  • 31. Data: 2010-03-18 15:26:59
    Temat: Re: Instrukcja obs?ugi diesla
    Od: Czarek <...@...pl>

    omega_fan wrote:
> [...]
    azda/ekojazda-zasady/index.jsp),
    > Tak.
    > To są bzdury i każdy, komu miłe jest zdrowie silnika i swoje zdrowie
    > psychiczne puka się w głowę widząc tekst w stylu "Z prędkością 50 km/h
    > powinno się jechać na czwartym lub piątym biegu". O ile ten czwarty
    > to jeszcze ujdzie (bez przyspieszania), to już piąty... wszystko zależy
    > od konkretnego silnika, ale u mnie na 5 przy 50 km/h to będzie niewiele
    > ponad 1000 obr/min.

    A tak BTW, jak to jest w skrzyniach automatycznych? Nie miałem za wiele
    okazji jeździć takimi pojazdami, ale z tego co pamiętam to trzymały one
    bardzo nisko obroty... właśnie rzędu 1100 - 1300, a zmiany były też
    poniżej 2000 obrotów. Pytanie czy to jest norma w automatach i z czego
    to wynika?

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 32. Data: 2010-03-18 15:29:48
    Temat: Re: Instrukcja obsługi diesla
    Od: "Kaja" <o...@o...pl>

    > Jeżdżę turboklekotem jakieś półtora roku, w tym od ciutkę ponad
    > roku mój ropochlej jest zawirusowany, dokładniej 1.9 TDI 150 @ 185,
    > więc chyba mogę nieco się wypowiedzieć. :-) Na początku po prostu
    > zadałem te wszystkie pytania zaufanemu mechanikowi, który
    > z ponadprzeciętną cierpliwością mi wszystko wytłumaczył.
    Zazdroszczę mechanika. Mój taki mrukliwy.
    Dziękuję Ci bardzo za te wszystkie wyjaśnienia, o to mi właśnie chodziło.

    Pozdrawiam serdecznie, Kaja

  • 33. Data: 2010-03-18 15:34:34
    Od: omega_fan <o...@n...org>

> [...]
    > bardzo nisko obroty... właśnie rzędu 1100 - 1300, a zmiany były też
    > poniżej 2000 obrotów. Pytanie czy to jest norma w automatach i z czego

    Dociśnij gaz przy takich obrotach to zredukuje zanim zacznie
    przyspieszać. To jest norma w automatach, ale z dużymi i mocnymi
    silnikami... np. Audi A8 4.2 litra tak właśnie robiło.

  • 34. Data: 2010-03-18 15:37:20
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Thu, 18 Mar 2010 14:39:31 +0100, Kaja na pl.misc.samochody napisał(a):

    > Och! Tu zaczyna się kolejny kłopot - mój samochód to pasek, rocznik 2005,
    > 2litrowy TDI, 110.

    Co to 110 ma być ? kW czy KM ? Poza tym - nie ma takiej kombinacji. Ani w
    3BG ani w 3C.

    We wnęce koła zapasowego powinna być nalepka z informacjami o silniku,
    skrzyni biegów, itp. Sprawdź jakie tam masz oznaczenia, to będziesz
    wiedziała co masz :)

    "Przeciwność uczy rozsądku, dobrobyt go odbiera. Seneka"

  • 35. Data: 2010-03-18 15:37:58
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 18 mar 2010 o 15:26 GMT, Czarek napisał(a):

> [...]
    > bardzo nisko obroty... właśnie rzędu 1100 - 1300, a zmiany były też
    > poniżej 2000 obrotów. Pytanie czy to jest norma w automatach i z czego

    automaty maja pewien poslizg, chyba ze zalaczy sie lock-up, ale podczas
    przyspieszania wlasciwie nie da sie miec mniej niz 1500/2000 obrotow, bo
    wtedy wlasnie jest poslizg, i silnik po prostu wkreca sie conajmniej na takie
    obroty...

    poza tym jest wlasnie poslizg, i nierownomiernosc pracy i drgania nie
    przenosza sie dalej za ASB...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 36. Data: 2010-03-18 15:40:59
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 18 mar 2010 o 15:37 GMT, Brzezi napisał(a):

> [...]
    > obroty...
    >
    > poza tym jest wlasnie poslizg, i nierownomiernosc pracy i drgania nie

    Acha jeszcze:
    U mnie tak jest ze jak utrzymuje predkosc, np. jade 80kmh, to obroty sa w
    okolicy 1500rpm, ale jezeli dodam tylko troche gazu zeby przyspieszyc, to
    puszcza lock-up i obroty od razu wedruja wyzej... wiec w ASB fizycznie nie
    da sie zrobic cos takiego jak przyspieszanie na obrotach <1500rpm, a jak
    docisne jeszcze mocniej gazu, to dodatkowo ASB jeszcze zredukuje i obroty
    wzrosna jeszcze bardziej...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 37. Data: 2010-03-18 16:14:10
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Kaja" wrote:
    > Zazdroszczę mechanika. Mój taki mrukliwy.

    Mój to świetny mechanik i bardzo dobry kumpel, pewnie dlatego. :D

    > Dziękuję Ci bardzo za te wszystkie wyjaśnienia, o to mi właśnie chodziło.

    Nie ma sprawy, polecam się na przyszłość. :D Mechanika również. :D

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 38. Data: 2010-03-18 16:33:51
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Kaja" wrote:
    > to:http://www.renault.pl/swiat-renault/ekologia/ekoj
    azda/ekojazda-zasady/index.jsp),
    > gdzie opisano podobne zasady, ale nazwano je ekologicznymi.
    > I one są *NIEDOBRE* dla silnika, tak?

    Tak.

    To jest pierdu-pierdu eko oszołomów namawiających do zarzynania
    silnika w imię jakieś dziwnej idei. Częściowo się te ich zasady pokrywają
    z definicją PSJ...

    - zmiana biegów przy 2000rpm - to po co właściwie turbosprężarka?
    Najlepiej wymontować zanim umrze zapieczona i zapchana sadzą. :-)
    - 50km/h na 5 biegu? To u mnie daje około 1000rpm, świetny sposób
    na zarżnięcie DMF. 50km/h jadę na trójce, mam niecałe 2000rpm i tak
    jest najekonomiczniej. Zmiana na czwórkę powoduje spadek poniżej
    1500rpm i wyższe spalanie przy przyśpieszaniu, przy równej jeździe
    czwórkę wrzucam od 60km/h, a piątkę od 80. Szóstka ma sens właściwie
    dopiero od 100km/h. Ale może albo ja się nie znam, albo turbodziura
    u mnie jest ogromna. ;-)

    Jedyne w czym jest ziarno prawdy, to kwestia rozgrzewania silnika
    przed jazdą. Poczekać aż olej rozejdzie się "po kościach" i jechać, byle
    spokojnie zanim się nie nagrzeje. Grzanie diesla na postoju mija się
    z celem, szczególnie zimą.

    P.s. A potem jeżdżą po drogach takie eko oszołomy i blokują normalny
    ruch... :/ A człowiek tylko się irytuje korkami i ślimaczym tempem...

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 39. Data: 2010-03-18 16:45:16
    Temat: Re: Instrukcja obs3ugi diesla
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-03-18, Kaja <o...@o...pl> wrote:

    > Ale to ze wzgledu na bezpieczenstwo jazdy czy ze wzgledu na silnik?

    Ze względu na bezpieczeństwo jazdy, silnikowi to nie szkodzi.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 40. Data: 2010-03-18 17:00:34
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-03-18, .Peeter <p...@n...gazeta.pl> wrote:

    > P.s. A potem jeżdżą po drogach takie eko oszołomy i blokują normalny
    > ruch... :/ A człowiek tylko się irytuje korkami i ślimaczym tempem...

    Dodałbym: czekanie z wrzuceniem jedynki aż samochód przed nami zniknie
    na horyzoncie z eko-cokolwiek nie ma nic wspólnego...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski