  • 31. Data: 2023-06-19 13:16:53
    Temat: Re: Intel i fabryka półprzewodników pod Wrocławiem
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    J.F napisał(a):

    > Unia, czy Intel szuka taniego kraju?
    > Czy jedno i drugie?

    USAńce postanowili wpakować w biznes 280mld.

    cyt.
    Amerykański kongres przyjął ustawę o przeznaczeniu 280 mld USD na rozwój
    ... półprzewodniki oraz na inwestycje w rozwój tej technologii.

    Nie grzebałem ile z tego skapnie poszczególnym firmom/państwom.

  • 32. Data: 2023-06-19 13:38:52
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 19.06.2023 o 12:52, J.F pisze:

    > Nie nie - mowię, ze procesory Intela to głównie do komputerów :-)

    To mowisz, ze intel produkuje wylacznie procesory... hmm, ciekawe

    > Sprzedawać produkty można.
    > A co miałes na mysli pisząc "miejsce na rynku"?

    Trzeba sie zmiescic i wytrzymac konkurencje.

    > No uzywasz tam różnych chemikalii, mniej lub bardziej niebezpiecznych.
    >
    > I co z tym dalej? Do rzeki?

    Zieeeew... jak zwykle dyskusja z toba robi sie blyskawicznie nudna.

  • 33. Data: 2023-06-19 13:49:31
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    io napisał(a):

    > A taki PIS?

    https://pbs.twimg.com/media/FjtcVAsWYAI7vnw?format=p
    ng&name=small
    https://twitter.com/Robert_Kogga
    Czyli Polacy kiepsko zarządzali w l. 90, le obrońcy Balcerka/sposobu przeprowadzania
    reform
    i tak się znajdą.

    I drugiej strony.
    Za Kaczki pierwszego była kasa na modernizację firm i start nowych firm.
    Jeszcze większa kasa za Donka bo kasa szła z UE i z budżetu, za Kaczki drugiego
    też są jakie programy. Ile % przewalili na boku, tego nie wiem.
    Niestety nie pamiętam nazwy strony z wyszczególnionymi dopłatami
    dla firm, ale są takie strony.

    1634Racine
    > pogadajcie po lekturze "doktryny szoku" Naomi Klein i "Globalizacji" j.
    stiglitza. Mechanizmy beda klarowne.

    Globalizacja być dobra jak my (usa) jestemy jej beneficjentami i być zła jak frukty
    ciągnie kitaj.
    Kitaj eksportuje za 2x większą kasę niż usa co oczywiście "budzi obawy" :)
    UE jest ciągnięta za uszy/rozrywana przez usa i kitaja, walka o wpływy. Nic nowego od
    tysięcy lat.

  • 34. Data: 2023-06-19 13:52:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Jun 2023 13:38:52 +0200, Ghost wrote:

    > To mowisz, ze intel produkuje wylacznie procesory... hmm, ciekawe

    Wyłącznie nie, ale tych procesorów troche do komputerow osobistych
    trzeba.
    Poza tym ... a te inne scalaki Intela, to w UE używane do produkcji
    czegoś?
    Może samochodów?

    > Trzeba sie zmiescic i wytrzymac konkurencje.

    No to kiedys Taiwan musiał te konkurencje wygrać.
    Dał radę.

    > Zieeeew... jak zwykle dyskusja z toba robi sie blyskawicznie nudna.

    No to czemu produkcja półprzewodników wyemigrowała do Malezji i
    Filipin, a potem do Tajwanu i Korei?

    Koreę rozumiem ...

    Tam taniej? A co taniej?

    J.

  • 35. Data: 2023-06-19 14:18:28
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 19 June 2023 at 13:52:25 UTC+2, J.F wrote:

> [...]

    > Dał radę.

    > No to czemu produkcja półprzewodników wyemigrowała do Malezji i

    Intel prognozuje, że Tajwan zostanie przejęty prędzej czy później i fabryki
    zamknięte,
    podobnie jak Alibaba zamknęla interesy w Polsce z uwagi na konflikt na wschodzie
    i zablokowanie kolejowego szklaku jedwabnego.

    A za oceanem nie ma inżynierów, Dolina Krzemowa zlikwidowana z uwagi na brak kasy i
    ludzi i covid

    Wykszałcenie inżyniera kosztuje dzisiaj za oceanem 1 mln. $ z prywatnej kieszeni, a
    wielu na to nie stac i kredyt trzeba spłacać 10 lat

  • 36. Data: 2023-06-19 14:23:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 19.06.2023 o 13:52, J.F pisze:
    > No to czemu produkcja półprzewodników wyemigrowała do Malezji i
    > Filipin, a potem do Tajwanu i Korei?
    Nie wiem po co z tym debilem dyskutujesz, z nim dyskusja zawsze sie
    kończy tak samo.
    A jak słusznie zauważyłeś produkcja scalaków potrzebuje bardzo dużo
    wody, i ostatnio nawet było o tym głośno bo na Tajwanie była susza i
    produkcja był zagrożona, no i ścieków, ale te chyba oczyszczają przed
    wypuszczeniem do morza.

    --
    Janusz

  • 37. Data: 2023-06-19 17:37:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Jun 2023 04:16:53 -0700 (PDT), alojzy nieborak wrote:

> [...]
    > ... półprzewodniki oraz na inwestycje w rozwój tej technologii.
    >
    > Nie grzebałem ile z tego skapnie poszczególnym firmom/państwom.

    Jak znam usańców, to chcieliby, aby to było zainwestowane w USA.

    Inwestycja "w Intela" w zasadzie jest "zainwestowane w USA", ale chyba
    nie o to im chodzi i mają bardziej szczegółowe wymagania ...

    J.

  • 38. Data: 2023-06-19 18:44:57
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 19.06.2023 o 12:52, J.F pisze:
    [...]
    > No uzywasz tam różnych chemikalii, mniej lub bardziej niebezpiecznych.

    Dowcip polega na tym, że pod Wrocławiem nie będzie produkcji czipów.
    Wafelki będą przyjeżdżać z Irlandii, a tu będą testowane i pakowane w
    obudowy.

    > I co z tym dalej? Do rzeki?

    Tamtejsza rzeczka, Cieciorka, to cuchnący ściek. Okoliczni "gospodarze"
    pompują do niej szamba.

    P.P.

  • 39. Data: 2023-06-19 19:14:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Jun 2023 18:44:57 +0200, Paweł Pawłowicz wrote:
> [...]
    >
    > Dowcip polega na tym, że pod Wrocławiem nie będzie produkcji czipów.
    > Wafelki będą przyjeżdżać z Irlandii, a tu będą testowane i pakowane w

    Tez to wyczytałem, ale chodziło mi o wczesniejszą migracje do Azji.

    A swoją drogą - to co u nas będzie? pakowanie w obudowy?
    Nie robią tego automaty?

    J.

  • 40. Data: 2023-06-19 22:01:07
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 19.06.2023 o 18:44, Paweł Pawłowicz pisze:
    > W dniu 19.06.2023 o 12:52, J.F pisze:
    > [...]
    >
    > Dowcip polega na tym, że pod Wrocławiem nie będzie produkcji czipów.
    > Wafelki będą przyjeżdżać z Irlandii

    Docelowo z pewnie Niemiec.

    >, a tu będą testowane i pakowane w
    > obudowy.

    Nie chodzi o zwykle pakowanie do obudowy, a komponowanie package'y.
    Czyli ciete, "assemblowane" i testowanie - w takiej kolejnosci.