-
31. Data: 2010-03-18 15:26:59
Temat: Re: Instrukcja obs?ugi diesla
Od: Czarek <...@...pl>
omega_fan wrote:
>> Nie no!
>> to:http://www.renault.pl/swiat-renault/ekologia/ekoj
azda/ekojazda-zasady/index.jsp),
>> gdzie opisano podobne zasady, ale nazwano je ekologicznymi.
>> I one s? *NIEDOBRE* dla silnika, tak?
> Tak.
> To są bzdury i każdy, komu miłe jest zdrowie silnika i swoje zdrowie
> psychiczne puka się w głowę widząc tekst w stylu "Z prędkością 50 km/h
> powinno się jechać na czwartym lub piątym biegu". O ile ten czwarty
> to jeszcze ujdzie (bez przyspieszania), to już piąty... wszystko zależy
> od konkretnego silnika, ale u mnie na 5 przy 50 km/h to będzie niewiele
> ponad 1000 obr/min.
A tak BTW, jak to jest w skrzyniach automatycznych? Nie miałem za wiele
okazji jeździć takimi pojazdami, ale z tego co pamiętam to trzymały one
bardzo nisko obroty... właśnie rzędu 1100 - 1300, a zmiany były też
poniżej 2000 obrotów. Pytanie czy to jest norma w automatach i z czego
to wynika?
Pozdrawiam
Czarek
-
32. Data: 2010-03-18 15:29:48
Temat: Re: Instrukcja obsługi diesla
Od: "Kaja" <o...@o...pl>
>> Bardzo bardzo potrzebuję jakiegoś ujednolicenia (niepisanych) zasad
>> dotyczących jeżdzenia samochodem z silnikiem diesla (z turbiną).
> Jeżdżę turboklekotem jakieś półtora roku, w tym od ciutkę ponad
> roku mój ropochlej jest zawirusowany, dokładniej 1.9 TDI 150 @ 185,
> więc chyba mogę nieco się wypowiedzieć. :-) Na początku po prostu
> zadałem te wszystkie pytania zaufanemu mechanikowi, który
> z ponadprzeciętną cierpliwością mi wszystko wytłumaczył.
Zazdroszczę mechanika. Mój taki mrukliwy.
Dziękuję Ci bardzo za te wszystkie wyjaśnienia, o to mi właśnie chodziło.
Pozdrawiam serdecznie, Kaja
-
33. Data: 2010-03-18 15:34:34
Temat: Re: Instrukcja obs?ugi diesla
Od: omega_fan <o...@n...org>
> A tak BTW, jak to jest w skrzyniach automatycznych? Nie miałem za wiele
> okazji jeździć takimi pojazdami, ale z tego co pamiętam to trzymały one
> bardzo nisko obroty... właśnie rzędu 1100 - 1300, a zmiany były też
> poniżej 2000 obrotów. Pytanie czy to jest norma w automatach i z czego
> to wynika?
Dociśnij gaz przy takich obrotach to zredukuje zanim zacznie
przyspieszać. To jest norma w automatach, ale z dużymi i mocnymi
silnikami... np. Audi A8 4.2 litra tak właśnie robiło.
-
34. Data: 2010-03-18 15:37:20
Temat: Re: Instrukcja obsługi diesla
Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>
Dnia Thu, 18 Mar 2010 14:39:31 +0100, Kaja na pl.misc.samochody napisał(a):
> Och! Tu zaczyna się kolejny kłopot - mój samochód to pasek, rocznik 2005,
> 2litrowy TDI, 110.
Co to 110 ma być ? kW czy KM ? Poza tym - nie ma takiej kombinacji. Ani w
3BG ani w 3C.
We wnęce koła zapasowego powinna być nalepka z informacjami o silniku,
skrzyni biegów, itp. Sprawdź jakie tam masz oznaczenia, to będziesz
wiedziała co masz :)
--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Przeciwność uczy rozsądku, dobrobyt go odbiera. Seneka"
-
35. Data: 2010-03-18 15:37:58
Temat: Re: Instrukcja obsługi diesla
Od: Brzezi <b...@g...com>
czw, 18 mar 2010 o 15:26 GMT, Czarek napisał(a):
> A tak BTW, jak to jest w skrzyniach automatycznych? Nie miałem za wiele
> okazji jeździć takimi pojazdami, ale z tego co pamiętam to trzymały one
> bardzo nisko obroty... właśnie rzędu 1100 - 1300, a zmiany były też
> poniżej 2000 obrotów. Pytanie czy to jest norma w automatach i z czego
> to wynika?
automaty maja pewien poslizg, chyba ze zalaczy sie lock-up, ale podczas
przyspieszania wlasciwie nie da sie miec mniej niz 1500/2000 obrotow, bo
wtedy wlasnie jest poslizg, i silnik po prostu wkreca sie conajmniej na takie
obroty...
poza tym jest wlasnie poslizg, i nierownomiernosc pracy i drgania nie
przenosza sie dalej za ASB...
Pozdrawiam
Brzezi
-
36. Data: 2010-03-18 15:40:59
Temat: Re: Instrukcja obsługi diesla
Od: Brzezi <b...@g...com>
czw, 18 mar 2010 o 15:37 GMT, Brzezi napisał(a):
> czw, 18 mar 2010 o 15:26 GMT, Czarek napisał(a):
>
>> A tak BTW, jak to jest w skrzyniach automatycznych? Nie miałem za wiele
>> okazji jeździć takimi pojazdami, ale z tego co pamiętam to trzymały one
>> bardzo nisko obroty... właśnie rzędu 1100 - 1300, a zmiany były też
>> poniżej 2000 obrotów. Pytanie czy to jest norma w automatach i z czego
>> to wynika?
>
> automaty maja pewien poslizg, chyba ze zalaczy sie lock-up, ale podczas
> przyspieszania wlasciwie nie da sie miec mniej niz 1500/2000 obrotow, bo
> wtedy wlasnie jest poslizg, i silnik po prostu wkreca sie conajmniej na takie
> obroty...
>
> poza tym jest wlasnie poslizg, i nierownomiernosc pracy i drgania nie
> przenosza sie dalej za ASB...
Acha jeszcze:
U mnie tak jest ze jak utrzymuje predkosc, np. jade 80kmh, to obroty sa w
okolicy 1500rpm, ale jezeli dodam tylko troche gazu zeby przyspieszyc, to
puszcza lock-up i obroty od razu wedruja wyzej... wiec w ASB fizycznie nie
da sie zrobic cos takiego jak przyspieszanie na obrotach <1500rpm, a jak
docisne jeszcze mocniej gazu, to dodatkowo ASB jeszcze zredukuje i obroty
wzrosna jeszcze bardziej...
Pozdrawiam
Brzezi
-
37. Data: 2010-03-18 16:14:10
Temat: Re: Instrukcja obsługi diesla
Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>
"Kaja" wrote:
> Zazdroszczę mechanika. Mój taki mrukliwy.
Mój to świetny mechanik i bardzo dobry kumpel, pewnie dlatego. :D
> Dziękuję Ci bardzo za te wszystkie wyjaśnienia, o to mi właśnie chodziło.
Nie ma sprawy, polecam się na przyszłość. :D Mechanika również. :D
Pozdrawiam
.Peeter
-
38. Data: 2010-03-18 16:33:51
Temat: Re: Instrukcja obsługi diesla
Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>
"Kaja" wrote:
> to:http://www.renault.pl/swiat-renault/ekologia/ekoj
azda/ekojazda-zasady/index.jsp),
> gdzie opisano podobne zasady, ale nazwano je ekologicznymi.
> I one są *NIEDOBRE* dla silnika, tak?
Tak.
To jest pierdu-pierdu eko oszołomów namawiających do zarzynania
silnika w imię jakieś dziwnej idei. Częściowo się te ich zasady pokrywają
z definicją PSJ...
- zmiana biegów przy 2000rpm - to po co właściwie turbosprężarka?
Najlepiej wymontować zanim umrze zapieczona i zapchana sadzą. :-)
- 50km/h na 5 biegu? To u mnie daje około 1000rpm, świetny sposób
na zarżnięcie DMF. 50km/h jadę na trójce, mam niecałe 2000rpm i tak
jest najekonomiczniej. Zmiana na czwórkę powoduje spadek poniżej
1500rpm i wyższe spalanie przy przyśpieszaniu, przy równej jeździe
czwórkę wrzucam od 60km/h, a piątkę od 80. Szóstka ma sens właściwie
dopiero od 100km/h. Ale może albo ja się nie znam, albo turbodziura
u mnie jest ogromna. ;-)
Jedyne w czym jest ziarno prawdy, to kwestia rozgrzewania silnika
przed jazdą. Poczekać aż olej rozejdzie się "po kościach" i jechać, byle
spokojnie zanim się nie nagrzeje. Grzanie diesla na postoju mija się
z celem, szczególnie zimą.
P.s. A potem jeżdżą po drogach takie eko oszołomy i blokują normalny
ruch... :/ A człowiek tylko się irytuje korkami i ślimaczym tempem...
Pozdrawiam
.Peeter
-
39. Data: 2010-03-18 16:45:16
Temat: Re: Instrukcja obs3ugi diesla
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-03-18, Kaja <o...@o...pl> wrote:
>>> - nie je?dzia na luzie
>> W ?adnym samochodzie tak nie rób.
> Ale to ze wzgledu na bezpieczenstwo jazdy czy ze wzgledu na silnik?
Ze względu na bezpieczeństwo jazdy, silnikowi to nie szkodzi.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
40. Data: 2010-03-18 17:00:34
Temat: Re: Instrukcja obsługi diesla
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-03-18, .Peeter <p...@n...gazeta.pl> wrote:
>
> P.s. A potem jeżdżą po drogach takie eko oszołomy i blokują normalny
> ruch... :/ A człowiek tylko się irytuje korkami i ślimaczym tempem...
Dodałbym: czekanie z wrzuceniem jedynki aż samochód przed nami zniknie
na horyzoncie z eko-cokolwiek nie ma nic wspólnego...
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski