  • 91. Data: 2013-08-01 22:22:15
    Temat: Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Z tą automatyką domową jest trochę jak ze sprzętem grającym hi-end.
    > Można psioczyć, narzekać, śmiać się z audiofili, ale znacznie lepiej
    > na nich zarabiać :>

    Nawet robiłem wiele lat temu tak zwane "prace studialne" w tej materii.
    Zupełnie inny próg wejścia w biznes, inna klientela. Tutaj lokalne
    niszowe rozwiązania nie mają szans się sprzedać. Nawet jeśli będą
    sensownie zaprojektowane (oczywiście z ograniczeniem do sensowności
    samych założeń). To musi być Światowy Standard, za którym stoi światowa
    firma. Dość bliski model biznesowy ma na przykład Amway i podobni.

    Audiofilstwo, to co innego. Tu jest miejsce dla małych producentów.
    Nawet im mniejsza manufaktura, tym lepiej. Sukces zależy przede
    wszystkim od przekonującego opisania powodów, które sprawiają, że
    produkowany przez nas sprzęt nie ma sobie równych na całym swiecie
    (gdyby ktoś był zainteresowany produkcją, to ja o tych wszystkich
    aksamitnych dołach i strukturach warstw anizotropowych mogę pisać).

    --
    Jarek

  • 92. Data: 2013-08-01 22:23:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Pewnie system nie jest jakoś specjalnie drogi, za to energia + okresowa
    > wymiana filtrów już nie bardzo. No i te permanentne przeciągi w
    > pomieszczeniach. Ma toto jakąś nazwę ?

    Przeciągi? Tu nie ma przeciągów, bo otwieranie okien nie jest wskazane.
    W samolotach też cugi nie latają, a to podobna zasada działania.

    --
    Jarek

  • 93. Data: 2013-08-01 22:41:11
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 15:42:48 UTC+2 użytkownik Piotr Dmochowski napisał:

> [...]
    >
    > Ceny niestety nie znam, i zastanawiam się też czy w takim sterylnym
    >
    > środowisku układ odpornościowy nie rozleniwi się za bardzo.

    W Łodzi też są. Co prawda mniej inteligentne bo 45 złotych kosztowało. Wentylator na
    nodze z założonym od tyłu kawałkiem najcieńszego ocieplacza robiącego za filtr.

  • 94. Data: 2013-08-01 23:03:22
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 01 Aug 2013 15:42:48 +0200, Piotr Dmochowski
    <i...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >Ceny niestety nie znam, i zastanawiam się też czy w takim sterylnym
    >środowisku układ odpornościowy nie rozleniwi się za bardzo.

    Pobieranego z zewnatrz?... Jak jest na zewnatrz -30C? A kto bedzie
    placil za grznie? A jak na zewnatzr jest +30C? Kto bedzie placil za
    chlodzenie?...

    Tu gdzie meiszkam, system cyrkulacji powietzra to normalka. Tyke ze
    powietzre cyrkuluje wewnatrz domu. Jak sie chce swiezego powietrza, to
    sie otwiera okno

    Filtry nei sa drogie i wymienia sie raz na kwartal

    A.l.

  • 95. Data: 2013-08-01 23:24:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A.L napisał:

> [...]
    >
    > Tu gdzie meiszkam, system cyrkulacji powietzra to normalka. Tyke ze
    > powietzre cyrkuluje wewnatrz domu. Jak sie chce swiezego powietrza,

    Przecież opisany "cud" nie jest znamienny istnieniem cyrkulacji, tylko
    nadciśnieniem wewnątrz pomieszczeń. Bo przeważnie jest odwrotnie -- to
    podciśnienie wymusza wymiane powietrza, czy to wymuszone przez wentylator,
    czy przez ciąg kominowy. Czyli powietrze uchodzi grubą rurą, a wdziera się
    różnymi małymi szparami, wraz z kurzem.

    Wbrew pozorom (i zgodnie z normami) powietrze w pomieszczeniach
    mieszkalnych powinno być wymieniane co zaskakująco krótki okres czasu.
    Już dokładnie nie pamiętam co o tym uczone pisma głoszą, ale to jest
    bodaj jakieś kilkadziesiąt minut. Na szczęście powietrze ma niewielkie
    ciepło właściwe i szybko się ogrzewa lub schładza. Kiedyś to w ogóle
    nie był problem, ale teraz, gdy budynki są dobrze izolowane termicznie,
    straty na wentylację mogłyby stanowić znaczy procentowo udział w całym
    wydatku na grzanie. No ale na to mądrzy ludzie wymyślili rekuperatory.

    --
    Jarek

  • 96. Data: 2013-08-02 00:26:23
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 23:24:29 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
> [...]
    >
    > straty na wentylację mogłyby stanowić znaczy procentowo udział w całym
    >
    > wydatku na grzanie. No ale na to mądrzy ludzie wymyślili rekuperatory.

    Które w naszych warunkach klimatycznych nie działają. A te co by działały są za
    drogie i nie warto.

  • 97. Data: 2013-08-02 00:32:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    k...@g...com napisał:

    > Które w naszych warunkach klimatycznych nie działają. A te co by działały
    > są za drogie i nie warto.

    Chyba w kurniku.

    --
    Jarek

  • 98. Data: 2013-08-02 00:40:04
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 2 sierpnia 2013 00:32:39 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Chyba w kurniku.
    >

    > --
    >
    > Jarek

    Oczywiście możesz mieć swoje zdanie na temat rekuperatorów. Dla mnie nie ma to
    żadnego znaczenia że się mylisz. Jak masz rekuperator to kupiłeś za swoją kasę a nie
    za moją. Używając go Ty tracisz a nie ja.

  • 99. Data: 2013-08-02 06:28:37
    Od: PeJot <P...@m...pl>

> [...]
    > (gdyby ktoś był zainteresowany produkcją, to ja o tych wszystkich
    > aksamitnych dołach i strukturach warstw anizotropowych mogę pisać).

    No ale zasada pozostaje: owce się strzyże a nie zabija :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 100. Data: 2013-08-02 06:31:08
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    > Przeciągi? Tu nie ma przeciągów, bo otwieranie okien nie jest wskazane.

    Ale masz *wymuszony* przepływ powietrza w pomieszczeniach, dla
    filtrowania powietrza.

    Swoją drogą system przypomina instalację powietrzną w schronie p/atomowym :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem