-
51. Data: 2010-07-22 15:22:42
Temat: Re: JAKI MOTOCYKL?
Od: "Dysiek" <b...@b...pl>
> Na ktorej stronie wyskakuje ten HD i reszta?
>
Na 2 i 3.
Pozdrawiam
Dysiek
-
52. Data: 2010-07-22 15:25:08
Temat: Re: JAKI MOTOCYKL?
Od: "Dysiek" <b...@b...pl>
> Ani nie ma czym skrecic, ani zahamowac;)
>
Ze skrecaniem to bez przesady - nie jest az tak ciezko. Co do hamowania -
fakt, wiekszosc czopkow ma pojedyncza tarcze niestety, ale sa tez modele z
podwojna, ktore hamuja calkiem niezle.
> Powiedz mi jeszcze, ze takim warriorem nie da sie przycisnac, bo slaby.
Nikt mu nie polecal Warriora na poczatek :-)
Pozdrawiam
Dysiek
-
53. Data: 2010-07-22 16:05:49
Temat: Re: JAKI MOTOCYKL?
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 22.07.2010 Dysiek <b...@b...pl> napisał/a:
>> To co jest wg. Ciebie klasyczne? Tak bez nazywania tytu?em strony? To:
>> <http://1.bp.blogspot.com/_LxZ4Mi3rR3Q/TEc3r-vE15I/A
AAAAAAAhUw/qljehmO9psw/s1600/img_8536.jpg>
>
> Tak, to powyzsze to dla mnie kasyk po lekkich przerobkach. Generlanie autor
> watku pod klasyczny motocykl podpina Warriora
> (http://tnij.org/hn9a),
Wiesz dla mnie to wygląda trochę jak odwłok owada, nieudolnie przyczepiony
do przedniego zawieszenia z jakiegoś motocykla.
> a znacznie mu blizej to typowego cruisera/choppera
> niz innego typu motocykla, stad moja propozycja aby zakupil se Shadow 750.
>
Właśnie się dowiedziałem że istnieje armatura nadająca się na pierwszy,
do nauki, itd, zapewnia też zero gleb parkingowych. Tak to właśnie ten
motocykl:
<http://4.bp.blogspot.com/_LxZ4Mi3rR3Q/S_ysFSOYLKI/A
AAAAAAAfkw/3wBB8WGF0FM/s1600/img_4097.jpg>
;-)
--
kakmaratgmaildotcom
-
54. Data: 2010-07-22 16:10:27
Temat: Re: JAKI MOTOCYKL?
Od: "Dysiek" <b...@b...pl>
> Właśnie się dowiedziałem że istnieje armatura nadająca się na pierwszy,
> do nauki, itd, zapewnia też zero gleb parkingowych. Tak to właśnie ten
> motocykl:
> <http://4.bp.blogspot.com/_LxZ4Mi3rR3Q/S_ysFSOYLKI/A
AAAAAAAfkw/3wBB8WGF0FM/s1600/img_4097.jpg>
Dobre ;-) A na poczatek jezeli ktos chce sie bawic w armature i nie jest za
duzy to z czystym sumieniem mozna polecic Virago 535 w wersji 46 KM.
Pozdrawiam
Dysiek
-
55. Data: 2010-07-22 17:49:13
Temat: Re: JAKI MOTOCYKL?
Od: AZ <a...@g...com>
On 22 Lip, 13:03, "Dysiek" <b...@b...pl> wrote:
>
> Raczej ciezko - raz ze trzymaja cene, dwa ze sa ciezkie dosyc. Choc z
> drugiej strony polecana tutaj w FAQ Honda NTV650 wazy ~190 kg, a np. Virago
> 750 ~220 kg. Co do hamulcow da sie znalezc czopki, ktore hamuja calkiem
> dobrze.
No i wierzysz w to, że 30 kg poupychane tu i ówdzie nie robi wielkiej
różnicy? Poza tym porównywanie wagi w motocyklu typu NTV a Virago to
małe nie porozumienie.
Co do hamulców, całkiem dobrze hamować to sobie może jakaś 125 a nie
220 kg żelastwa które można pogonić > 150 km/h bo wtedy to "całkiem
dobrze" może być za mało.
--
Artur
ZZR 1200
-
56. Data: 2010-07-22 18:56:04
Temat: Re: JAKI MOTOCYKL?
Od: Don Pedro <n...@o...pl>
Kefir pisze:
> Elou!
> On Jul 21, 3:30 pm, "Dysiek" <b...@b...pl> wrote:
>>> Poszukuje motocykla duzego, cos na ksztalt warriora. Jestem raczej
>>> zwolennikiem klasycznych ksztaltow. Nie jestem przywiazany do zadnej
>>> marki.
>> Proponuje Honde Shadow 750 - duzy motocykl a jednoczesnie nie ma nadmiaru
>> mocy przez co nie jest arcy-trydny do nauki jezdzenia na moto.
>
> Ciekawa teoria. Koniecznie napisz otem cos wiency. Jak przyciezkawe
> zelazo wymuszajace pozycje "nogami do przodu" uczy jezdzic?
> Acha - jesli akurat tak sie sklada ze jestes posiadaczem czegos
> takiego i/lub nigdy nie jezdziles czyms innym niz chopper/crusier to
> dla mnie EOT.
Kefciu, nie rozpędzaj się, bo to działa w obie strony. Jak ktoś nauczy
się na _współczesnym_ nakedzie czy plastiku to też po przesiadce na
cruisera czy czopera nie będzie umiał jeździć. Współczesne motocykle
wypaczają nawyki w drugą stronę, vide: nie używanie tylnego hamulca,
zmiana biegów bez sprzęgła czy hamowanie dwoma palcami. A już
arcyprzykładem jest obawa przed kupnem moto bez ABS-u. Umiejętności
trzeba dostosować do konkretnego żelastwa, bo różnice w
charakterystykach pomiędzy różnymi typami motocykli się coraz bardziej
pogłębiają.
pozdr
DP
TL-S
-
57. Data: 2010-07-22 19:17:25
Temat: Re: JAKI MOTOCYKL?
Od: Don Pedro <n...@o...pl>
Ivam pisze:
> Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:i292fh$9ng$...@i...gazeta.pl...
>>> głupie Google Images wpiszesz "klasyczny motocykl" to choppera tam nie
>>> ujżysz :-)
>>
>> Wklepalem i widze np. HD, Intrudera, Dragstara...
>
> Ja tez wklepalem i na pierwszej stronie google grafika widze:
> - Kawasaki ER 5
> - Jawe TS'ke 350
> - ETZ 251
> - Triumph America (ktory wg strony na ktorej to zdjecie sie znajduje ma
> "typowo chopperowa sylwetke")
> - Honda CB 1100
> - kilka Junakow
> - SR 500
> - BMW R1200R
> - Kawasaki Zephyr 1100
> - Ural Solo 750
> - Triumph Bonneville
> - Suzuki GSX 1400
> - "Robaczek" - custom Janusza Kuzy
I bardzo dobre wyniki Ci wyszły.
Zapędzacie się w kozi róg zakładając, że jest tylko jeden klasyczny
'klasyk'. Pewnie większość z Was po dłuższej dyskusji zgodzi się, że
będzie to coś a'la Bonneville, ale IMO zapominacie o określeniu 'klasyk
gatunku'. Są klasyki ścigaczy, klasyki nakedów, klasyki turystyków,
klasyki chopperów, a nawet klasyki enduro i nie znajdziecie złotego
środka. I to jest najfajniejsze w motocykliźmie, swoboda wyboru.
pozdr
DP
TL-S
-
58. Data: 2010-07-22 20:10:03
Temat: Re: JAKI MOTOCYKL?
Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:i29nsu$lph$...@i...gazeta.pl...
> Ze skrecaniem to bez przesady - nie jest az tak ciezko. Co do hamowania -
> fakt, wiekszosc czopkow ma pojedyncza tarcze niestety, ale sa tez modele z
> podwojna, ktore hamuja calkiem niezle.
2 tarcze nie oznaczaja, ze hamowac bedzie sie naprawde skutecznie. Wez sie
przewiez ktoryms scigaczem ze stajni yamahy z monoblokowymi zaciskami, potem
wsiadz np. na fazera z tymi samymi hamulcami, a potem wsiadz na TDM z tymi
samymi hamulcami. Niby bardzo podobne uklady, zaciski te same, pompy tylko
rozne (acz nie zawsze), a hamuja bardzo roznie. Akurat nowy warrior tez ma
te hamulce, ale nie chce mi sie wierzyc, ze bedzie hamowal tak samo jak
R6/R1.
> Nikt mu nie polecal Warriora na poczatek :-)
Co nie zmienia faktu, ze argument "czoper jest slaby, wiec jest dobry na
poczatek" IMHO jest do bani. Kumpel mial virago 535, a jezdzil caly czas na
maksa. Przed zakretem zwalnial drastycznie (na tyle na ile sie dalo), a
potem palnik do konca obrotomierza. Nie wyszlo mu to na dobre, a wcale nie
mial za duzo mocy.
--
pzdr:
Ivam
-
59. Data: 2010-07-22 20:18:41
Temat: Re: JAKI MOTOCYKL?
Od: "Dysiek" <b...@b...pl>
>No i wierzysz w to, że 30 kg poupychane tu i ówdzie nie robi wielkiej
>różnicy? Poza tym porównywanie wagi w motocyklu typu NTV a Virago to
>małe nie porozumienie.
Nieporozumienie jesli juz ;-) Dzisiaj jechalem Virago 535 a potem Shadow
(mniej wiecej 30-40 kg roznicy) i pomimo tego, ze nie jestem miesniakem
dalem bez problemu rade.
>Co do hamulców, całkiem dobrze hamować to sobie może jakaś 125 a nie
>220 kg żelastwa które można pogonić > 150 km/h bo wtedy to "całkiem
>dobrze" może być za mało.
Nikt normalny nie jezdzi 150 km/h na czopku to po pierwsze. Po drugie
wychodzac z Twojego zalozenia powinnismy jezdzic czolgami, bo tylko wtedy
byloby bezpiecznie.
Pozdrawiam
Dysiek
-
60. Data: 2010-07-22 20:22:43
Temat: Re: JAKI MOTOCYKL?
Od: "Dysiek" <b...@b...pl>
> 2 tarcze nie oznaczaja, ze hamowac bedzie sie naprawde skutecznie. Wez sie
> przewiez ktoryms scigaczem ze stajni yamahy z monoblokowymi zaciskami,
Nigdy nie wsiade na takie cos ;-) Mialem okazje jechac Virago 750 w dwoch
wersjach - dwie tarcze daja bardzo duzo, ale fakt, przy nowoczesnych
motocyklach wymiekaja jezeli chodzi o skutecznosc.
>> Co nie zmienia faktu, ze argument "czoper jest slaby, wiec jest dobry na
> poczatek" IMHO jest do bani. Kumpel mial virago 535, a jezdzil caly czas
> na maksa. Przed zakretem zwalnial drastycznie (na tyle na ile sie dalo), a
> potem palnik do konca obrotomierza. Nie wyszlo mu to na dobre, a wcale nie
> mial za duzo mocy.
Widocznie chopper nie byl dla niego - to sa motocykle do dostojnego bujania
sie a nie zapierdzelania ile fabryka dala. Mocno nierozsadne jest jechac
nimi powyzej 120 km/h. No i nie maja obrotomierza ;-)
Pozdrawiam
Dysiek