eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyInstrukcja obsługi dieslaRe: Instrukcja obs?ugi diesla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: omega_fan <o...@n...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Instrukcja obs?ugi diesla
    Date: Thu, 18 Mar 2010 15:08:40 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 27
    Message-ID: <hntc58$dbr$1@news.onet.pl>
    References: <hnsu48$48h$1@mx1.internetia.pl>
    <hnsuoh$ksi$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hnsuvp$uba$1@mx1.internetia.pl> <hnsveq$411$1@node1.news.atman.pl>
    <hntaq8$cuo$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 62.29.174.65
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1268921321 13691 62.29.174.65 (18 Mar 2010 14:08:41 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 18 Mar 2010 14:08:41 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (X11/20090817)
    In-Reply-To: <hntaq8$cuo$1@mx1.internetia.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2265258
    [ ukryj nagłówki ]

    > Nie no!
    > Kiedy? z wyra 1/4 n? satysfakcj? kto? wcisn?? mi ulotke z Renault (w tym stylu
    > jak
    > to:http://www.renault.pl/swiat-renault/ekologia/ekoj
    azda/ekojazda-zasady/index.jsp),
    > gdzie opisano podobne zasady, ale nazwano je ekologicznymi.
    > I one s? *NIEDOBRE* dla silnika, tak?

    Tak.
    To są bzdury i każdy, komu miłe jest zdrowie silnika i swoje zdrowie
    psychiczne puka się w głowę widząc tekst w stylu "Z prędkością 50 km/h
    powinno się jechać na czwartym lub piątym biegu". O ile ten czwarty
    to jeszcze ujdzie (bez przyspieszania), to już piąty... wszystko zależy
    od konkretnego silnika, ale u mnie na 5 przy 50 km/h to będzie niewiele
    ponad 1000 obr/min.

    >>> Jak rozpoznaae gdzie silnik ma swój moment obrotowy?
    >>> I dlaczego je?d?enie na 5 biegu 60 km/h (co jest mi wpychane) jest z?e?
    >> Przewa?nie wystarczy jak bedziesz utrzymywa? obroty w granicach 2-3krpm
    >> podczas normalnej jazdy. Przy przy?pieszaniu podkreae do 3,5 max 4 krpm,
    >> Dalej nie masz ju? po co gazowaae bo silnik wiekszej mocy mieae nie bedzie.
    >
    > Mnie bardziej interesuje ta dolna granica, która dla wielu osób te? jest
    > wyznacznikiem *ekonomicznej* jazdy.

    Nie przyspieszać mocno poniżej 2000 obr/min.
    Nie jeździć w ogóle poniżej 1500 obr/min.
    Ta zasada sprawdza się dla większości silników Diesla.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: