    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?
    <j...@4...com>
    <kt95d3$rkq$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <kt9b80$s3n$1@news.task.gda.pl> <ktcpt3$n77$1@news.mm.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <ktecb2$8h3$1@news.mm.pl>
    Date: 01 Aug 2013 20:22:15 GMT

    Pan PeJot napisał:

    > Z tą automatyką domową jest trochę jak ze sprzętem grającym hi-end.
    > Można psioczyć, narzekać, śmiać się z audiofili, ale znacznie lepiej
    > na nich zarabiać :>

    Nawet robiłem wiele lat temu tak zwane "prace studialne" w tej materii.
    Zupełnie inny próg wejścia w biznes, inna klientela. Tutaj lokalne
    niszowe rozwiązania nie mają szans się sprzedać. Nawet jeśli będą
    sensownie zaprojektowane (oczywiście z ograniczeniem do sensowności
    samych założeń). To musi być Światowy Standard, za którym stoi światowa
    firma. Dość bliski model biznesowy ma na przykład Amway i podobni.

    Audiofilstwo, to co innego. Tu jest miejsce dla małych producentów.
    Nawet im mniejsza manufaktura, tym lepiej. Sukces zależy przede
    wszystkim od przekonującego opisania powodów, które sprawiają, że
    produkowany przez nas sprzęt nie ma sobie równych na całym swiecie
    (gdyby ktoś był zainteresowany produkcją, to ja o tych wszystkich
    aksamitnych dołach i strukturach warstw anizotropowych mogę pisać).

    --
    Jarek