eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyInstrukcja obsługi dieslaRe: Instrukcja obsługi diesla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Instrukcja obsługi diesla
    Date: Thu, 18 Mar 2010 16:33:51 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 32
    Message-ID: <hnth56$29k$1@inews.gazeta.pl>
    References: <hnsu48$48h$1@mx1.internetia.pl>
    <hnsuoh$ksi$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hnsuvp$uba$1@mx1.internetia.pl> <hnsveq$411$1@node1.news.atman.pl>
    <hntaq8$cuo$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: aeu4.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1268926438 2356 83.25.124.4 (18 Mar 2010 15:33:58 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 18 Mar 2010 15:33:58 +0000 (UTC)
    Importance: Normal
    In-Reply-To: <hntaq8$cuo$1@mx1.internetia.pl>
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-User: peeter993
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2265289
    [ ukryj nagłówki ]

    "Kaja" wrote:
    > to:http://www.renault.pl/swiat-renault/ekologia/ekoj
    azda/ekojazda-zasady/index.jsp),
    > gdzie opisano podobne zasady, ale nazwano je ekologicznymi.
    > I one są *NIEDOBRE* dla silnika, tak?

    Tak.

    To jest pierdu-pierdu eko oszołomów namawiających do zarzynania
    silnika w imię jakieś dziwnej idei. Częściowo się te ich zasady pokrywają
    z definicją PSJ...

    - zmiana biegów przy 2000rpm - to po co właściwie turbosprężarka?
    Najlepiej wymontować zanim umrze zapieczona i zapchana sadzą. :-)
    - 50km/h na 5 biegu? To u mnie daje około 1000rpm, świetny sposób
    na zarżnięcie DMF. 50km/h jadę na trójce, mam niecałe 2000rpm i tak
    jest najekonomiczniej. Zmiana na czwórkę powoduje spadek poniżej
    1500rpm i wyższe spalanie przy przyśpieszaniu, przy równej jeździe
    czwórkę wrzucam od 60km/h, a piątkę od 80. Szóstka ma sens właściwie
    dopiero od 100km/h. Ale może albo ja się nie znam, albo turbodziura
    u mnie jest ogromna. ;-)

    Jedyne w czym jest ziarno prawdy, to kwestia rozgrzewania silnika
    przed jazdą. Poczekać aż olej rozejdzie się "po kościach" i jechać, byle
    spokojnie zanim się nie nagrzeje. Grzanie diesla na postoju mija się
    z celem, szczególnie zimą.

    P.s. A potem jeżdżą po drogach takie eko oszołomy i blokują normalny
    ruch... :/ A człowiek tylko się irytuje korkami i ślimaczym tempem...

    Pozdrawiam
    .Peeter

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: