    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Izolowany konwerter zrobić z RS232 na RS485
    Date: Fri, 22 Sep 2017 22:05:41 -0500

    news:1tvazsspi3kcn.gpnzmmyx3ujw.dlg@40tude.net...

    > Ale 16550 chyba jeszcze tego nie ma.
    > Wiec malo ktory program ma :-(

    Ficzerek ten się nazywa "RS-485 half duplex direction control".

    Chyba masz rację, oryginalny 16C550 tego jeszcze nie miał,
    miały to późniejsze chipy EXARa - od lat jestem jak widać rozpieszczony
    używając uartów klasy XR16C850 i podobnych która mają właśnie taki
    ficzerek i nie zdawałem sobie nawet sprawy jaki szczęściarz ze mnie ;-)

    4.18 Feature Control Register (FCTR) - Read/Write
    This register controls the XR16C2850 new functions that are not available in
    ST16C550 or ST16C650A.
    FCTR[1:0]: Auto RTS Hysteresis
    User selectable RTS# hysteresis levels for hardware flow control
    application. After reset, these bits are set to
    "0" to select the next trigger level for hardware flow control. See Table 5
    for more details.
    FCTR[2]: IrDa RX Inversion
    . Logic 0 = Select RX input as encoded IrDa data (Idle state will be logic
    0).
    . Logic 1 = Select RX input as inverted encoded IrDa data (Idle state will
    be logic 1).
    FCTR[3]: Auto RS-485 Direction Control
    . Logic 0 = Standard ST16C550 mode. Transmitter generates an interrupt when
    transmit holding register
    becomes empty and transmit shift register is shifting data out.
    . Logic 1 = Enable Auto RS485 Direction Control function. The direction
    control signal, RS485 pin, changes
    its output logic state from low to high one bit time after the last stop bit
    of the last character is shifted out.
    Also, the Transmit interrupt generation is delayed until the transmitter
    shift register becomes empty. The
    RS485 output pin will automatically return to a logic low when a data byte
    is loaded into the TX FIFO.
    https://www.exar.com/ds/16c850-231-080905.pdf
    No piknie.

    > tylko TEMT przerwania nie zglasza.
    > wiec musisz procesor zmarnowac na pilnowanie, albo jakies
    > przerwanie/timer dobrac do predkosci :-P

    No tak, lepiej mieć ficzerek opisany wyżej :-)