poupychane tu i ówdzie nie robi wielkiej
    różnicy? Poza tym porównywanie wagi w motocyklu typu NTV a Virago to
    małe nie porozumienie.

    Co do hamulców, całkiem dobrze hamować to sobie może jakaś 125 a nie
    220 kg żelastwa które można pogonić > 150 km/h bo wtedy to "całkiem
    dobrze" może być za mało.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 56. Data: 2010-07-22 18:56:04
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    Kefir pisze:

    > Ciekawa teoria. Koniecznie napisz otem cos wiency. Jak przyciezkawe
    > zelazo wymuszajace pozycje "nogami do przodu" uczy jezdzic?
    > Acha - jesli akurat tak sie sklada ze jestes posiadaczem czegos
    > takiego i/lub nigdy nie jezdziles czyms innym niz chopper/crusier to
    > dla mnie EOT.

    Kefciu, nie rozpędzaj się, bo to działa w obie strony. Jak ktoś nauczy
    się na _współczesnym_ nakedzie czy plastiku to też po przesiadce na
    cruisera czy czopera nie będzie umiał jeździć. Współczesne motocykle
    wypaczają nawyki w drugą stronę, vide: nie używanie tylnego hamulca,
    zmiana biegów bez sprzęgła czy hamowanie dwoma palcami. A już
    arcyprzykładem jest obawa przed kupnem moto bez ABS-u. Umiejętności
    trzeba dostosować do konkretnego żelastwa, bo różnice w
    charakterystykach pomiędzy różnymi typami motocykli się coraz bardziej
    pogłębiają.

    pozdr
    DP
    TL-S

  • 57. Data: 2010-07-22 19:17:25
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    Ivam pisze:
    > Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości grup

    > Ja tez wklepalem i na pierwszej stronie google grafika widze:
    > - Kawasaki ER 5
    > - Jawe TS'ke 350
    > - ETZ 251
    > - Triumph America (ktory wg strony na ktorej to zdjecie sie znajduje ma
> [...]

    I bardzo dobre wyniki Ci wyszły.
    Zapędzacie się w kozi róg zakładając, że jest tylko jeden klasyczny
    'klasyk'. Pewnie większość z Was po dłuższej dyskusji zgodzi się, że
    będzie to coś a'la Bonneville, ale IMO zapominacie o określeniu 'klasyk
    gatunku'. Są klasyki ścigaczy, klasyki nakedów, klasyki turystyków,
    klasyki chopperów, a nawet klasyki enduro i nie znajdziecie złotego
    środka. I to jest najfajniejsze w motocykliźmie, swoboda wyboru.

    pozdr
    DP
    TL-S

  • 58. Data: 2010-07-22 20:10:03
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości grup
    > Ze skrecaniem to bez przesady - nie jest az tak ciezko. Co do hamowania -
    > fakt, wiekszosc czopkow ma pojedyncza tarcze niestety, ale sa tez modele z
    > podwojna, ktore hamuja calkiem niezle.

    2 tarcze nie oznaczaja, ze hamowac bedzie sie naprawde skutecznie. Wez sie
    przewiez ktoryms scigaczem ze stajni yamahy z monoblokowymi zaciskami, potem
    wsiadz np. na fazera z tymi samymi hamulcami, a potem wsiadz na TDM z tymi
    samymi hamulcami. Niby bardzo podobne uklady, zaciski te same, pompy tylko
    rozne (acz nie zawsze), a hamuja bardzo roznie. Akurat nowy warrior tez ma
    te hamulce, ale nie chce mi sie wierzyc, ze bedzie hamowal tak samo jak
    R6/R1.

    > Nikt mu nie polecal Warriora na poczatek :-)

    Co nie zmienia faktu, ze argument "czoper jest slaby, wiec jest dobry na
    poczatek" IMHO jest do bani. Kumpel mial virago 535, a jezdzil caly czas na
    maksa. Przed zakretem zwalnial drastycznie (na tyle na ile sie dalo), a
    potem palnik do konca obrotomierza. Nie wyszlo mu to na dobre, a wcale nie
    mial za duzo mocy.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 59. Data: 2010-07-22 20:18:41
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    >No i wierzysz w to, że 30 kg poupychane tu i ówdzie nie robi wielkiej
    >różnicy? Poza tym porównywanie wagi w motocyklu typu NTV a Virago to
    >małe nie porozumienie.

    Nieporozumienie jesli juz ;-) Dzisiaj jechalem Virago 535 a potem Shadow
    (mniej wiecej 30-40 kg roznicy) i pomimo tego, ze nie jestem miesniakem
    dalem bez problemu rade.

    >Co do hamulców, całkiem dobrze hamować to sobie może jakaś 125 a nie
    >220 kg żelastwa które można pogonić > 150 km/h bo wtedy to "całkiem
    >dobrze" może być za mało.

    Nikt normalny nie jezdzi 150 km/h na czopku to po pierwsze. Po drugie
    wychodzac z Twojego zalozenia powinnismy jezdzic czolgami, bo tylko wtedy
    byloby bezpiecznie.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 60. Data: 2010-07-22 20:22:43
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > 2 tarcze nie oznaczaja, ze hamowac bedzie sie naprawde skutecznie. Wez sie
    > przewiez ktoryms scigaczem ze stajni yamahy z monoblokowymi zaciskami,

    Nigdy nie wsiade na takie cos ;-) Mialem okazje jechac Virago 750 w dwoch
    wersjach - dwie tarcze daja bardzo duzo, ale fakt, przy nowoczesnych
    motocyklach wymiekaja jezeli chodzi o skutecznosc.

> [...]
    > potem palnik do konca obrotomierza. Nie wyszlo mu to na dobre, a wcale nie

    Widocznie chopper nie byl dla niego - to sa motocykle do dostojnego bujania
    sie a nie zapierdzelania ile fabryka dala. Mocno nierozsadne jest jechac
    nimi powyzej 120 km/h. No i nie maja obrotomierza ;-)

    Pozdrawiam
    Dysiek