  • 11. Data: 2011-02-06 23:11:54
    Temat: Re: Internet 5Mb i stary laptop
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-02-03 20:00, sTav pisze:
    > W urządzeniach (Manager) nie ma żadnych wykrzyknikow.
    > To wszystko co udało mi się dowiedzieć przez telefon.

    sprawdz czy jest wlaczone. ostatnio poszedlem do najomej matki. Nowy
    laptop, nic nie zainstalowane. Win 7. Ni edzialal internet z netii.
    Okazalo sie ze w karcie urzedzenia tzreba bylo wlaczyc sieciowke.

    --
    the_foe

  • 12. Data: 2011-02-06 23:19:06
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-02-03 20:00, sTav pisze:
    > Jest to mozliwe, zeby sieciówka nie dawała sobie rady z 5Mb/sec?
    > Czy technik ktory znajomej instalował internet (od UPC) po prostu jest
    > niekumaty?
    > (przyszedł bez wlasnego laptopa, wiec nie ma pewnosci czy w ogóle
    > internet jest na kablu).

    a on daja router czy modem?
    uruchom cmd
    potem wpisz ipconfig
    spisz adres barmy domyslnej a nastepnie np. ping 192.168.1.1
    jesli sie odpinguje to sieciowka jest sprawna i tzreba by sie przyjrzec
    routerowi

    --
    the_foe

  • 13. Data: 2011-02-06 23:59:56
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    JoteR wrote:

    > Ale czego konkretnie oczekujesz? Że ktoś na odległość rozwiąże
    > problem, którego przyczyn nie umiał zdiagnozować na miejscu technik?
    > Bez podpięcia się z innym komputerem będzie to tak samo wiarygodne,
    > jak tłumaczenia owego technika.

    Ja tutaj tylko pytałem o *sprzęt*!
    A dokładnie: Czy jest możliwe że karta ethernet (o której wiedziałem
    tyle tylko że pracowała w sieci ISP'a u poprzedniego właściciela
    lapka), może nie pracować z prędkością 5Mbps.
    I zresztą dostałem niemal natychmiast zwięzłą i treściwą odpowiedź: -
    niemożliwe.
    Wszystko inne było opisem sytuacji.
    "Problem" już rozwiązany. Ten stary lapek z tą samą kartą już pracuje
    na netspeed 10Mbps.

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 14. Data: 2011-02-07 00:07:48
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "sTav" napisał:

> [...]
    > tylko że pracowała w sieci ISP'a u poprzedniego właściciela lapka), może

    Mariusz, siedzisz na grupach już tak długi czas i udzieliłeś już tylu
    trafnych porad, że ciężko było uwierzyć iż pytasz o taką bzdurę ;-) Dlatego
    niemal każdy usiłował dociec, o co Ci właściwie chodzi.

    > "Problem" już rozwiązany. Ten stary lapek z tą samą kartą już pracuje na
    > netspeed 10Mbps.

    Zatem - w czym był problem?

    JoteR

  • 15. Data: 2011-02-07 00:24:36
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Feromon wrote:
    > Użytkownik "sTav" <m...@b...o2.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Przyczyną braku internetu może być źle skonfigurowany system
    > operacyjny - nawiasem mówiąc
    > nie wiemy jaki. Nie wiemy, czy technik podjął jakąkolwiek próbę
    > usprawnienia laptopa.

    Nie. Własną niekompetencję zasłaniał sugestiami że lapek "za stary" i
    sugerował właścicielce serwis i dokupienie czegoś za kilkaset zł...

    > Być może zauważył stary system operacyjny (np Windows 3.11) i uznał
    > to za BEZCELOWE.

    XP SP3 z już skonfigurowanymi kartami Ethernet i 1394

    > Przez telefon nie da się tego naprawić.

    Dało się. :-)

    > Znajoma musi wyegzekwować to
    > od UPC

    Przysłali kolejnego, (też bez laptopa), na szczęście bardziej kumatego
    technika, a ja upoważniłem znajomą by pozwoliła mu konsultować się ze
    mną telefonicznie.
    Po trzecim telefonie juz u niej smigał internet - (10Mbps).

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 16. Data: 2011-02-07 01:50:43
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-02-07 00:11, the_foe pisze:

    > sprawdz czy jest wlaczone. ostatnio poszedlem do najomej matki. Nowy
    > laptop, nic nie zainstalowane. Win 7. Ni edzialal internet z netii.
    > Okazalo sie ze w karcie urzedzenia tzreba bylo wlaczyc sieciowke.

    No to Ameryke odkryłeś.

    --
    animka

  • 17. Data: 2011-02-07 16:28:17
    Od: miab <m...@w...pl>

> [...]
    > Znajoma sie kompletnie nie zna, to jej pierwsze zetkniecie z PC,
    > dzwoniła zrozpaczona ze internetu niema...
    >
    > W lapku są dwie karty: Ethernet i 1394
    > Z tego co pamietam, to nawet najstarsze karty miały przepustowość
    > 10Mbit/sec
    >
    > Oczywiście istnieje możliwość ze karta sieciowa jest uwalona, ale
    > Windows wykrywa i pokazuje ją w Tray'u
    > W "połączeniach sieciowych" są pokazywane obie karty. Ethernet jako "4",
    > a 1394 jako 1394
    >
    > W urządzeniach (Manager) nie ma żadnych wykrzyknikow.
    > To wszystko co udało mi się dowiedzieć przez telefon.

    Wadliwe wskazanie bramy?

    miab

  • 18. Data: 2011-02-25 21:56:04
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    1394 to gniazdo FireWire.
    Jak nie używa złącza FireWire (bo np. nie ma kamery video) to można w setupie
    komputera to 1394 wyłączyć.

    -----