    From: normales <n...@m...les>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.pregierz
    Subject: Re: Inwalidzi za kółkiem
    Date: Sat, 29 Sep 2012 09:13:27 +0200

    W dniu 2012-09-28 21:20, t? pisze:
    > Dlaczego zdrowi nie mogą rozmawiać trzymając telefon przy uchu,

    Bo się tego nie uczyli i nie byli z telefonem przy uchu egzaminowani? ;)

    > niepełnosprawni bez ręki mogą prowadzić auto, ba, jeszcze się ich do tego
    > zachęca?

    Bo dla odmiany tak się uczyli. Poza tymi przypadkami np. utraty ręki gdy
    ma się już prawko, zdaje się, że policja czy wydział komunikacji powinni
    prawko zatrzymać, ale chyba tego nie robią, przynajmniej nie zawsze.
    Ale wydaje mi się, że taki niepełnosprawny wiedząc, że musi jedną ręką
    robić _wszystko_ łącznie z parkowaniem i zawracaniem to dużo poćwiczy,
    zanim wyjedzie na drogę. On nie ma komfortu złapania drugą ręką w
    krytycznym momencie i o tym wie.
    Z kolei typ z telefonem często nie przewiduje, że sytuacja dość nagle
    może przerodzić się w "krytyczną" a i wydawało by się banalne
    zaprzęgnięcie do działań drugiej ręki wydłuża się wprost proporcjonalnie
    do wartości i "nowości" trzymanego telefonu.

    BTW - wielu dziwi przyzwolenie na CB a brak zgody na rozmowy
    telefonicznie. Mnie niby też, ale z drugiej strony:
    - rzucić nie żal, "po przewodzie" się podniesie;
    - komunikaty są dość krótkie i lakoniczne
    - dotyczą często sytuacji na drodze (a nie np. szczegółów projektu i
    listy jego zmian w kontekście jutrzejszej prezentacji)

    Faktycznie nigdy mnie pogaduchy przez CB nie oderwały od rzeczywistości
    tak jak to raz miałem z telefonem, gdzie po zakończeniu rozmowy miałem
    kłopot z przypomnieniem sobie w jaki sposób pokonałem ostatnie kilka
    skrzyżowań (i to raczej niebanalnych). Jakby mnie teleportowało - choć
    pasażer zeznał, że jechałem normalnie i reagowałem właściwie.