  • 41. Data: 2021-02-25 19:54:51
    Temat: Re: Izera
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.02.2021 o 19:50, Cavallino pisze:

    > Nie mam nadmiaru prądu z pv.
    > Wszystko zużywam na potrzeby domowe.

    I tyle z mitu elektyków ładowanych po nocach panelami słonecznymi;)
    Takiem żem czuł, że to podpucha;)

    --
    Shrek

  • 42. Data: 2021-02-25 20:42:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 25.02.2021 o 19:07, J.F. pisze:

    >I zapewne ma. Skoro radziecka wielka płyta stoi, to i reaktor by
    >stał. W końcu sam budynek to żadna wyższa szkoła rakietowa.

    Glowy nie dam czy tam w tym betonie nie ma jakiegos cisnienia.
    Ewentualnie - moze byc w krytycznej chwili.

    >Choć z deugiej strony właśnie ostatni gierkowski wiadukt w warszawie
    >dostał ograniczenie do 40;)

    No wlasnie - te we Wroclawiu tez popekaly.

    Ale we Wloszech to sie zawalil :-(

    >Człowieku - w komunie wszystko kradli, więc jak miało być zrobione,
    >to trudno trzeba było brać to pod uwagę i po prostu dawać więcej.
    >Wiesz jaki codename miał u ruskich MiG-25? Gastronom - bo miał w
    >chłodzeniu spirytus. Ponoć były pomysły, żeby zastąpić jakimś
    >skażonym czy metanolem, ale ktoś przytomnie zauważył, że szkolenie
    >personelu naziemnego a być może i pilotów jest droższe niż ubytki na
    >układzie;)

    No ale moze dalo sie zrzucic na wycieki.

    A tu troche glupio - masz wymiary, liczysz mase elementow ... i ile
    wiecej betonu mozna zamowic ?
    A w betonie okreslony procent cementu ... i znow - ilez mozna ?

    >Chciałbym mieć elektrownie atomową w swojej gminie, bo wtedy
    >sralibyśmy kasą i podgrzewali sobie chodniki, żebyich nie odśnieżać:P
    >W sumie teraz już nie, ale kilka lat temu to bym się pewnie chętnie
    >przeprowadził - sprzedałbym mieszkanie, wybudował dom gdzieś
    >niedaleko, zatrudnił w elektrowni i spokojnie sobie żył.

    W Fukushimie tez tak pewnie mysleli :-)

    Co ciekawe - jakos nie slysze o bankructwie z powodu odszkodowan.
    W tej przeludnionej Japonii malo osob mieszkalo w skazonej strefie ?

    >Przecież paszportów nie sprawdzają:P

    A nie wiadomo. Wejscie na basen - na karnet. Darmowy karnet tylko dla
    mieszkancow gminy.

    Park - darmowy. Ale przeciez nie pojedziesz do sasiedniej gminy
    posiedziec na lawce ...

    >Zresztą EJ na pewno będzie dawać multisporta, to basen ogarną.

    No tak, pracownicy byc moze beda mieli za darmo, szczegolnie jesli
    elektrownia grzeje basen za darmo :-)

    >Jak włączą jezioro w chłodzenie, to by celował w domek na brzegu i
    >kąpał się w jeziorze, ale teraz to chłodnie kominowe:(

    A tam akurat moze byc jeziorowe ...

    >Jak dupnie to dupnie i na chuj drążyć temat. W czarnobylu dupnęła a
    >ludzi do tej pory nie mogą od nieczynnej elektrowni odspawać i dzieci
    >ich dzieci są zapisane do roboty w zonie;)

    Nie zamkneli juz ?

    Ale faktycznie - jeden reaktor wybuchl, a reszta dalej pracowala.
    Okolica skazona i ludzi wywiezli z 30 km, a pracownicy codziennie do
    roboty.
    Las w okolicy swiecil, a hale elektrowni jakos nie ...

    >No po co pytasz jak wiesz:P

    500mln na stanowiska ? no w sumie ... przez 11 lat ... moglo sie
    uzbierac :-)

    J.

  • 43. Data: 2021-02-25 22:03:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.02.2021 o 20:42, J.F. pisze:

    > Glowy nie dam czy tam w tym betonie nie ma jakiegos cisnienia.
    > Ewentualnie - moze byc w krytycznej chwili.

    Jakieś jest. Akurat na ciśnienie to beton dość odporny IMHO. Dobra -
    nigdzie nie wyjebało, w fukushimie i czarnobylu to jakiaś blacha falist
    była, ale wiadomo "pechowy jak polak";)

    > No ale moze dalo sie zrzucic na wycieki.

    Dało, nie dało. Wszyscy wiedzieli o co biega. Przecież ci sekretarze i
    kwatermistrze co wiedzieli i rozumieli sami kradli:)

    > A tu troche glupio - masz wymiary, liczysz mase elementow ... i ile
    > wiecej betonu mozna zamowic ?
    > A w betonie okreslony procent cementu ... i znow - ilez mozna ?

    Głupio czy nie, jak chciałeś mieć zawartość cementu w betonie właściwą,
    to trzeba było... więcej zamówić.

    > W Fukushimie tez tak pewnie mysleli :-)

    Reaktorów jest prawie 500 więc elektrowni jakieś 200. Jeden do 100 że
    nie wygram:P

    > Park - darmowy. Ale przeciez nie pojedziesz do sasiedniej gminy
    > posiedziec na lawce ...

    Na boisko, plac zabaw, do galerii, siłowni...

    > Nie zamkneli juz ?

    Zamknięli ale dalej kilka tysięcy luda pracuje na trzy zmiany i sobie
    bardzo chwalą;)

> [...]
    > roboty.
    > Las w okolicy swiecil, a hale elektrowni jakos nie ...

    Nic specjalnie nie swieciło, przynajmniej jak już grafit z dachu zgarnęli:P

    > 500mln na stanowiska ? no w sumie ... przez 11 lat ... moglo sie
    > uzbierac :-)

    To nie som tanie rzeczy!

    --
    Shrek

  • 44. Data: 2021-02-25 22:20:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-02-24 o 20:08, Shrek pisze:

    > Oczywiście
    > zakładając że coś z tej fabryki wysrają, bo dotąd to mają już
    > doświadczenie w budowie mieszkań, domów z drewna, megalotnisk,
    > elektrowni atomowych, centrów frakcjonowania osocza, okrętów podwodnych
    > i nawodnych, pomniejszych lotnisk w radomiach i chuj wie czego jeszcze.

    Gdzieś obiło mi się o uszy, że nasze promy, które mieliśmy zbudować
    i które miały kursować do Ystad są teraz problemem dla Szwedów.
    Tzn brak tych promów, bo UE chce zabrać Szwedom dotację
    na rozbudowę portu w Ystad, bo połączenie nie funkcjonuje.

    Wracając do Izery - obstawiam, że wybuduje się infrastrukturę
    w tym Jaworznie - tzn hale (bo hale potrafimy chyba wybudować)
    i potem się tym kompleksem ktoś zainteresuje,
    żeby kupić za bezcen i zrobić tam jakąś hurtownię
    czy centrum logistyczne. Może nawet już mają plany
    jak to wybudować, żeby było funkcjonalne do tych przyszłych celów.

  • 45. Data: 2021-02-26 10:33:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Jakieś jest. Akurat na ciśnienie to beton dość odporny IMHO.

    Tylko ze to moze byc cisnienie wewnatrz betonowego zbiornika

    > Dobra - nigdzie nie wyjebało, w fukushimie i czarnobylu to jakiaś
    > blacha falist była, ale wiadomo "pechowy jak polak";)

    W Fukishimie przegrzany reaktor musial wytrzymac bardzo duze cisnienie
    ... i chyba wytrzymal, bo stalowy.
    Ale nadmiar uchodzi na zewnatrz - tam jest betonowa obudowa, ktora ma
    utrzymac skazone wycieki.

    >Głupio czy nie, jak chciałeś mieć zawartość cementu w betonie
    >właściwą, to trzeba było... więcej zamówić.

    No i potem rozliczyc :-)

    >Na boisko, plac zabaw, do galerii, siłowni...

    A w silowni wstep darmowy tylko za okazaniem karty mieszkanca :-)

    >Zamknięli ale dalej kilka tysięcy luda pracuje na trzy zmiany i sobie
    >bardzo chwalą;)

    >Nic specjalnie nie swieciło,

    Moze doslownie nie swiecil, ale jednak czerwony sie zrobil ...

    >przynajmniej jak już grafit z dachu zgarnęli:P

    I widac wystarczylo ... aby pod dachem spokojnie pracowac ...

    >To nie som tanie rzeczy!

    I sekretarki, samochody, kierowcy, sluzbowe wille ...

    J.

  • 46. Data: 2021-02-26 10:35:45
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Inaczej - przypominam, że największym hitem polskiej motoryzacji był
    > polonez. Gówno jakich mało, już chyba trabant był lepszy bo go rdza nie
    > brała. Po upadku komuny było tylko... gorzej.

    ...zaprojektowany przez Włochów. Ostatnim samochodem osobowym
    zaprojektowanym przez Polaków była syrenka.

  • 47. Data: 2021-02-26 10:54:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >...zaprojektowany przez Włochów. Ostatnim samochodem osobowym
    >zaprojektowanym przez Polaków była syrenka.

    No byl jeszcze bis, ale duzo tam pierwotnego wloskiego projektu ...

    J.

  • 48. Data: 2021-02-26 11:24:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.02.2021 o 10:33, J.F. pisze:

    > Tylko ze to moze byc cisnienie wewnatrz betonowego zbiornika

    Tego chyba nie da się wytrzymać z betonu. W środku jest stalowa obudowa
    reaktora, na zewnątrz beton. Jak ciśnienie za mocno wzrasta... to się
    upuszcza - trudno - lepiej trochę upuścić niż wybebać cały reaktor w
    powietrze. Zasadniczo tam beton ciśnienia nie "obsługuje".

    > W Fukishimie przegrzany reaktor musial wytrzymac bardzo duze cisnienie
    > ... i chyba wytrzymal, bo stalowy.

    No właśnie piszę.

    > Ale nadmiar uchodzi na zewnatrz - tam jest betonowa obudowa, ktora ma
    > utrzymac skazone wycieki.

    Wydaje mi się, że się mylisz. Reaktor ma obudowę stalową, na około niego
    jest beton i inne szuwaksy robiące za osłonę biologiczną. Jak w niej
    rośnie ciśnienie to się upuszcza na _zewnątrz_ osłony biologicznej do
    budynku reaktora, który jest mniej więcej szczelny - lepiej mieć skażony
    budynek, niż wywalony razem z reaktorem. Tylko w fukushimie wypuszczono
    wodór i zrobiło się bum. Zewnętrzne ściany bydynku reaktora nie są
    betonowe - co najwyżej słupy i regle
    https://www.nsenergybusiness.com/wp-content/uploads/
    sites/3/2018/08/Iamge-2-Fukushima-Daiichi-Nuclear-Po
    wer-Plant-1.jpg

    > No i potem rozliczyc :-)

    Eeee. Jakby ci to powiedzieć - sasin przepierdolił 70 baniek w blasku
    jupiterów i co? A zobaczysz, ze to nie jest jego ostatnie słowo. To
    myślisz, że za komuny gdzie była kontrola prasy i widowisk to jakiś
    problem?

    > A w silowni wstep darmowy tylko za okazaniem karty mieszkanca :-)

    Siłownie i tak w pisdu zamkną:P

    > Moze doslownie nie swiecil, ale jednak czerwony sie zrobil ...

    No i co z tego - przecież akurat w tym lesie mieszkać nie musisz. Co
    musieli to posprzątali. Łażąc po prypeci z dozymetrem cywilnym to trzeba
    wiedzieć gdzie przyłożyć, żeby tło przekroczyć. Z tą prypecią to w sumie
    głupia sprawa, bo okazało się, że w sumie można by tam spokojnie wrócić.
    Tylko w miedzyczasie zbudowano im na hura nowe miasto sławutycz - każda
    republika po jednej dzielnicy. No i... parafrazując seksmisję
    "promieniowanie nie okazało sie tak silne, ale skoro zdecydowali sie zyc
    w sławutyczu nie bylo sensu tego dementować" ;)

    > I widac wystarczylo ... aby pod dachem spokojnie pracowac ...

    Wydaje mi się, że w zamkniętych budynkach, gdzie ni powwpadały kawałki
    reaktora to cały czas gorąco nie było. Ale ciekawsze było utrzymanie
    rozdzielni wysokiego napięcia która jest na terenie otwartym 500 metrów
    na południe od reaktora.

    --
    Shrek

  • 49. Data: 2021-02-26 11:29:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.02.2021 o 10:35, Uncle Pete pisze:

    > ...zaprojektowany przez Włochów.

    Na razie makieta izery to chyba też włoska robota;)

    --
    Shrek

  • 50. Data: 2021-02-26 13:49:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Co tam głupie 70 baniek (z 2020) przy 400 bańkach (z 2010) na stadion tfu tefaen tfu
    ajtiaj.

    -----