eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIzera jednak z ChinRe: Izera jednak z Chin
  • Data: 2022-11-24 17:15:23
    Temat: Re: Izera jednak z Chin
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2022-11-24 o 10:31, J.F pisze:
    > On Wed, 23 Nov 2022 18:08:01 +0100, T. wrote:
    >> W dniu 2022-11-22 o 15:08, J.F pisze:
    >>> On Tue, 22 Nov 2022 12:12:31 +0100, T. wrote:
    >>>> W dniu 2022-11-22 o 11:44, J.F pisze:
    >>>>> On Mon, 21 Nov 2022 19:04:52 +0100, T. wrote:
    >>>>>> W dniu 2022-11-21 o 16:39, ii pisze:
    >>>>>>> W dniu 21.11.2022 o 13:23, J.F pisze:
    >>>>>>> ...
    >>>>>>>> No chyba, ze taka przyszlosc motoryzacji - chinczyki bedą dostarczac
    >>>>>>>> prawie wszystko, a lokalne firemki zaprojektują lusterka.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Od lusterek odchodzi się.
    >>>>>>
    >>>>>> Prawie wszystkie elementy samochodów są produkowane w Polsce. Skąd takie
    >>>>>> kompleksy?
    >>>>>
    >>>>> Z zycia.
    >>>>> Zobacz ilu producentow na swiecie upadlo, a ilu ciagle zyje.
    >>>>>
    >>>>> To jaka szanse ma jedna nieduza polska fabryczka?
    >>>>> Chyba, ze PiS zrobi koncern swiatowy ... ale Unia na to nie pozwoli
    >>>>> :-)
    >>>>>
    >>>>> Wracamy wiec do realiow - samochod zaprojektuje Geely, na czesciach z
    >>>>> Geely. Czesci moze bedziemy mogli robic, ale w/g projektu Geely.
    >>>>>
    >>>>> I albo PiS zaplaci krocie za caly nowy projekt, albo mniej za drobne
    >>>>> zmiany. Ktore byc moze bedziemy mogli zrobic samodzielnie.
    >>>>>
    >>>>> Jakies tam inne przetłoczenia na karoserii, listwy ozdobne,
    >>>>> grill chlodnicy, nieco inna deska ... jak sie uprzec,
    >>>>> to moze nowe lampy.
    >>>>>
    >>>> Ale praktycznie nic nie trzeba będzie projektować - kupuje się gotowce
    >>>> od poddostawców. Oczywiście pewnie wykończenie będzie indywidualne, ale
    >>>> do tego nie potrzeba projektantów z Chin. Groclin zrobi fotele, plastiki
    >>>> to też nie problem, karoseria będzie projektem jakiegoś super-hiper
    >>>> włoskiego projektanta, a cała reszta gotowa ze stocku. Co chcesz
    >>>> wymyślać od początku? Układ kierowniczy, zawieszenie, przekaźniki,
    >>>> przewody, linki, klawisze i pierdylion innych śrubek?
    >>>
    >>> No ale zamawiasz cała "płyte podłogową" z mechanizmami.
    >>> To masz w miare okreslony ksztalt pojazdu.
    >>> Tudziez wiele innych wymiarow.
    >>>
    >>> I niewielki jest margines na fantazje.
    >>>
    >>> A jak sie jeszcze okaze, ze musi ponownie przechodzic badania
    >>> homologacyjne, bo nie wiadomo czy aerodynamika czegos nie zepsula,
    >>> albo czy testy zderzeniowe wytrzyma ... lepiej nic nie zmieniac?
    >>>
    >>>> Ps. Trochę telewizorów to sie u nas robi :-)
    >>>
    >>> "robi" to chyba lepsze slowo, i mam wrazenie, ze ubyło ...
    >>>
    >>> Groclin chyba tez jakąs wpadke zaliczyl ... za wiki
    >>>
    >>> "W dniu 31.01.2019 r. GROCLIN S.A. sprzedał swój zakład w Grodzisku
    >>> Wielkopolskim producentowi ekskluzywnych mebli Adriana i zamierza
    >>> docelowo produkować tylko w swoich fabrykach na Ukrainie i w Bośni"
    >>>
    >>> za to mamy
    >>> https://www.lear.pl/lear-w-polsce/lear-polska
    >>>
    >> Właśnie sam się dziwię, że nasi projektanci nie potrafią nic sensownego
    >> sklecić...
    >
    > Samochodow czy telewizorow?
    >
    > Projektantow samochodow z doswiadczeniem u nas nie ma.
    > No ale mogliby nabrac z czasem. Co bylyby warte ich produkty - trudno
    > powiedziec. trwalosc tych "zachodnich" jest dobra, ale do tego sie
    > latami dochodzi.
    >
    > Tylko samochod to duzy projekt. Trzeba inwestora ktory za to zaplaci,
    > potem zainwestuje w projekt linii produkcyjnych, potem w siec
    > sprzedazy i serwisu. A i to chyba sie nie utrzyma.
    >
    > W dodatku wspolczesne silniki spalinowe to juz powoli sztuka/magia
    > z uwagi na normy emisji ... no ale chcemy elektryczny zaprojektowac.
    >
    > Tu falownik jest sztuką :-)
    >
    > J.

    Samochodów.
    Oczywiście - projektantów takich od zera to nie ma. Ale jednak sporo
    inżynierów pracuje przy samochodach w fabrykach w Polsce. Chyba maja
    oczy, potrafią analizować - wystarczy zrobić jakiś zlot mózgowców z
    fabryk Opla, Stellantis, VW i kilku innych i coś wymyślić. Rozumiem, ze
    to by było obarczone błędami na początku, ale chyba to nie jest
    niewykonalne w określonym czasie. Robić co kilka dni testy zderzeniowe
    prototypów i już.
    Na studiach miałem kilku wykładowców, którzy mnie przeczołgali przy
    kilku projektach inżynierskich. W dzisiejszych czasach praktycznie
    wystarczy kupić 30 szt. odpowiedniego oprogramowania (np. 3DS) i można
    większość spraw policzyć bez budowania prototypów. Zapłacić
    najzdolniejszym, sciągnąć kilka osób nawet z zagranicy (Polacy też
    pracują przy projektach zagranicznych samochodów) i już. Nie potrafię
    tego pojąc, że nie idzie się taką drogą. CO jest tak szczególnego w
    wykonaniu platformy dla samochodu? Można kupić ileś tam modeli aut i
    rozkręcić do śrubek, porównać i wyciągnąć wnioski. Tak do swoich
    osiągnięć dochodzili Japończycy, później Koreańczycy, a dziś Chińczycy.
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: